بستن

طاهرزاده، فرمانداری را انقلابی شروع کرد

هفت‌برکه: فرماندار جدید گراش با تاکید بر مبارزه با فساد، استفاده از نیروهای انقلابی، وحدت و برنامه‌ریزی کار خود را شروع کرد.

به گزارش هفت‌برکه، صبح پنجشنبه ۵ خردادماه ۱۴۰۱ مراسم معارفه فرماندار جدید گراش با حضور حسین‌زاده، نماینده مردم پنج شهرستان جنوب فارس؛ قناعتی، مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری فارس؛ و مسئولین و اعضای شورای اداری و شورای تامین شهرستان گراش برگزار شد. در کنار روسای ادارات گراش، مهمانانی از مهر و لامرد و ارد و فداغ در جلسه حضور داشتند اما بر خلاف جلسات تودیع و معارفه‌ی فرمانداران پیشین، این بار خبری از معتمدین گراش و افرادی که معمولا برای این جلسات حضور دارند، نبود.

مجید غلامپور که ۱۷ ماه فرماندار گراش بود جای خود را به محمود طاهرزاده همکار سابق خود در فرمانداری مهر داد تا پنجمین فرماندار گراش نیز دوباره از مهر بیاید. در این جلسه به ترتیب فرماندار پیشین، امام جمعه گراش، نماینده مجلس، مدیر کل سیاسی استانداری و فرماندار جدید سخنرانی کردند.

محمود طاهرزاده کارشناس حقوق و کارشناس ارشد علوم سیاسی، اهل و ساکن شهر فال از توابع بخش گله‌دار است. طاهرزاده بیش از ۱۷ سال در فرمانداری‌های مهر و لامرد در سمت‌های مختلف سیاسی حضور داشته است.

او در دولت احمدی‌نژاد نیز مدت کوتاهی حدود ۱۰ ماه معاون سیاسی فرماندار مهر بود و بعد از آن به عنوان کارشناس سیاسی به فرمانداری لامرد رفت. طاهرزاده یکی از شانس‌های اصلی فرمانداری مُهر بود ولی با منتفی شدن انتصاب به عنوان فرماندار، در ۲۷ بهمن‌ماه در سمت معاون عمرانی فرمانداری جای گرفت؛ اما این سمت ۳ ماه بیشتر دوام نیاورد و محمود طاهرزاده امروز ۵ خرداد ۱۴۰۱، پنجمین فرماندار گراش شد.

نماینده: اگر کاری زمان‌بر می‌شود دلایلی هم وجود دارد

حسین‌ حسین‌زاده، نماینده شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم، گفت: «من راه به‌ راه رسیدم و به خاطر مردم خونگرم جنوب فارس به ویژه مردم شهرستان گراش خودم را رساندم. ضمن تشکر از همه دستگاه‌های خدمت‌رسان، من چندین بار اعلام کردم جا دارد نگاه ویژه‌ای به شهرستان‌های جنوب فارس داشته باشند.»

نماینده مردم در مجلس با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: «عدالت‌محوری و عدالت‌خواهی در ابعاد مختلف می‌طلبد که آن شخص و مدیر اخلاص در کار و توکل در کار داشته باشد. این دو ویژگی مدیر انقلابی است. در بحث عدالت، قاطعیت در عدالت هم مهم است و یکی از مولفه‌های یک مدیر شایسته است که آقای طاهرزاده با کمک همه کادر اداری این خصوصیت را داشته باشد و مد نظر قرار دهند.»

نماینده مردم در مجلس گفت: «مسئولیت‌پذیری پشت میز نشستن نیست. بلکه مدیر جهادی و انقلابی باید در عمل پای کار نظام و انقلاب باشد. الحمدالله در گراش ظرفیت‌های مردمی بسیار خوبی وجود دارد. کادر اداری خوب، شورای فعال، جوان و پرتلاش  که هر پنج عضو پرتلاش داریم. اگر فردا نواقص وجود دارد، فرماندار باید پاسخگو باشد و این مطالبه نماینده به عنوان نماینده مردم محترم در شهرستان‌های جنوبی است.»

