بستن

همایشی برای کارآفرینی زنان: مسیرت رو پیدا کن

هفت‌برکه: همایش «مسیرت رو پیدا کن» راه را برای راه‌‌اندازی کسب‌وکار خانگی به شما نشان می‌دهد.

به گزارش هفت‌برکه، اگر از نشستن در خانه و اتفاقات تکراری روزمره خسته شده‌اید و می‌خواهید کسب و کار خانگی راه اندازی کنید، روز شنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۰ در همایش «مسیرت رو پیدا کن» شرکت کنید. در این گردهمایی، بانوان موفق و کارآفرین به بحث و تبادل نظر در خصوص تجربه مشاغل خانگی می‌پردازند.

دکتر مهدی مهرابی، مدیر منطقه ای بانک سپه در جنوب فارس و دکترای مدیریت مالی؛ مینا غفوری، کارآفرین نمونه و موسس و مدیر برند مینا کیک در لار؛ نساء غفوری، بانوی گراشی کم‌بینا و فعال در حوزه دوخت لباس محلی؛ و مریم حسین‌پور، مدال‌آور و مربی ورزشی و فعال در حوزه شمع‌سازی و هنر، مهمانان این گردهمایی هستند.

محمد درستکار، مدیر آموزشگاه شادرام و مبتکر برگزاری این همایش، با اشاره به اینکه هدف مدرسه ما ایجاد تحول در منطقه است گفت: «یکی از اهداف مدرسه شادرام ایجاد تحول در مدرسه است، با این پیش‌فرض که دانش‌آموزی موفق و شاد است که در خانواده موفق و شادی رشد کند. یکی از گفتمان‌هایی که تلاش داریم ترویج دهیم، فرهنگ کار و تلاش در بین خانواده‌ها است. با توجه به حدیث امام علی که بهترین تفریح کار است و کار باعث فاصله گرفتن از ناهنجاری‌ها و مفاسد می‌شود، وقتی دانش‌آموزی ببیند که مادرش مشغول کار است روی او هم تاثیر می‌گذارد و در آینده این رفتار در او نهادینه می‌شود.»

مدیر آموزشگاه شادرام در پایان افزود: «هدف ما تشویق بانوان به کار در بیرون از منزل نیست. بیشتر تشویق به شروع مشاغل خانگی در کنار مباحث خانگی که ارزشمند هم است می‌باشد. این همایش بیشتر برای افرادی است که از زندگی روزمره خسته شده‌اند و هنوز مسیر زندگی خود را پیدا نکرده‌اند و سردرگم هستند.»

این همایش روز شنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۰ در سالن اجتماعات شیخ احمد انصاری در دانشکده علوم پزشکی برگزار می‌شود.

آموزشگاه شادرام، شورای اسلامی شهر گراش و اداره ورزش و جوانان گراش از برگزارکنندگان از همایش هستند.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

2 نظر

  1. 🟢 پیرو منویات مقام معظم رهبری در خصوص تولید و اشتغال زایی ، موسسه خیریه ی شهیدان میرزا و باباحسن جعفری (باباحسن) درخصوص این امر مهم ،اقدام به سرمایه گذاری کرده و چند فروشگاه شامل عطاری ، میوه فروشی ، کافی شاپ و فست فود دایر نموده است .
    لذا از کلیه عزیزانی که مایل اند در این مراکز مشغول بکار شوند بااین موسسه تماس حاصل نمایند .

