بستن

تولد ۱۴۰ نوزاد با روش‌های نوین بارداری در گراش

هفت برکه: ۱۴۰ نوزاد با استفاده از روش‌های دارو درمانی، IVF و IUI   در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری الزهرا (س) گراش متولد شدند. این مرکز از سال ۹۵ تا کنون فعال است و از این تعداد۴۶ نوزاد در سال ۱۴۰۰ به دنیا آمدند.

دکتر مهدی محسن‌زاده، رییس مرکز درمان ناباروری الزهرا(س) در گفتگو با وبدا گراش گفت: این مرکز در آبان ماه ۱۳۹۵ افتتاح شد و اولین نوزاد نیز در اسفند ۹۶ متولد شد.

وی با بیان این که تعداد تولد از روش‌های درمانی در این مرکز آمار خوبی است افزود: «از ابتدای راه‌اندازی این مرکز تا کنون، ۱۴۰ نوزاد با استفاده از روش‌های دارو درمانی،IVF و IUI در این مرکز، متولد شده‌اند. البته آمار حاملگی مثبت بیشتر از این عدد است، که در سال ۱۴۰۱ متولد خواهند شد.»

دکتر محسن زاده با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از مراجعین غیر بومی و ۲۵ درصد از شهرستان گراش هستند گفت: «مرکز درمان ناباروری الزهرا (س) گراش، تنها مرکز ناباروری در جنوب فارس است و این مرکز علاوه بر محل مراجعه‌ی مردم شهرستان گراش، محل مراجعه زوجینی از شهرستان‌ها و استان همجوار نیز است.»

رییس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری الزهرا (س) با اشاره به فعالیت موفق این مرکز درمان ناباروری گفت: «بیش از دو هزار و ۲۰۰ زوج در این مرکز دارای پرونده پزشکی هستند که این افراد در فواصل معین و تعیین شده برای انجام درمان مراجعه می‌کنند که تعداد مراجعات فقط در سال ١۴۰۰ بیش از ٣٠٠٠ بار مراجعه است.»

وی درباره هزینه‌های درمان برای زوجین در این مرکز گفت: «هزینه‌های درمان در مرکز درمان ناباروری الزهرا (س) گراش، بسیار کمتر از مراکز خصوصی است و هزینه‌ها به صورت دولتی و بسیاری از آنها تحت پوشش بیمه قرار دارد.»

دکتر محسن‌زاده انجام تمام خدمات درمان ناباروری در گراش و نیز وجود همراه سرای بیمار را از مزیت‌های این مرکز درمان ناباروری دانست و اظهار داشت :«در گراش، هم تمام خدمات درمانی مربوط به درمان ناباروری انجام می‌شود و هم برای مراجعین غیر‌بومی، همراه سرا وجود دارد و زوجین غیربومی می‌توانند در مدت زمانی که در گراش حضور دارند از همراه سرا استفاده کنند.»

این عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی گراش با تاکید بر پیگیری زوجین برای درمان ناباروری گفت: «اگر زوجین پس از یک سال و بدون روش‌های جلوگیری، صاحب فرزند نشوند، می‌بایست برای بررسی مشکل ناباروری مراجعه کنند و هر چه زودتر برای درمان اقدام کنند امکان موفقیت در بارداری بیشتر است.»

وی با اشاره به اینکه دید مردم نسبت به درمان ناباروری نسبت به قبل خیلی بهتر شده است ولی همچنان عده‌ای برای درمان تعلل می‌کنند تصریح کرد: «امروزه دیگر مسئله به نام عدم درمان ناباروری تقریبا منسوخ شده است، ولی باید در نظر داشت پیگیری سریع زوجین بسیار موثر است و سن زوجین به خصوص بانوان برای این امر بسیار مهم است و بهتر است قبل از سن ۳۵ سالگی اقدام به درمان صورت پذیرد.»

دکتر محسن زاده درباره چگونگی دریافت نوبت و تشکیل پرونده در این مرکز نیز گفت: «اخذ نوبت ویزیت هم به صورت تلفنی و هم به صورت حضوری در بلوار کوثر، در مرکز درمان ناباروری الزهرا (س) انجام می‌شود و افراد می‌توانند برای ویزیت حتی به صورت تلفنی نیز اقدام کنند.»

رییس مرکز درمان ناباروری افزود:«انجام عمل‌های جراحی مورد نیاز برای درمان ناباروری نیز در بیمارستان گراش انجام می‌شود.» وی تاکید کرد: «با توجه به حمایت‌های دولت از زوجین نابارور و تامین بخشی از هزینه‌ها توسط بیمه و با توجه به امکانات شهرستان گراش برای درمان ناباروری، فرصت بسیار خوبی برای زوجین نابارور است تا  صاحب هدیه خداوند شوند.»

