بستن

صادق رحمانی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره جهانی شعر مقاومت

هفت‌برکه: فرآیند برگزاری جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان با حضور صادق رحمانی شاعر نام‌‌آشنای گراش در شورای سیاستگذاری جشنواره در کرمان آغاز شد. آیین آغاز «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان» و رونماییِ نشان این جشنواره، عصر امروز، ۲۲ اردی‌بهشت‌ماه در سالن «مفاخر» شهرداری کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، شهردار کرمان در این نشست با خوش‌آمدگویی به اعضای شورای تخصصی «جشنواره جهانی شعر مقاومت» که آن‌ها را از شاعران برجسته کشور در حوزۀ شعر مقاومت خواند، گفت: «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان»، سرآغاز یک حرکت فرهنگی عمیق است که می‌تواند ظرفیت‌های کرمان را به‌عنوان «جهان‌شهر مقاومت» معرفی کند.

وی همچنین با اشاره به قابلیت‌های جهانی کرمان در حوزۀ هنر ایرانی، اظهار داشت:‌ «جشنواره شعر مقاومت کرمان» می‌تواند کرمان را پل ارتباطی تمام ظلم‌ستیزان جهان با یکدیگر قرار دهد.

سعید شعرباف با اظهار این نکته که کار برای حاج‌قاسم و در شهر حاج‌قاسم باید ویژه باشد، افزود: امیدواریم بتوانیم هم در محتوا و هم در قالب آن‌طور که شایستۀ مقام شهید میدان مقاومت، حاج‌قاسم سلیمانی است، این جشنواره را برگزار کنیم.

در بخشی دیگری از این آیین، مجتبی احمدی، «دبیر تخصصی جشنواره شعر مقاومت کرمان» با اعلام این نکته که جامعه هدف این جشنواره، شاعران سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در همۀ کشورها هستند، گفت: فراخوان این جشنواره روز سوم خرداد مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر منتشر خواهد شد و با استفاده از امکانات ارتباطی مختلف به‌دست شاعران در کشورهای جهان خواهد رسید.

او ادامه داد: پنج نفر از شاعران پیشکسوت و صاحب‌نظر کشور، شورای تخصصی جشنواره یادشده را تشکیل می‌دهند که بر فرایند شکل‌گیری و اجرایی آن نظارت خواهند داشت.

این شاعر کرمانی ادامه داد: سعی کردیم از کلیشه‌های رایج در برگزاری رویدادهای مشابه فاصله بگیریم و تعریف واژۀ مقاومت را به‌وسعت تمام ظلم‌ستیزان عالم گسترش دهیم.

احمدی، از مهلت ارسال آثار تا ۲۰ مرداد خبر داد و گفت: به‌دلیل طولانی‌شدن فرآیند هماهنگی‌های لازم و رفت‌و‌آمد مهمانان خارجی، پیش‌بینی می‌شود این جشنواره هفتۀ آخر آبان‌ماه، طی سه روز برگزار ‌شود‌.

گفتنی است؛ «جشنوار جهانی شعر مقاومت کرمان» با همت شهرداری کرمان امروز عصر به شکل رسمی با حضور سعید شعرباف؛ شهردار کرمان، مجتبی احمدی؛ دبیر تخصصی جشنواره و مرتضی حیدری آل کثیر، محمدصادق رحمانی، سیدابوطالب مظفری و سیدعلی میرافضلی، اعضای شورای تخصصی این جشنواره، در حضور اصحاب رسانه به شکل رسمی آغاز و نشان این جشنواره نیز رونمایی شد.

«علیرضا بیت‌الهی»، طراح کرمانی، در طراحی نشان این جشنواره، از سردر مسجد جامع کرمان که نقش‌مایۀ یک سرو را در دل خود جای داده، بهره برده است. این طراح از حادثه به ‌آتش کشیده‌شدن مسجد جامع کرمان الهام گرفته و آن را نشانه‌ای از مقاومت مردم کرمان تصویر کرده است.

جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان برگزار خواهد شد.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top