نماینده در مورد عملکرد غلامپور گفت: «آقای غلامپور در حدود ۵۰۰ روز حضورشان منشا خدمات فراوانی بودند. در بحث جذب نیروهای بومی منشا خدمات بودند و در اداره‌هایی مانند بهزیستی، دارایی، فرمانداری، ورزش و جوانان از ظرفیت‌های افراد بومی استفاده شد و جای تقدیر دارد و امیدوارم ادامه داشته باشد که حق فرزندان این شهر است. سمن‌های مختلف در حوزه‌های مختلف وجود دارد و باید از ظرفیت همه آنان استفاده کرد. نمونه آن نردبان بود.»

نماینده مردم در مجلس گفت: «شهرستان گراش با توجه به این که خیلی از حقی باید داشته باشد ضایع شده است. همه پای کار هستند. یک سری مسائل زیرساختی در شهرستان باید حل شود که اولین آن ارتقا و بهره‌وری ادارات است.»

حسین‌زاده با دفاع از دولت سیزدهم گفت: «دولت آقای رئیسی به صورت میدانی پای کار بوده و اگر مسائلی وجود دارد هم میراث گذشتگان است و هم یک سری زیرساخت‌های در حوزه حکمرانی مشکلاتی دارد که اصلاح آن زمان‌بر است.»

او در مورد زمان‌بر شدن پروژه‌ها گفت: «هزینه ماهیانه دولت ۷۵ هزار میلیارد تومان است که فقط  ۲۵ همت درآمد دارد. اعداد کمی بالا و پایین دارد ولی همین حدود است. این ناترازی‌هایی که وجود دارد مشکل‌ساز می‌شود. اگر یک کاری زمان‌بر می‌شود دلایلی هم وجود دارد. بیش از ۱۲۰۰ یا ۱۳۰۰ درخواست ارتقا به اداره دارند. اما نشد نیست و همه ما پای کار هستیم برای همه شهرستان‌ها. فرماندار عزیز ارتقا ادارات یکی از خواسته‌های اصلی مردم گراش است. »

نماینده: فرماندار مساله محدوده را پیگیری کند

نماینده مردم در مجلس در مورد خواسته دیگر خود گفت: «خود شما در حوزه عمرانی قوی و کارکرده هستید و رییس اداره راه و شهرسازی هم بوده‌اید. معضل لاینحل حاشیه‌نشینی و شهرک‌های چسبیده به شهر را داریم. از زمانی که من عضو شورای سوم بودم این مشکل وجود داشت و حتی شورای ششم برای این کار نفر مشخص کرده است. مساله شهرک‌ها اقماری چسبیده به شهر باید حل شود و امسال مجلس قانونی گذراند که به صورت اساسی این مشکل را در کل کشور حل کند. ما دولت را مکلف کردیم که شهرک‌های حاشیه شهر را با قیمت کارشناسی در اختیار همان عزیزان و مالکین قرار دهد تا مشکل آن‌ها حل شود و شامل خدمات شهری شوند.»

نماینده با تاکید بر صحبت‌های امام جمعه گراش گفت: «استفاده از ظرفیت‌ نیروهای بومی، تشکیل کارگروه‌ها، تعامل با امام جمعه، اعضای شورای تامین، ادارات و دستگاه‌ها و تعامل منطقه‌ای با شهرستان‌های همجوار مدنظر قرار گیرد.»

آخرین درخواست حسین‌زاده پیگری موضوع محدوده از طرف فرماندار بود: «یکی از مسائل که من با آقای محبی‌پور هم مطرح کردم، بحث محدوده شهرستان گراش است که از خواسته‌های اصلی مردم گراش است و البته مدنظر قرار گیرد حق هیچ شهرستانی ضایع نشود.»

