بستن

شاید درباره آسیب‌های اجتماعی ازشما هم بپرسند

هفت برکه: پنج پرسشگر در سطح شهرستان گراش آسیب‌های اجتماعی را به صورت پیمایشی و از طریق پرسش‌نامه رصد می‌کنند. این پروژه در راستای اجرای طرح کشوری پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی در سطح استان فارس، انجام می‌شود.

سلیمانی، روابط عمومی اداره‌ی بهزیستی گراش می‌گوید: «پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی در کلیه شهرستان‌های استان فارس و همزمان با سراسر کشور انجام می‌شود. پنج پرسشگر زن، این طرح را در گراش به صورت پیمایشی و از طریق توزیع پرسش‌نامه بین مردم انجام خواهند داد.»

او در ادامه گفت:«طی این پیمایش تعداد بیش از ۵۰۰ پرسشنامه تکمیل می‌شود و سعی خواهد شد تمامی مناطق گراش به صورت مساوی برای شرکت در این طرح پوشش داده شود.»

سلیمانی با تشریح این موضوع که سوالات پرسشنامه حول چه محورهایی طرح شده است گفت:«پرسش‌ها طیف گسترده‌ای از آسیب‌های اجتماعی از قبیل مصرف مواد اعتیاد‌آور، ناهنجاری‌های رفتاری و … را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که همه گروه‌های افراد از قبیل زن، مرد، متاهل، مجرد در سنین مختلف را در بر بگیرد. به عنوان‌مثال برخی سوالات برای مردان متاهل ۳۰ الی ۴۰ ساله می باشد و برخی مخصوص زنان متاهل و …»

محمدرضا هوشیار، سرپرست اداره‌ی بهزیستی استان فارس در رابطه با اهداف اجرای این طرح توضیح می‌دهد:«نظر به اهمیت مشکلات اجتماعی و شناسایی آسیب‌های اجتماعی و تعیین کننده‌های آن در کشور از جمله استان فارس از تحلیل مسائل خرد و نتایج به دست آمده از این پیمایش ملی، تصویری از وضعیت آسیب‌های اجتماعی استان به دست می‌آید که در نهایت راهکار مناسبی برای گسترش برنامه‌های پیشگیرانه و ارتقاء سلامت اجتماعی و کیفیت زندگی را فراهم خواهد نمود.»

 

 

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top