بستن

نماز جمعه : یا وضع ادارات را تغییر دهید یا عنوان شهرستانی را حذف کنید

هفت‌برکه: امام جمعه گراش از وضعیت چارت سازمانی ناقص ادارات، ۱۳ سال پس از شهرستان شدن به شدت گلایه کرد و گفت: «یا عنوان شهرستان را حذف کنید یا این وضعیت را تغییر بدهید.»

به گزارش هفت‌برکه نماز جمعه‌های ماه مبارک رمضان در گراش با استقبال بیشتر مردم روبه‌رو می‌شود. نماز جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ گراش به امامت جمعه حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدباقر بخشایش‌پور در حالی برگزار شد که سالن حسینیه اعظم پر از نمازگزار بود.

اهمیت انتخاب دوست در خطبه اول

مشروح خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر گراش مورخ ۲۶ فروردین ماه به امامت حجه الاسلام و المسلمین بخشایش‌پور را به نقل از روابط عمومی نماز جمعه شهر گراش بخوانید:

خطیب جمعه بعداز دعوت خود و مردم به تقوای الهی و دوری از گناهان در خطبه اول گفت:«کلام ما در خطبه‌های اول پیرامون معاشرت و مصادیق انتخاب دوست به استناد آیات و احادیث است، در مرام مسلمانان، هدف تمام اعمال و رفتارهای ما به آخرت و خشنودی خداوند برمی‌گردد،برای انجام هرکاری اولین سوالی که در ذهن ما ایجاد می‌شود این است که آیا این عمل و این انتخاب رضایت یا غضب خداوند را در پی دارد، بالاخره دوستی که معاشرت با او موجبات انحطاط اخلاقی را فراهم کند، زمینه‌های مفاسد دینی و دنیوی را به وجود می‌آورد این نوع از معاشرت نتیجه‌ای جز خسارت نخواهد داشت، آن چه که به ما توصیه شده است، انتخاب یک دوست خیرخواه و مومن است.در دعایی که امام سجاد (ع) در آغاز ماه رمضان دارد، بعد از حمد و ثنای الهی یک سری تقاضاهایی می‌کند، اولین تقاضا درباره نماز است در بخش دوم دعا به وظایف اقتصادی و مسایل مالی انسان مومن می‌پردازد و در نهایت به صله رحم و معاشرت با دیگران اشاره می‌کند.

در اسلام وظایف بسیار گسترده‌ای درباره‌ی معاشرت وجود دارد، با دیگران رفتار خوب داشتن، خوش اخلاق بودن، خوش برخورد بودن،خیر رساندن،محبت کردن، همه این‌ها اموری است که به تعابیر مختلفی در ماه رمضان باید نسبت به آن اهتمام بیشتری داشته باشیم.

در منشور وظایف اجتماعی اسلام، مومنین نسبت به همدیگر وظایفی دارند. در روایات آمده است که اگر دو مومن به همدیگر رسیدند وقتی مصافحه کردند و به همدیگر دست دادند بین دو انگشت ابهام آن‌ها یکصد رحمت ریزش می‌کند. که ۹۹ رحمت برای آن کسی است که دیگری را بیشتر دوست داشته باشد، اسلام دین مودت و دوستی و رحمت است و توصیه‌ی اسلام هم این است که با اهل ایمان معاشرت داشته باشید، در وسایل الشیعه ج ۱۲ ص ۵۶ حدیثی است که می‌فرماید، خداوند فرموده است: کسی که به دیدار دوست مومن خود در منزل او می‌رود، در حقیقت به دیدار من می‌آید و پذیرایی از او بر عهده من است، چون دوست را به خاطر خدا انتخاب کردی. حیف نیست آدم از این دیدارهای خدایی نداشته باشد؟ قطعا این انتخاب بر اساس معیارهای دینی مطلوب است.

امام صادق علیه السلام می‌فرماید: اولین چیزی که باعث می‌شود انسان بتواند در مقابل دشمنش ایستادگی کند این است که یک قلب متذکر و بیداری داشته باشد که انسان را نصیحت کند. چون دل را به عنوان یک ناصح برای ما قرار دادند و انسان باشد از درون خود یک منع کننده و هشدار دهنده‌ای داشته باشد. حالا اگر قلب و دل انسان در برابر وسوسه‌های شیطان قدرت ایستادگی و مقابله نداشت و اگر دوست و همراهی که او را ارشاد و راهنمایی کند، نداشت، کسی که دیدارش ما را به یاد خدا بیندازد ما را در مقابل دشمنی مثل ابلیس مطیع کرده است.»