جواد قناعتی: فرمانداری خانه بچه‌های انقلابی باشد

جواد قناعتی، مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس که به نمایندگی از استانداری فارس در جلسه حضور داشت، گفت: «من ۱۳ سال پیش در زمان استقرار فرمانداری گراش یک هفته‌ای در گراش بودم و می‌خواهم کمی متفاوت‌تر صحبت کنم. بین‌الطلوعین زمانی است که دم آفتاب زدن است و طبق همه روایت‌ها، انقلاب اسلامی بین‌الطلوعین ظهور است و از این باب در بین‌الطلوعین ظهور وظیفه ما این است هر قدمی که بر می‌داریم برای زمینه‌سازی ظهور باشد. و اگر جز این باشد باخته‌ایم.»

قناعتی گفت: «گردش نخبگان بخشی از سیاست‌ است اما این گردش نخبگان منافی این نیست که از ظرفیت و توان نیروها استفاده نکنیم. این را مصداق اصراف می‌دانیم. اگر از ظرفیت نیروهای توانمندمان استفاده نکنیم، اصراف کرده‌ایم.»

مدیرکل سیاسی استانداری فارس گفت: «دولت فرصتی ندارد و باید هر لحظه پاسخگو باشد. از این لحظه سکان فرمانداری به جوان برومندی از خطه فارس سپرده می‌شود. توقع ما از یکایک مدیران شهرستان این است که با همان همکاری و همدلی که به جناب غلامپور کمک می‌کردید و حتی بیش از آن به آقای طاهرزاده کمک کنید. فرماندار از همان اختیارات استانداری در سطح شهرستان برخوردار است. به مدیران کل هم گفته‌ایم عزل و نصب مدیران با هماهنگی فرماندار باشد و شما هم با هماهنگی و مشورت امام جمعه و مسئولین شهرستان، تغییر و تحول بدهید و اگر لازم است تقویت کنید.»

قناعتی گفت در همه تودیع و معارفه‌ها می‌گویم: «با هر گرایش و سلیقه‌ای که در شهرستان وجود دارد، فرماندار، فرماندار همه گرایش‌ها و سلیقه‌ها و ذائقه‌ها است. به فرماندار افتخار نوکری را داده‌اند و ناگهان چقدر زود دیر می‌شود. از نظرات همه نخبگان استفاده کنید. در فرمانداری برای همه باز است. توصیه اکید دارم فرمانداری باید خانه بچه‌های انقلابی باشد و این مساله را رصد می‌کنیم. از توان نماینده سختکوش در سطح ملی و استان استفاده کنید و امام جمعه جوان و انقلابی، محور جریان‌ها و بچه‌های انقلابی باشد و آن را دور هم جمع کند.»

امام جمعه گراش: فرماندار همه جا و همه چیز شهرستان باشید

حجت‌الاسلام و المسلمین بخشایش‌پور، امام جمعه گراش، در ابتدای صحبت‌های خود به رسانه‌ها تاکید کرد عین صحبت‌های او منعکس شود. امام جمعه گراش با مبحثی اخلاقی صحبت‌های خود را شروع کرد: «در تذکری به خودم و همه ما مسئولین انشاالله که بیدار شویم و بیدار بمانیم. در دین اسلام نگاه سختگیرانه‌ای در مورد پذیرش مسئولیت وجود دارد. برای انسان تکلیف‌مدار پذیرش مسئولیت یعنی بالا رفتن از سینه کوه‌های سخت. امام علی(ع) می‌فرماید حکمرانی و مسئولیت یک وظیفه و طوقی بر گردن تو به عنوان امانت است. ما به خاطر خون‌هایی که به زمین ریخته شد مسئولیت گرفتیم. امام بعد از وفات به خواب احمد آقا آمد و گفت و حتی از دست تکان دادن من برای مردم هم سوال کردند. پس عزیزان، پذیرفتن مسئولیت یک امانت است که باید مواظب آن باشیم.»