دکتر محسن‌زاده درباره پروژه خیّرساز مرکز درمان ناباروری گفت: «پروژه جدید کلنگ زنی شده است و در حال رایزنی‌ها با خیّر هستیم و امیدواریم ساخت کلینیک جدید هر چه سریعتر شروع شود.»

وی در پایان ضمن قدردانی از خیّر و بانی این مرکز افزود: «هم مسئولین و هم مردم قدردان خیّر و بانی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری الزهرا(س) گراش هستند و اگر همت این بزرگوار نبود مردم از این خدمات ارزنده بی‌بهره بودند. به امید روزی که بتوان علاوه بر پذیرش بیماران کشور، شاهد پذیرش بیمار از سایر کشورها، بخصوص کشورهای عربی و اسلامی منطقه باشیم.»

 

 

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

2 نظر

  1. مرکز درمان ناباروری ساره یا زکریا یا اشیاع یا زهرا ؟!!
    اصلا نام الزهرا نباید روی این مرکز بذارن.
    زهرا(س) بصورت طبیعی پنج بار بچه‌دار شده و چهارتا از بچه‌ها سالم بدنیا اومدند و یکیشون بدنیا نیامده شهید شد. درحالیکه این زکریا و زنش بودند که بچه‌دار نمیشدند و ساره زن ابراهیم که می‌گویند نازا بوده و در زمان پیری خدا وعده پسردار شدن بهش داده.
    الکی هرجایی رو نام حضرت زهرا رووش نذارین.
    دوما وقتی خدا نخواد ، هیچ روشی جواب نمیده نه طبیعی ، نه Ivf ، نه IuI .تحربه کردم که میگم فقط هزینه گزافی روو دست آدم میذارین و هربار آمپول زدن روو بازو و باسن و روو شکم و هزار نوع قرص و کپسول و عوارضش که الی‌ماشاالله ، و زیر دست دکتر دستکاری منزجرکننده شدن😰 و عمل منزجرکننده‌ی تخمک‌کشی😰 و کار منزجر‌کننده‌ی جنین‌‌گذاری😰.
    از دست کاراتون کلافه شدم و هزینه کردم ولی نتیجه هم نگرفتم.
    اول خدا نگذرد از شوهری که دیکتاتوری کند و چون خودش چند بچه نمی‌خواهد ، زن که دوست دارد داشته باشد ، کاری از دستش برنمی‌آید.
    دوم خدا از مسوول اون قسمت بیمارستان نگذرد که بخاطر دیکتاتوریشون ، بچه‌ای که خدا بطور طبیعی بهم داده بود رو بخاطر به موقع سزارین نکردن و مجبور کردن به زایمان طبیعی ، و به موقع و درست مراقبت نکردن مامای زایشگاه از زائو ، ازم گرفتند.
    در ضمن وقتی خدا بتونه طبیعی بدهد خوب بدهد مثل زهرا و علی ، مثل ساره و ابراهیم ، مثل اشیاع و زکریا.
    نگید علم پیشرفت کرده که براساس تجربه‌‌ی تلخی که از علمتون دارم و اون مرکزتون ، میگم اون علم بخوره توو سرتون.

  2. زهرا خانم از تجربه شما عمیقا ناراحت شدم و فقط اندکی اش رو درک کردم چون قسمت اولش که ناباروری و درمان های سخت اون هست رو سال هاست که تجربه میکنم ولی هیچ وقت صاحب فرزندی نشده ام که بخوام از دست بدم و این بنظرم بزرگترین اندوه برای یه مادره. کاش شما رو میشناختم و با گفتن تجربه دردناکم از درمان در مراکز ناباروری اصفهان و یزد و شیراز و تهران، شاید خاطرت اندکی تسلی پیدا میکرد. درسته همه امور در دست خدا هست ولی علم درمان ناباروری هم مال خدا هست که به خواست خدا پزشکان به اون دست پیدا کردند و الحمدلله خیلی ها غیر از من و شما نتیجه گرفتند. و در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها در حدیث قدسی معروف داریم که:
    یا أَحْمَدُ! لَوْلاک لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاک، وَ لَوْلا عَلِی لَما خَلَقْتُک، وَ لَوْلا فاطِمَهُ لَما خَلَقْتُکما
    ای احمد! اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود تو را خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه نبود شما دو نفر را خلق نمی‌کردم.
    ببینید بهانه خلقت آسمان و زمین همین زهرا (س) هست. زهرا همه جا همه کاره هست. اسم قشنگش بهانه ای هست که بانوان ناامید بهش متوسل بشن و به مدد ایشون چراغ قلبشون به ولادت یه نوزاد مبارک روشن بشه امیدوارم این اتفاق قشنگ برای شما هم بیوفته به برکت نام زیبای خودتون که از خود حضرت هدیه گرفتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top