بستن

استقبال اوزی‌ها از کارگاه چهره‌پردازی در گراش

هفت‌برکه: ماشاالله بلبلی، گریمور نام‌آشنای گراشی، در کارگاهی دوروزه مقدمات چهره‌پردازی را به علاقه‌مندان آموزش داد. بلبلی از استقبال کم گراشی‌ها از هنر چهره‌پردازی گلایه‌مند است.

به گزارش هفت‌برکه، ۲۶ و ۲۷ خردادماه کارگاه چهره‌پردازی زیر نظر انجمن نمایش گراش و با مجوز اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش در آموزشگاه هنرهای نمایشی هفت‌برکه برگزار شد. ماشاالله بلبلی، مربی این کارگاه گفت: «۶ هنرجو در این دو کارگاه شرکت کردند و گواهی پایان دوره دریافت کردند. همه هنرجویان شرکت کننده در کارگاه از شهر اوز بودند و تنها یک هنرجوی ۹ ساله به نام یلدا یحیایی از گراش در کارگاه حضور داشت. با وجود سن کم، او را بسیار با استعداد دیدم. امیدوارم افراد دیگر هم وارد این کار شوند تا در کل باعث رونق هنر نمایش در گراش شود.»

تکنیک‌ها و اصول اولیه‌ی چهره‌پردازی، موضوعاتی بود که بلبلی در این کارگاه به هنرجویان آموزش داد. او با ارائه‌ی خلاصه‌ای از موضوعات مطرح شده در این دو کارگاه گفت: «بیان تاریخچه‌ای از هنر گریم، آشنایی با لوازم مورد نیاز برای گریم، پیر و جوان کردن صورت و درست کردن زخم و استفاده از رنگ، موضوعاتی بود که در این کارگاه آموزش داده شد.»

بلبلی که ۱۸ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی گریم دارد، گلایه‌اش را از عدم حمایت مسئولین و حتی دوست‌داران هنر، این گونه مطرح کرد: «در طول این سال‌ها که به عنوان گریمور با دوستان هنرمند همکاری دارم، بارها و بارها از طرف بازیگران، کارگردان و سایر اعضا تشویق شدم که این هنر را آموزش دهم. بارها تقاضاهایی را دریافت کردم که هر زمان کارگاهی برگزار شد، اطلاع‌رسانی کنم که آن‌ها نیز شرکت کنند، اما حالا که این کارگاه را برگزار کردم نه تنها هیچ کدام از آن‌ها در این کارگاه حضور نیافتند که حتی در زمینه تبلیغات ساده‌ای مثل گذاشتن استوری برگزاری کلاس هم از من حمایت نکردند. ارگان‌ها و مسئولین شهر نیز در طول این ۱۸ سال هیچ حمایتی از من و این هنر نداشتند.»

او پیش از این دو دوره کارگاه آموزشی در لار و یک کارگاه در گراش برگزار کرده است. بلبلی با اشاره به اهمیت گریم در هنرهای نمایشی گفت: «اساتید بزرگی مثل خانم مهین میهنی، استاد افشاری و استاد اسکندری، بر اهمیت گریم و گریمور در هنرهای نمایشی مثل تئاتر و سریال و … تاکید دارند ولی متاسفانه در گراش هیچ اهمیتی به گریم و گریمور نمی‌گذارند. من از روی آشنایی و علاقه با هنرمندان فعال در هنرهای نمایشی همکاری می‌کنم  تا کارشان انجام شود و کیفیت کارشان بالا برود.»

از اینجا می‌توانید گفت‌وگوی هفت برکه با او را بخوانید.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top