امام جمعه گراش در مورد دوره مدیریت فرماندار پیشین گراش گفت: «علی‌رغم این که در دولت سابق ما حواشی زیادی با بعضی مسئولین داشتیم، غلامپور یک مسئول بی‌حاشیه بود و سیاست‌بازی هم اگر بلد بود ما ندیدم. پاکدست و حریم‌نگه‌دار هم بود. مردمداری مساله‌ای است که این بزرگوار از آن برخوردار بود و من از ایشان تشکر می‌کنم. همه ما نقاط ضعف و قوت داریم. انصافا در بحث وحدت ارتباط با مسئولین خوب بود. امروز آقای غلامپور با انرژی و شاد صحبت کرد.»

امام جمعه گراش اشاره‌ای به دوستی ده‌ساله‌ی خود با قناعتی، مدیر کل سیاسی و تقسیمات کشوری، کرد و در مورد انتظارات از همه مسئولین و طاهرزاده گفت: «انتظار ما هم‌افزایی بین بخشی و ارتباط با نیروهای انقلابی است. ایجاد یک کارگروه مشاوره از اقشار مختلف که عینیت داشته باشد. مردمی بودن، و نگاه جامع و کلان به همه نقاط شهرستان باشد. شما فرماندار همه جا و همه چیز شهرستان باشید.»

امام جمعه گراش گفت: «استفاده از نیروهای بومی انقلابی و جوان در مسئولیت تاکید موکد همه ما است. کارهای انجام گرفته زیاد است و کارهای بر زمین‌ مانده هم زیاد است. من در خطبه جز به جز در مورد ارتقا کمی و کیفی ادارات صحبت کردم. واقعا بعضی از ادارات در حد نمایندگی و بخش است و یک اداره در حد یک نمایندگی هم نیرو ندارد. مثلا مدیر کل ثبت اسناد و املاک آمده بود، خبری آمد یک نیرو به شهرستان دیگری رفت و بعد هم گفتند تعدیل نیرو می‌دهیم که ما زیر بار نمی‌رویم.»

امام جمعه گراش: پشت میز نشستن، مدیریت عنکبوتی است

بخشایش‌پور با اشاره به وضعیت شهرستان گفت: استفاده از ظرفیت‌های شهرستان، هم جوانان خوب، هم رسانه‌های منصف، اینجا دارالمنفقین است و جایگاه این شهرستان باید در مدیریت طاهرزاده باید حفظ شود.

امام جمعه گراش گفت: «دولت رییسی ثابت کرد دولت پشت میزنشین نیست و از پشت شیشه مدیریت نمی‌کند. دلیل نمی‌شود که وقتی بحث جابجایی است  مردم جوابدهی نشوند. کارمندان با تاخیر سر کار حاضر نشود. نظارت دائم بر عملکرد مسئولین لازم است. مسئول کم‌کاری کند مسئول مافوق باید جوابگو باشد. یک سری مشکلات تحمیل بر جامعه است که یک سری ارثی از سابق است و مسئول هم بخواهد کم‌کاری کند، نمی‌شود.»

نماینده ولی فقیه در شهرستان گراش گفت: «خاک بر سر آن مسئولی که افتخار می‌کند ۱۳ سال است یک راهپیمایی نرفته است. برخی دو سال است نماز جمعه نرفته‌اند. برخی از مسئولین توی هیچ مسجدی پا نگذاشته‌اند. قرار نیست پشت میز بنشینیم و با مردم حرف بزنیم، این مدیریت عنکبوتی است. مسئول اگر پشت میز بنشیند مسئول نیست و یک فرصت‌طلب است.»

امام جمعه گراش خطاب به فرماندار جدید گفت: «خواهش من این که این فضای همدلی استمرار پیدا کند. با تمام وجود در خدمت حضرت‌عالی هستیم و از ظرفیت امام جمعه در کمک به همه مسئولین با تمام وجود برای پیگیری هستم.»