خطیب جمعه در ادامه گفت:«مرحوم امام (ره) به سید احمد آقا می‌فرمود:«برای کسب اخلاق از علامه طباطبایی اگر از در راهت ندادند از دیوار برو.» ما خیلی به یک دوست متدین و خیرخواه برای تربیت روح‌مان نیاز داریم و برای انتخاب یک دوست مومن لازم است به اهل‌بیت(ع) تمسک پیدا کنیم تا ان شاالله سعادتمند و عاقبت بخیر با این دنیا خداحافظی کنیم. خداوندا توفیق معاشرت و همنیشنی با اولیایت را شامل حال ما بگردان و آنی و کمتر از آنی ما را به خودمان وامگذار .

خیرین پیامبرگونه کمک می‌کنند

حجت الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش در خطبه دوم گفت: از حضور مدیر کل محترم مدیریت بحران استانداری در هفته گذشته که  برای بازسازی مناطق خسارت دیده بر اثر سیل دی ماه سال گذشته، مبلغی بالغ بر ۶ میلیارد تومان اختصاص دادند، متشکر می‌کنم. ان‌شاالله مسولین دستگاه‌های اجرایی با جدیت و تلاش پیگیر جذب این اعتبارات باشند.

یکشنبه آینده ۱۵ رمضان مصادف است با ولادت اولین فرزندحضرت صدیقه اطهر سلام الله علیها با نام کریم اهل بیت امام مجتبی(ع) که نور ولایت و امامت با ظهور امام حسن مجتبی(ع) نهادینه شد این روز مبارک را که به روز اکرام و تکریم خیرین و آغاز هفته کمک به محرومین و مستضعفان  نامگذاری شده است را تبریک عرض می‌کنیم.

در جریان ولادت کریم اهل بیت(ع) دو جریان در ذهن ما خطور می‌کند جریان اول تاسی به امامی که چند بار اموال و دارایی خودش را صفر کرد و به فقرا و ایتام بخشید. خوب توجه به فقرا و مستمندان یک سنت حسنه و واجب قرانی است که در شهرستان ما حق این مطلب تا حدودی ادا شده چون وضعیت سخت و نگران کننده‌ای در اثر گرانی‌ها و تورم چندین ساله متوجه درصد کثیری از ملت ماست. در  نقلی آمده است، مردم در مسجد منتظر وجود مقدس پیامبر اعظم بودند اذان هم تمام شده بود و پیغمبر تشریف نیارودند همه نگران بودند امیر‌المومنین (ع) طاقت نیاوردند و از همان مسیر هر روزی به استقبال و جستجو رفتند، دیدند پیغمبر اکرم(ص) روی چهار دست و پا افتادند و چند تا کودک کم سن و سال روی کمر پیغمبر نشستند و حضرت به عنوان مرکب به آن‌ها دارد سواری می‌دهد. مولا عرض کرد یا رسول الله(ص) مردم در مسجد منتظرند پیغمبر فرمودند: علی جان چیکار کنم این بچه‌ها یتیم‌اند می‌گویند ما بابا نداریم کسی هم با ما بازی نمی کند بیا برای ما پدری کن. این عکس‌العمل اشرف مخلوقات در توجه به یتیم و نیارمند است.

بحمدالله ما خیریه‌های مبارکی برای حمایت از نیازمندان داریم هم برای نیازمندان هم ایتام و هم ستاد جهیزیه آسان باید از شما برادران و خواهران و از خیرین محترم که پیامبر‌گونه بر لبان بسیاری لبخند نشاندید و موجبات رضایت کریم اهل بیت را فراهم کردید تشکر کنیم.

