بستن

شهردار خور، شهردار گراش شد

هفت‌برکه: شورای شهر ششم گراش، مهدی حلیمی را به عنوان شهردار گراش انتخاب و برای تایید نهایی به مراجع قانونی معرفی کرده است.

مهدی حلیمی ۴۸ ساله دارای مدرک مهندسی عمران از دانشگاه آزاد اسلامی است. حلیمی از سال ۱۳۹۶ و آغاز شورای پنجم تاکنون شهردار خور است. پیش از شهرداری خور، مهندس حلیمی که اهل استهبان است، ۱۷ سال در شهرداری استهبان در سمت‌های مختلف حضور داشته است. او چهار سال نیز در شهرداری‌های داراب، سروستان، کوهنجان و هماشهر خدمت کرده است که مهمترین آن سرپرستی شهرداری هماشهر است. 

حسین مهروری در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۰ اعلام بازنشستگی کرد و در بیست و دومین روز سال ۱۴۰۱ نام شهردار جدید اعلام شده است. البته فرآیند دریافت حکم شهرداری کمی زمان‌بر خواهد بود. 

انتخاب شهردار با سه رای

جلسه‌ی نهایی انتخاب شهردار، یکشنبه شب ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ در شورای شهر برگزار شد. علیرضا دانشور، رییس شورای اسلامی شهر گراش، در مورد این جلسه گفت: «دیشب در جلسه‌ی شورا با سه رای مثبت آقای حلیمی به عنوان شهردار جدید گراش انتخاب شد. موضوع صورتجلسه شده و امروز برای مراجع قانونی ارسال می‌شود.»

علیرضا دانشور، ناصر دلخوش و علی بیضایی، سه عضو شورای شهر گراش، به مهدی حلیمی رای دادند؛ و سعید جعفری و مصطفی خورشیدی دو عضو دیگر به این انتخاب رای منفی داده‌اند. 

دانشور در مورد روند انتخاب شهردار گفت: «برای انتخاب شهردار از بیش از ۲۰ نفر رزومه دریافت کردیم و در نهایت در جلسه دیشب، شش نفر به عنوان گزینه‌های معرفی شده اعضای شورا به رای گذاشته شدند که انتخاب نهایی ما مهندس مهدی حلیمی بود.»

دانشور در مورد زمان شروع به کار حلیمی گفت: «با توجه به پیگیری از دفتر فنی استانداری و هماهنگی با خود مهندس حلیمی، فکر نمی‌کنم شروع به کار خیلی زمان‌بر شود. چون ایشان در حال حاضر شهردار است و استعلامات از قبل گرفته شده است. امیدواریم خیلی طول نکشد.»

شورای شهر خور: بدون اطلاع ما بوده است

یونس قانع، رییس شورای شهر خور، در مورد انتخاب شهردار خور به عنوان شهردار گراش گفت: «بعد از انتخابات شورای شهر صحبت‌هایی شده بود. اما حدس ما این بود که جدی نیست. اما در ماه‌های اخیر در جریان مذاکره شهردار با شورای شهر گراش نبودیم. به نظر من الان زمان مناسبی برای تغییر در شهرداری و این که شهرداری خور را ترک کنند نیست. روند انتصاب شهردار چند ماه طول می‌کشد و در این مدت هم شهرداری خور و هم شهرداری گراش آسیب می‌بینند.»

قانع با گلایه از شورای شهر گراش گفت: «در مورد گفتگو با آقای حلیمی با توجه به این که ایشان در حال حاضر شهردار خور است، از طرف شورای گراش با ما هماهنگی نشده است.»

دانشور، رییس شورای گراش، در مورد گفتگو با شهردار خور به هفت‌برکه گفت: «در این مورد ما مستقیما با گزینه‌ها صحبت‌ کردیم ولی چون گزینه‌ای قطعی نبود ترجیح دادیم که موضوع عمومی نشود. گلایه‌ی شورای شهر خور بجا است و شاید بهتر بود چند روز قبل هماهنگی می‌شد.»

رییس شورای شهر خور در مورد عملکرد حلیمی به عنوان شهردار خور گفت: «هم نقاط ضعف و هم نقط قوت دارد و در کل ما در دوره پنجم راضی بودیم که در دوره ششم انتخاب شد. این انتخاب نشان می‌داد تا ۵۰ درصد خوب بوده است. در کل راضی هستیم و نیروی فعالی است.»

اسماعیل ستوده، دیگر عضو شورای شهر خور، در مورد عملکرد حلیمی گفت: «البته من از انتخاب حلیمی به عنوان شهردار گراش مطلع نیستم. به نظرم در خور عملکرد خوبی داشته و با توجه به بودجه کار کرده است. البته همه چیز بستگی به همکاری شورا و شهرداری دارد که با هم صداقت داشته باشند. تیم ما به صورت پدر و فرزندی بوده، باید برای رفع مشکلات صبوری داشت.»

مهدی حلیمی پس از احمد فقیهی‌کیا دومین شهردار گراش از اهالی استهبان است. 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

7 نظر

  1. سلام، چند غلط تایپی نگارشی هست اصلاح فرمائید.
    رئیس شورای شهر خور مهندس یونس قانع می باشد نه قانعی
    شهرداری خور را *ول کنند* چیه، جابجایی از شهرداری خور یا رها کنند بهتره.

  2. یک سوال از آقای جعفری و آن اینکه چرا در بست در خدمت آقای مصطفی خورشیدی هستید مردم شریف گراش شما را به شورا فرستاده اند نه آقای خورشیدی لطفا کمی از خودت اراده داشته باش خودت تصمیم بگیر منتظر دستور آقای خورشیدی نباش ایشان که در هیچ جلسه ای شرکت نمیکنه و تلفنی با شما در تماس است طبق قانون ایشان باید از شورای اخراج شود چون غیبت آقای خورشیدی خیلی بیشتر از آنچه قانون می‌گوید است و لطف فرماندار و نماینده مجلس است که ایشان اخراج نشده است که این دو نفر هم کار خلاف شرع و قانون انجام داده اند باید به قانون عمل بشه پس آقای جعفری لطفا به خودت متکی باش آقای خورشیدی هیچ کمکی در شورا به شما نخواهد کرد

  3. خوری عزیز
    این مسأله ربطی به عموم گراشیها ندارد ما راضی به ناراحتی و کدورت حال شما نیستیم. وقتی یکنفر یا چن نفر برای کل گراش تصمیم می‌گیرند جای تأسف دارد. و خود شهردار خور هم همچی بدش نمیاد که بیاد مرکز شهرتان روو صندلی شهردار بشینه.در هر صورت من گراشی خواهان موفقیت و پیشرفت شما خوریهای عزیز و شهر زیبایتان هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top