غلامپور: به ۱۱ نیروی بومی مسئولیت دادم

غلامپور که از دی‌ماه ۱۳۹۹ به مدت ۱۷ ماه فرماندار گراش بود، سخنرانی خود را با یک شوخی آغاز کرد و با یک شوخی به پایان برد. او در حالی که برای سخنرانی ماسک خود را بر می‌داشت گفت: «من در تمام این دو سال دائم الماسک بودم و عده‌ای می‌گفتند برای این است که شما را نشناسند.»

مجید غلامپور در سخنان خود با اشاره خطبه‌ای از نهج‌البلاغه گفت: «روزی که ۱۷ ماه پیش معارفه شدم گفتم که روزی معارفه می‌شوم و روزی هم نوبت تکریم می‌رسد. ضرب‌المثلی داریم که می‌گویند اگر فرمانداری ماندنی بود به ما نمی‌رسید و آن چه ماندنی است نام نیک است.»

فرماندار پیشین گراش در مورد زمان حضور خود در گراش گفت: «اینجانب در اواخر دولت تدبیر و امید به شهرستان گراش آمدم و دولت درگیر مشکلاتی مانند تحریم‌ها و اوج بیماری منحوس کرونا بود که شرایط را بر دولت و مردم سخت کرده بود. من در زمان حضور سه نوع هدف تعریف کردم. هدف کوتاه‌مدت ما برگزاری همزمان دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز بود که انتخاباتی سالم، قانونمند و با مشارکت بالا و با کمترین مشکل برگزار شد.»

غلامپور در مورد پیگیری‌های خود برای مشکلات اداری شهرستان گفت: «هدف میان‌مدت ما بعد از استقرار دولت این مساله بود که شهرستان ما ۱۲ سال از آن می‌گذرد و خیلی از ادارات به صورت نمایندگی است که زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست. از همان روز اول پیگیری‌ها را انجام دادیم. به خاطر شرایط جمعیتی شرایط را سخت کرد و امیدواریم پیگیری‌ها ادامه پیدا کند.»

غلامپور در گزارش عملکرد خود گفت:‌ «در این مدت به اتفاق اعضای شورای اداری در همه روستاها حضور پیدا کردیم. گازرسانی به تمام روستاهای شهرستان، آبرسانی از سد سلمان در مرحله تخصیص اعتبار قرار دارد. آبرسانی به شهر ارد در مرحله نهایی است. برق‌رسانی به روستای تنگ خور. ارتقا سومین روستای پرجمعیت استان به بخش مستقل فداغ را دنبال کردیم که امیدواریم ادامه پیدا کند که قضیه انجام شود.»

فرماندار ییشین گراش در مورد اهداف بلندمدت گفت: «تکمیل تونل خلیج فارس، جاده چک‌چک و جاده فداغ و خلیلی که سه کیلومتر انجام شده بود که عمر مدیریت ما بیشتر کفاف نداد و مسئولین بعدی دنبال کنند.»

غلامپور استفاده از نیروهای بومی را بخش موفق عملکرد خود دانست: «یکی از معضلات، نداشتن نیروی بومی چه در حوزه آقایان چه در حوزه خانم‌ها در شهرستان بود. در این مدت ۱۰ تا ۱۱ مدیر بومی در شهرستان عهده‌دار مسئولیت شدند.»

او بخش پایانی صحبت را به تشکر از همکاران خود اختصاص داد: «این کارها بدون وحدت و همدلی بین همه اعضای شورای اداری و شورای تامین انجام نمی‌شد.» و به دوست و همکار سابق خود طاهرزاده تبریک گفت و از همسر و خانواده خود تشکر ویژه کرد.

خداحافظ غلامپور با این شعر بود : «ده روز مهر گردون افسانه است و افسون / نیکی به جای یاران، فرصت شمار یارا»

محمود طاهرزاده: کاملا پاکدست هستم و هیچ انگی به من زده نشده است

طاهرزاده، فرماندار جدید گراش، با سلام به «مردم دیار مهر و مهربانی» و تشکر از دوست و همکار خود مجید غلامپور سخنان خود را آغاز کرد: «بنده ۱۷ سال در وزارت کشور مشغول به فعالیت و کار در عرصه‌های مختلف افتخار خدمتگذاری داشته‌ام و مهمترین افتخارم اعتقاد و التزام عملی به خط ولایت است و همراهی و همدلی با نیروهای انقلاب داشته‌ام  و از همه بازی‌های سیاسی پرهیز نموده و خواهم نمود.»

