بستن

خیر مسکن‌ساز، خوابگاه متاهلی دانشکده گراش را می‌سازد

هفت‌برکه: حاج زینل زینلی گراشی، معروف به خال زینل، خیر نام‌آشنای حوزه مسکن، بعد از ساخت ۲۲۰ واحد آپارتمان اجاره‌ای برای جوانان، این بار خوابگاه ۱۶ واحدی دانشجویان متاهل دانشکده علوم پزشکی گراش را می‌سازد.

به گزارش هفت‌برکه، سه‌شنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۲ کلنگ پروژه ۱۶ واحدی خوابگاه متاهلین دانشکده علوم پزشکی با حضور دکتر مهدی محسن‌زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی، دکتر سید جواد محقق، سرپرست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی، محمد منفرد، مدیر عامل مجمع خیرین سلامت، معتمدین، خیرین و دیگر مسئولین شهرستان به زمین زده شد.

این خوابگاه در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع، در دو بلوک ۸ واحدی و هر واحد با متراژ ۷۰ متر احداث می‌شود. خوابگاه متاهلین در کنار خوابگاه بانوان در شمال مجموعه دانشکده علوم پزشکی گراش قرار دارد. اعتبار لازم برای ساخت این خوابگاه ۱۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

دکتر مهدی محسن‌زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان گراش، در این مراسم گفت: «قول به خیر داده‌ایم که در کنار کمک ایشان، اعتبارات دولتی هم جذب کنیم. تلاش ما این است که برای ساخت این خوابگاه اعتبار دولتی نیز جذب کنیم، این طور نباشد که همه پروژه‌ها خیرساز باشد و دولت هیچ هزینه‌ای نکند. تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص تنظیم شده است که اعتبار ساخت این پروژه هم از طرف خیر باشد و هم دولت.»

حاج زینل زینلی گراشی یکی از خیرینی است که بر روی ساخت مسکن برای جوانان تمرکز دارد و تاکنون ۲۲۰ واحد مسکونی ساخته است. برای جوانان امروز که کمترین امید را به صاحب خانه شدن دارند، خال زینل تاکنون ۱۸۰ واحد ساخته است که این واحدها از طریق خیریه گلستان به مدت سه سال در اختیار زوج‌های جوانی که تازه ازدواج کرده‌اند قرار می‌گیرد. مجتمع‌های خیرساز خال زینل در خیابان بسیج و کوی آزادگان گراش قرار دارد. این خیر دو مجتمع ۲۰ واحدی دیگر نیز در نزدیکی مسکن مهر در دست ساخت دارد تا مجموع واحد اجاره‌ای خیریه گلستان به ۲۲۰ واحد برسد. 

کمک‌های به نیازمندان از طریق موسسه خیریه امام علی (ع) و ساخت ساختمان جدید این موسسه در سه طبقه در مهرماه سال ۹۸  (خبر در هفت‌برکه) و ساخت حسینیه چهارده معصوم(ع) خنج از دیگر کارهای خیر حاج زینل است. این حسینیه با اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان در زمینی به وسعت ۶۰۰ متر با ۱۴۰۰ متر مربع زیربنا در خنج ساخته شده است و مهرماه سال ۹۵ به بهره‌برداری رسید (خبر در هفت‌برکه). تکمیل ساختمان انجمن بانوان نیک‌اندیش و ساخت یک مسجد به همراه دو باب مغازه در بیرم بخش دیگری از خدمات خال زینل است که خبرهای آن منتشر شده است.

حاج زینل زینلی ۸۵ سال سن دارد و شهید عبدالحمید زینلی گراشی یکی از فرزندان اوست.

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

2 نظر

  1. شما اول بیاید پانسیون های بیمارستان رو سر و سامان بدید که مرغ و خروس نگه داری نکنن!!!
    به هر کارگری و آشنایی که میاد پانسیون میدن و چند سال بدون محدودیت با هزینه کم، اجازه زندگی دارن
    نه مدیریتی نه نظارتی بعد خیر میاد پانسیون می‌سازه خب برای کی؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top