بستن

۲۲ سال انتظار برای دیدن لبخند صبا

هفت‌برکه: زوج گراشی بعد از ۲۲ سال انتظار، به روش طبیعی صاحب دختری به نام صبا شدند، به نظر پزشک متخصص در صورت استفاده از روش‌های نوین بارداری این زوج خیلی زودتر می‌توانستند به آرزوی خود برسند.

به گزارش هفت‌برکه، صبا، نام دختری است که چهارم تیرماه ۱۴۰۱ در بیمارستان گراش متولد شد، او فرزند خلیل دمساز و فاطمه‌نسا روستاییان است که بعد از ۲۲ سال انتظار زندگی‌شان با ورود صبا رنگ دیگری گرفت.

خلیل دمساز و همسرش فاطمه‌نسا روستاییان سال ۱۳۸۰ ازدواج کرد‌ه‌اند، ۲۲ سال از ازدواج این زوج گراشی می‌گذرد و در این ۲۲ سال با همه ناملایمات به زندگی خانوادگی خود ادامه دادند و منتظر لبخند خدا به زندگی‌شان بودند.

عاشقانه همسرم را دوست دارم

خلیل دمساز پدر صبا در گفتگو با هفت‌برکه می‌گوید: «من عاشق همسرم هستم، ۲۲ سال پیش وقتی ازدواج کردیم و مدتی بعد متوجه شدیم که بچه‌دار نمی‌شویم بارها همسرم به من می‌گفت برو ازدواج کن و تا صاحب اولاد شوی و پای من نمان، ولی هیچ وقت این حرف‌ها باعث نشد تا لحظه‌ای از زندگی با او غافل شوم و یا نبود بچه در زندگی‌مان مرا از او دلسرد کند و به فکر زندگی با کسی دیگر بیفتم.»

دمساز در ادامه گفت:‌«هر کسی اعتقاداتی دارد، ما در همان اوایل ازدواج برای درمان اقدام کردیم و پیگیر روش‌های کاشتنی هم شدیم ولی بعدها منصرف شدم و این را یک امتحان از سمت خدا برای خودم می‌دانستم، به خدا اعتماد و توکل کردم و انتظار کشیدم تا بالاخره بعد از ۲۲ سال خداوند دخترم صبا را به ما هدیه داد.»

خلیل دمساز در توصیه به زوج‌های جوان نازا می‌گوید که به علم اعتماد کنید: «خیلی از زندگی‌ها به خاطر نبود بچه از هم می‌پاشد و دوام ندارد، دوام حتی برای ۲ یا ۳ سال هم ندارد چه برسد به ۲۲ سال، خیلی‌ از زوج‌ها را می‌شناسم که بخاطر مشکل نازایی از هم طلاق گرفته‌ یا در آستانه طلاق هستند، هر کسی اعتقاداتی دارد من اعتقاد به صبر و معجزه خدا در زندگی خودم داشتم، الان علم و تکنولوژی پیشرفت‌‌های خوبی داشته است البته برای همین روش‌ها هم به نظرم اگر خدا نخواهد اتفاقی نمی‌افتد ولی به علم اعتماد کنید و با توکل بر خدا زندگی کنید. هیچ زندگی بدون مشکل نیست و قبول دارم که صبر و طاقت همه ما این روزها کم شده است ولی عشق بین زوجین باید بادوام باشد تا بر مشکلات غلبه کرد.»

دمساز در پایان گفت: «فرزندآوری فقط بخشی از زندگی و ازدواج است همه چیز را ختم به این مورد نکنید، اگر زندگی عاشقانه باشد و دو طرف هم دیگر را دوست داشته باشند قطعا برای مشکلات این چنینی سریع خسته نمی‌شوند و کار به طلاق نمی‌کشد.»

دیگر چیزی به نام نازایی نداریم

دکتر پریسا صبوری، متخصص زنان و زایمان در بیمارستان گراش در تشریح وضعیت این زوج گفت: «طبق صحبتی که من با این زوج داشتم، از همان اوایل ازدواج متوجه مشکل نازایی می‌شوند، در چند سال اول زندگی هم پیگیر پروسه درمان می‌شوند ولی به خاطر کیست تخمدان نتیجه نمی‌گیرند، البته درمان به صورت قرص و آمپول نه روش‌های ناباروری مثل ای‌وی‌اف و آی‌یو‌آی. خودشان می‌گویند که از همان اوایل پزشکان پیشنهاد IVF و روش‌های دیگر را دارند ولی قبول نکردیم در واقع اعتقادی به این روش‌های باردار شدن ندارند و اعتقاد دارند اگر قسمت باشد و خدا بخواهد خودش فرزندی به ما می‌دهد.»

