بستن

اصول اولیه‌ی چهره‌پردازی در کارگاه بلبلی

هفت‌برکه: ماشاالله بلبلی، گریمور شناخته‌شده‌ی گراشی، در یک کارگاه هشت‌ساعته، اصول اولیه چهره‌پردازی را آموزش می‌دهد. این کارگاه ۲۶ و ۲۷ خردادماه ۱۴۰۱ در آموزشگاه هنرهای نمایشی هفت‌برکه از طرف انجمن نمایش گراش و با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش برگزار می‌شود، و در پایان دوره به شرکت‌کنندگان گواهی شرکت اعطا می‌گردد.

ماشاالله بلبلی یکی از شناخته‌شده‌ترین هنرمندان در زمینه‌ی هنرهای نمایشی در گراش است. او دیپلم هنر دارد، و آموزش گریم تئاتر پایه را در سال ۱۳۸۶ از استاد فضل‌الله جمالی در لار فرا گرفته است. در سال ۱۳۹۶ نیز موفق به دریافت مدرک گریم تئاتر پیشرفته را از از اداره کل ارشاد استان فارس شده است. او دیپلم ساخت ریش و کلاه‌گیس را نیز در سال ۹۶ کسب کرده است.

بلبلی در گفتگو با هفت‌برکه می‌گوید: «از حدود سی سال پیش که فعالیت در عرصه‌ی نمایش را از دبیرستان شروع کردم، تا الآن احتمالا کار چهره‌پردازیِ تمام نمایش‌هایی که در گراش به روی صحنه رفته است بر عهده‌ی خودم بوده است!» برخی از نمایش‌هایی که او هنرش چهره‌پردازی‌اش را در آنها عرضه کرده عبارتند از بر شانه‌های زخمی زینب، غریبه‌ی شام، هم آوای یاس، چشم در چشم فرات، کابوس سرخ، قهوه قجری، آخرین نامه و….

او علاوه بر گریم، در عرصه‌های دیگر هنرهای نمایشی از جمله بازیگری و طراحی صحنه نیز فعالیت داشته است. آخرین کار هنری او کارگردانی نمایش عروسکی «آخرین گره» بود که در سومین جشنواره نمایش کل گراش با استقبال مواجه شد (خبر در هفت‌برکه).

هزینه شرکت در این دوره هشت‌ساعته، ۱۵۰هزار تومان است. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام با شماره‌ی ۰۹۱۷۳۸۲۳۱۵۵ تماس بگیرند و یا به موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه مراجعه کنند.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top