    🟢 شماره تماس : ۰۷۱۵۲۴۵۵۱۱۰
    🟢 آدرس: ساختمان سیمرغ ، درب B ،طبقه دوم واحد ۳۸

    *روابط عمومی موسسه خیریه باباحسن*

  2. شما خانمها حالا به فکر افتادین زنان و مشاغل خانگی؟؟!!
    زنان سختکوش و خانه‌دار قدیمی و ۵۰ سال پیش و بیشتر هیچکدام بیکار نبوده‌اند و علاوه بر شوهرداری و خانه‌داری و فرزندآوری به تعداد زیاد ، مشاغل خانگی داشتند و هر کدام هنرهای خاصی بلد بودند و درآمدزایی برای خانه داشته‌اند از جمله مشاغل درآمدزایی آنها در منزل
    ۱-درست کردن و فروختن انواع اقسام خوراکیهایی که از شیر ساخته می‌شود در منزل از جمله ماست ، دوغ ، دوغ کیسه ، ماست کیسه ، مسکه ، روغن خش ، کشک ، زک .
    ۲- درست کردن انواع و اقسام نانهای محلی از جمله تپ‌تپی ، لیتک ، بالاتوه ، نی‌ننی ، پلزی ، نان تنور ، فتیر ، تفتو ، کلیچه و سفارش گرفتن برای جشنهای عروسی و دیگر جشنهای محلی و خانوادگی.
    ۳- درست کردن انواع اقسام حلواهای گراشی و شیرینی محلی از جمله حلوا سفید ، حلوا قهوه‌ای ، مکرازی ، یغ‌دربهشت ، ساگ ، پش ، فالیده ، زئگرِ ، سمبیسه ، شاه‌پسند و سفارش گرفتن برای عروسیها و جاخالینی عروس.
    ۴- کارهای هنری مثل پهنک‌ستاره ، ساختن بادبزن پولک‌دوزی و مرواریددوزی عروس و نوزاد ، ساختن مُشَب و سرقوری پولک‌دوزی با طرح گل هش وخ برای عروس و ساختن سرکوزه با تزئین کاموا رنگی‌رنگی و پولک برای عروس ، ملافه‌ی دشک پشتی ساده و مجلسی برای منازل و عروس ، دوخت لباسهای محلی زنانه و مردانه برای تمام سنین ، دوخت قنداغه و لباس و کایه چلایی نوزاد و کایه‌های مجلسی برای نوزدان و کودکان ، و زمان ما هم انواع کلاههای بافتنی ساده و مجلسی با دو میل و قلاب می‌بافتیم. همچنین پولک‌دوزی و ملیله‌دوزی و مروارید‌دوزی روی پارچه دویت سیاه با طرح نوشته و یا طرح گل ، گلدوزی با دست روی پارچه قنداغ نوزاد و روی روبالشی و نیالی کودک داشتم. قدیما ساختن انواع عروسکهای محلی برای اتاق کودک و آویز بئنه و نئنی ،
    ۴- ساختن نئنی و گهواره چوبی ساده و تزئینی برای نوزاد و کودک.
    ۵- پیچده نئگ و بَمبِ ساده و تزئین شده با گلابتون زیادتر و پولک و مروارید که البته با این موافق نبودم چون برای دود و دم بود.
    ۶- درست کردن وسایل مورد نیاز از پِشِ فسیل از جمله تیلک خرک و رطب ساده و تزئین شده با کاموا رنگی‌رنگی ، گزی ، تیلک کَرَمُکُ ، پشتکی ، جانماز ، جارو ، حصیر .
    و خیلی چیزا که ممکنه از قلم افتاده باشه.
    و زنان خانه‌دار امروزی و شاغل امروزی بدانند که زنان گراش از قدیم و ندیم هیچوقت بیکار نبودند و همیشه سخت‌کوش و فعال بودند و پابه‌پای شوهرانشان درآمد برای خانه و خانواده داشتند و حتی فعالتر چون در کنارش باردار می‌شده‌اند و فرزند‌آوری و بزرک کردن چنتا بچه و وارسی به نوزادان و کودکان و همسرداری و خانه‌داری .
    یادشان جاودانه زنان زحمتکش و فعال و هنرمند و مهربان و درآمدآور قدیم شهرم که خیلیاشون به رحمت خدا رفته‌اند و یاد خودمم جاودانه باد🙂😀 که هم در خانه زحمت زیاد کشیدم حتی کارهای سنگینی که وظیفه یک مرد است و حتی تعمیرات وسایل منزل که وظیفه مرد خانه و یا تعمیرکار است. و پخت نان تپ‌تپی و لیتک و کارهای هنری ظریف و خیاطی و تعمیر لباس و بافتنی و ملیله‌دوزی و پولک‌دوزی انجام دادم در حدّی که ارز از خانه بیرون نرود و خودکفا باشم.ولی کوو چشمی که زیبایی ببیند و کوو قدرشناس. در کنارش خانه‌داری و همسرداری و بچه‌داری و شغل بیرون از خانه در رابطه با فرهنگ جامعه البته از نوع سخت و طاقت‌فرسای فیزیکی و استر‌س‌دار زمان من، چون من سنگرساز بی‌سنگر بودم و جاده را صاف و هموار کردم برای آیندگانی که اکنون در آن شاغلند.
    کوو چشمی که زیبایی ببیند و کوو قدرشناس و کوو حق و حقوقی که باید می‌گرفتم ولی خوردند و اعتنایی هم به فریاد مطالبه‌گریم نکردند.
    یادم هست روز آخر چهارم دبیرستان آقای محمد ابراهیم ایزدی دبیر زیست شناسیمون روو تابلو نوشت ” آخرین برگ سفرنامه‌ی باران اینست که زمین چرکینست “.
    اون موقع زیاد متوجه منظورش نشده بودم ولی به مرور که گذشت و سخت گذشت و بیشعورهای پوست‌کلفت حقخور رو توو اجتماع دیدم و با هاشون مواجه شدم و حقم رو خوردند و پشت قیافه‌ی موجّه و اجتماعی و دینیشون پنهان شدند متوجه منظور دبیرمان آقای ایزدی شدم.
    و در پایان ” و خدایی که در این نزدیکیست”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top