دکتر صبوری در ادامه می‌گوید: «سه روز پیش بخاطر شرایط قلب نوزاد مجبور به سزارین شدیم وگرنه پروسه زایمان می‌توانست طبیعی رخ دهد. سه سال پیش هم یک بار باردار می‌شود ولی به خاطر عدم اطلاع از وضعیت جسمانی خودش که مبتلا به دیابت بوده، نوزاد سقط می‌شود. افرادی که سابقه نازایی‌های طولانی دارند احتمال سقط هم برای آن‌ها بیشتر از افراد معمولی است.»

متخصص زنان و زایمان در بیمارستان امیر المومنین شهرستان گراش در پایان می‌گوید: «الان خداروشکر هر دو هم مادر و هم نوزاد وضعیت خوبی دارند و امروز ترخیص می‌شوند. شاید اگر روش‌های IVF و روش‌های دیگر را هم امتحان می‌کردند این اتفاق سریعتر برایشان رخ می‌داد ولی بر اساس اعتقادات خانوداگی تمایلی به انجام آن نداشتند.»

دکتر پریسا صبوری در پایان افزود: «در اینکه لطف خداوند شامل حالشان شده است شکی نیست، ولی ۲۲ سال انتظار برای حامله شدن به روش طبیعی زمان زیادی است، با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی تقریبا چیزی به اسم نازایی وجود ندارد، شاید دیر بارور شدن را داشته باشیم ولی با روش‌ها و پیشرفت علم و تکنیک‌های که وجود دارد هر زوجی می‌تواند صاحب سالم نوزاد شود. به پزشکان خود اعتماد کنید و خودتان را به پزشکان متخصص بسپارید تا ان شاالله هیچ زنی از لذت مادر شدن محروم نشود.»

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

3 نظر

  1. سرکار خانم روستاییان و جناب آقای دمساز هدیه زیبای خداوند مبارکتون باشه، عشقتون پایدار و نسل تون پر برکت باشه ان شاءالله. امیدوارم تولد نوزاد سالم و صالح روزی همه افرادی که در آرزوی فرزند هستند بشه و سوالی مادرشوهرها و خواهرشوهرهایی دارم که عروسشون رو بخاطر ناباروری آزار میدن:
    ۱. یقین دارید که مشکل ناباروری از پسر خودتون نیست؟
    ۲. مطمئنید که پسرتون برای درمان نازایی با عروستون همکاری میکنه؟
    ۳. خدا بهتون اطمینان ۱۰۰ درصدی داده که مراجعه مکرر به مرکز ناباروری منجر به تشکیل جنین، عدم سقط و تولد نوزاد سالم میشه؟
    ۴. اگه خدا نوزاد معلول قسمت تون کنه، راضی هستید و بخاطرش دوباره عروس رو سرزنش نمیکنید؟
    ۵. اطمینان دارید نوزاد سالم متولد شده بزرگ میشه و اتفاقی ناگوار براش نمیوفته که دردش بیشتر از نازایی باشه؟
    ۶. مطمئنید بچه متولد شده حتما زیر سایه پدرش بزرگ میشه؟
    ۷. مطمئن هستید که دخترهای خودتون و نوه هاتون دچار مشکل نازایی نمیشن و خداوند تلافی اش رو سر عزیزان خودتون در نمیاره؟
    ۸. اگه به خدا و روز جزا اعتقاد دارید، یقین دارید که خداوند بخاطر این آزار و اذیت هاتون توی دنیا و آخرت باهاتون کاری نداره؟
    ۹. میدونید این تفکرات، حرف ها و آزار و اذیت ها رو شیطان به ذهن شما القا میکنه و شما دقیقا بر خلاف درخواست خدا، از ابلیس پیروی میکنید؟
    ۱۰. میدونستید محرومیت از فرزند یه نمونه از امتحان الهی هست و شما با این کارتون توی امتحان الهی دارید مردود میشید؟

  2. خاک بر سر شوهری که با تحکم و دیکتاتوری نگذارد زنش بیشتر از یک بچه‌ داشته باشد و عمر و جوانی زنش و فرصت بچه‌دار شدنش را نابود کند ولی جلو چشم زنش و جلو مردم با بچه‌های مردم بازی کند و به بچه‌های مردم محبت کند😥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top