امام حسن(ع) تابلوی مظلومیت امیرالمومنین(ع) است

ان شا الله به جشن گلریزان که مربوط به آزادسازی و حمایت از زندانیان جرایم غیر عمد هست هم یک توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشیم.اما نکته دومی که در گرایش مومن به امام حسن مجتبی (ع) باید مد نظر داشته باشیم سیره سیاسی حضرت است که از اتفاقات آن زمان برای عبرت در این زمان و یک نماد توجه کنیم. امام مجتبی(ع ) تابلوی تمام نمای مظلومیت از سیمای امیر المومنین(ع) به عنوان اولین مظلوم است. آن چنان مظلومیتی که در مسجد و در مقابل دیدگان امام مجتبی(ع) خطیب از بالای منبر به پدرش امیر المومنین(ع) دشنام می‌داد و حضرت می‌فرمود: تمام آن ریشه مظلومیت، بی‌بصیرتی مردم بود.یعنی جریان ستمگر آن روز از بی بصیرتی و عدم دشمن شناسی، شکل گرفت. لشکر امام حسن(ع) فقط در یک شب فریب لشکر معاویه را می‌خورد و این طور حجت بالغه الهی را تنها می‌گذارند.

عبیدالله بن عباس جز آن بی بصیرت‌هایی بود که به امام حسن(ع) خیانت کرد این عبیدالله بن عباس کسی بود که دو فرزندش را عامل معاویه در یمن سربریدند و خودش هم مجبور به فرار شد، این پدر دو شهید آمد و جذب لشکر امیر المومنین ع شد و تا جایی پیش رفت که بعد از حضرت، فرمانده لشکر امام مجتبی شد، اما در یک وقتی از فرماندهی، صبح سربازان بلند شدند و دیدند از فرمانده خبری نیست و دنبالش که می‌گشتند دیدند دم اردوگاه چند سکه افتاده و معلوم شد، نیمه‌های شب با کسیه‌های زر این پدر دو شهید، رفته است و به اردوگاه معاویه ملحق شده است.

طرح ممنوعیت خروج مدیران سابق و اعاده اموال نامشروع چرا اجرا نمی‌شود؟

کسی که در جامعه ما ایجاد خطر می‌کند وجود همچنین مدیرانی است که به ظاهر در لشکر و جبهه انقلاب‌اند اما به عنوان ازناب آمریکا با کوتاهی در انجام مسولیت، با تظاهر به تبعیت از رهبری و نظام با تغییر چهره سیاسی متناسب با تفکر دولت حاکم با قدرت‌یابی برای دنیای خود و دم زدن از فتنه، تاخت و تاز کردند که از نظر ما امروز با یک عنصر التقاطی منافق هیچ تفاوتی ندارد. لذا دولت هرچه سریع‌تر باید به حضور این مسولین با این تفکر که هنوز در راس کار هستند پایان داده شود. در کشور هنوز از آن دست مسولانی که شعار مرگ بر آمریکا را کمال وقاحت می‌دانند در راس بسیاری از مسولیت‌ها هستند. تفکری که آرمان‌های عدالت‌خواهی و عدالت طلبی را زیر پا گذاشت و با فریب از مردم رای گرفت و مردم رو از حمایت از نظام منصرف کرد و نظام را زیر سوال برد لیاقت گرفتن و ادامه دادن مسولیت در این دولت انقلابی را نخواهد داشت.

اما نکته‌ی دیگر طرح ممنوعیت خروج مسوولان و مدیران نظام پس از اتمام مسولیت از کشور تا سه سال بعد از اتمام مسولیت است سوالم از دستگاه‌های قضایی و امنیتی و نظارتی این است، آیا صرفا این یک طرح بود؟مخصوصا آن دسته از مسولانی که دو تابعیتی هستند. برخی که بستگان خارج از کشور دارند هم باید نظارت شوند و دومین موضوع، طرح اعاده اموال نامشروع مسولان فاسد که برآورد می‌شد بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان باشد و برگشت آن به بیت المال، به کجا رسید؟ بالاخره یکی از گام‌های بلند برای تقویت اعتماد مردم همین طرح است. چون کم نیستند مسولینی که در این چهار دهه از انقلاب هزاران میلیارد کاسب شدند. علی کل حال کوتاهی در اجرا و برخورد با مفسدین اقتصادی و تساهل و مصلحت اندیشی خیانت به خون‌های است که برای تحقق انقلاب بر زمین ریخته شد.امیداوارم دستگاه قضایی مجلس انقلابی به این دو مساله جامه عمل بپوشاند.