فرماندار جدید گراش گفت: «برای چنین خدمتگذاری لازم است شرایط و عوامل دقیقی را رعایت کنیم تا مدیون خدا، امام، رهبری و خون شهدا و مردم نباشیم. این شرایط را مد نظر خواهم داشت. شرط اول استیلای بر هوای نفس است و خدا را تنها معبود و قاضی خود قرار دهیم و شرط دوم همکاری، تلاش و همیاری تمامی اعضای شورای اداری برای اجرا تحقق دولت مردمی و دولت محرومین جناب آقای رییسی، خدمتگزاری صادق باشیم.»

فرماندار گراش گفت: «همه با هماهنگی کمر همت بببندیم. هر فردی بداند ندای ما ندای وحدت است، وحدتی که در سایه آن همه سلایق در قاب نظام، انقلاب و منویات رهبری عزیز و قانون می‌گیرد. پرهیز از هرگونه تشت آرا و اختلاف‌افکنی برای احیا گفتمان نام امام، رهبری و انقلاب اسلامی است. خاضعانه دعوت می‌کنم از همه سلایق، برای همفکری، همکاری، تعامل و رایزنی خیرخواهانه چون هدف نهایی باید پیشرفت و تعالی شهرستان گراش باید باشد.»

طاهرزاده درباره شرط سوم گفت: «شرط سوم مبارزه قاطع با فساد است. افتخار می‌کنم پدر من از متشرعین و متمولین منطقه بوده است. کاملا پاک‌دست هستم و هیچ انگی به من زده نشده است. لذا مبارزه با رانت و قانون‌شکنی سرلوحه کار من بوده است. لازم است گلوگاه‌های فساد در دوایر دولتی در شهرستان که خواسته‌ی دولت اصیل، نجیب و مردمی است، بسته شود. این مهم با انتصاب مدیران پاکدست، قوی، اهل فن و تجربه، متدین، مردمی و مومن به منویات رهبری ممکن خواهد بود؛ مدیرانی متخصص، متعهد، خستگی‌ناپذیر و جهادی.»

فرماندار جدید گراش در ادامه به سرعت برنامه‌های خود را مرور کرد: «عامل چهارم برنامه‌ریزی دقیق و منسجم در حوزه‌های عمرانی است که با شناخت کامل و بررسی همه جانبه درصدد اجرای برنامه‌های دولت سیزدهم بر خواهم آمد و در همه حوزه‌ها برنامه‌ریزی خواهم کرد.»

طاهرزاده در صحبت‌های پایان خود گفت: «گراش شهر خوبان و نجبا، علاقه‌مندان به نظام و رهبری و امامت علوی، مدافعان حرم، شهر پهلوان مقاومت حاج مهدی نیساری است. دست خودم را به عنوانی جوانی از خودتان به سمت همه شما، همه اعضای شورای اداری به ویژه خیرین گرانقدر، بلند می‌کنم تا باعث پیشرفت شهرستان شویم.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. در جواب میلاد
    فرمانداران در هر دولت جدید ، سیاست خاص همان دولت جدید رو دارند و خودشون بلدند کیو بردارند ، کیو بذارن باشه ، نیازی به نظر من و شما ندارند و براشون مهم هم نیست و از من و شما نمی‌پرسند که کی باشه کی نباشه.برا ما مردم چه فرقی میکنه وقتی نظرمون براشون مهم نیست.
    به قول مَثَلی گفتنی:
    ” مَدِ چه اَ کِئب بِ چه اَ دِه ” برا حال ما که فرقی نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top