در آستانه اولین شب از لیالی قدر شب ۱۹ رمضان و شب ضربت خوردن امام به حق، امیرالمومنین(ع) قرار داریم. لحظات و اوقات پر فضلیت و اوج برکات روزهای ماه مبارک رمضان و دقایق مقارن با شب‌های قدر در حال رسیدن است.برای درک شب احیا و شب قدر شمارش معکوس شروع شده است. اولین شب قدر بر اساس روایات و فرمایشات معصومین شب صلح و آشتی‌کنان با آن خدایی که ما یک سال از او دور بودیم از این توفیقی که ایجاد شده است دست در دست امام عصر (عج) راه خودمان را پیدا کنیم و نهایت استفاده را ببریم.

۹ اداره گراش کمبود شدید نیرو دارند

مطلب پایانی عرایضم کمبود نیروی انسانی در ادارات است که یک معضل جدی برای ما شده که برخی جوابدهی‌های فرسایشی ناشی از همین مساله است و در این مطلب که می‌خواهم گزارش دهم بی‌توجهی صورت گرفته است که از دولت  انتظار چاره‌اندیشی دارم.

۹ اداره ما الان شدیدا با کمبود نیرو مواجه است. اداراتی مثل پست، صنعت و معدن، اوقاف، میراث فرهنگی، ارشاد، تعاون روستایی، مالیات، ثبت احوال و ورزش و جوانان. برخی از ادارات با یک نیرو اداره می‌شوند مثل شهرک صنعتی، میراث فرهنگی، محیط زیست، تعاون روستایی و برخی از ادارت به صورت نمایندگی اداره می‌شوند مثل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کار و تعاون و رفاه اجتماعی،تعاون روستایی، راه و شهرسازی، محیط زیست، ورزش و جوانان، منابع آب و فرهنگ و ارشاد.
یعنی بعد از ۱۳ سال شهرستان شدن انصافا اطلاق شهرستان درست است؟ تازه برخی از ادارات ضروری را هم که اصلا نداریم مثل اداره اطلاعات، تامین اجتماعی، غله، حمل و نقل، پخش فرآورده‌های نفتی، مسولان محترم عنایت کنید یا اسم شهرستان را حذف کنید یا این وضعیت را تغییر بدید.

 

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

5 نظر

  1. اوز حدود یک دهه بعد از گراش شهرستان شده ولی بیش از ۲۰ اداره مستقل دارد ولی گراش هنوز نصف اوز هم اداره مستقل ندارد
    […] منافع شهر و مردم و توسعه گراش هم برای هیچ کس مهم نیست.
    فرماندار، شهردار، رئیس آموزش و پرورش و…فقط باید بله قربان گوی نماینده باشد، کافیست.
    حتی اگر ضعیفترین مدیر باشد و هیچ کاری نکند .
    بیچاره این مردم مظلوم

  2. سلام. خسته نباشی امام جمعه محترم که بعد از چند سال حضور در گراش الان فهمیدی. متاسف ام برا نماینده و عوامل فرمانداری

  3. سلام.کلی گویی مشکلی حل نمی کندبایدموردی عنوان شودوپاسخ هم خواسته شودیعنی به هراداره انتقادهست تذکربدهندومجبورباشیدهفته بعدپاسخ را درنمازجمعه ارائه بدهد.گریشنا بعنوان رسانه شهربایدتحلیل ارائه بدهد وراه کارمعرفی کنه باتشکیل گروه کاری مشکلات راپیدا ودرحل ان نظرکارشناسان رانیزبیان کندنشربه اینصورت دردی دوانمی کنه مثلا درموردانتخاب شهردارشورا بایددرمنظرعمومی پاسخ گوباشدمتاسفانه مطالبگری نیس

  4. خدا رو شکر.
    الهی که همه‌‌ی مسوولین مربوطه اداره کار من ، از پایتخت گرفته تا استان و اینجا درد منو از اعماقشون درک کنن.خدا تا فیها‌خالدون بهشون تزریق کنه و از اعماق روحشان زجرکش بشن.
    بعد بگم ذق انک انت العزیز الکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top