بستن

«کوکسان» برند تازه‌ی عرقیات گیاهی گراش

هفت‌برکه: عرقیات گیاهی گراش از این به بعد با نام تجاری کوکسان در بازارهای پنج استان کشور عرضه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در نهمین روز از دهه فجر ، با حضور حجت اسلام و المسلمین سید محمد باقر بخشایش‌پور امام جمعه گراش، مجید غلام‌پور فرماندار و مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان واحد تولیدی عرقیات گیاهی کوکسان با سرمایه‌گذاری ۸.۵ میلیارد تومانی در شهرک صنعتی گراش به بهره‌برداری رسید.

حسن مرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش در آیین افتتاح این پروژه گفت: «این واحد با ظرفیت تولید ۱۸۵۰ تن عرقیات در قالب ۶ میلیون بطری در سال زمینه اشتغال ۱۵ نفر به طور مستقیم و ۸۵ نفر به طور غیر مستقیم را فراهم کرده است. این طرح در زیر بخش صنایع تبدیلی و غذایی قرار دارد و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است.»

مدیر جهاد کشاورزی گراش اضافه کرد: «این واحد تولیدی مجوز تولید انواع نوشیدنی عرقیات گیاهی مثل بهار نارنج، بیدمشک، طارونه، کاسنی، گلاب، گلاب زعفران، نسترن و نعناع را دارد. با توجه به تنش آبی منطقه رویکرد توسعه صنایع تبدیلی در محصولات کشاورزی و همچنین ترویج کشت گیاهان دارویی راهبرد بسیار مناسبی برای عبور از این بحران آبی خواهد بود و جهاد کشاورزی نیز در این خصوص ضمن ارائه مشاوره و اعطای تسهیلات حامی افراد علاقه‌مند و جویای کار خواهد بود.»

مرادی با بیان اینکه فاز اول این پروژه در سال ۹۹ کلنگ زنی شده است، افزود: «متاسفانه کیفیت آب مصرفی طرح مناسب نیست و نیاز است برای اجرای فاز دوم این پروژه آب مصرفی مناسب تامین شود، شهرستان گراش دارای ۵ واحد صنایع تبدیلی فعال شامل بسته بندی سبزیجات خشک و منجمد، فراورده‌های خرما، بسته‌بندی ادویه و بسته‌بندی عرقیات است.»

در سایت نوشیدنی عرقیات طبیعی کوکسان می‌توانید با انواع محصولات این شرکت آشنا شوید:  cooksun.co

تسهیلات و تاسیسات نیاز مبرم شرکت کوکسان برای افتتاح فاز دوم

مهدی فردفانی، مدیر عامل شرکت فرداد سبز نوش فارس گفت: «این شرکت از سال ۹۶ شروع به فعالیت کرده است، ابتدا با نام کوک و بعدا با نام تجاری فسیل متعلق به غلامرضا عباسی که در شهرک صنعتی واقع بود شروع به فعالیت کرد. هم نام تجاری و هم مکان استیجاری بود. در طول این سال‌ها با تلاش و پشتکار سرانجام توانستیم روند اداری را پیش ببریم و یک مکان جدید در شهرک صنعتی برای شرکت خریداری کنیم و نام تجاری کوکسان را ثبت کنیم. مکانی که در حال حاضر افتتاح شد فاز اول و مکان جدید شرکت است که خریداری شده است. من و غلامرضا فتحی هیات مدیره شرکت کوکسان هستیم.»

مدیرعامل شرکت کوکسان در ادامه افزود: «تا سال گذشته عرقیات تولیدی شرکت به پنج استان فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان صادر می‌شد و در برنامه داریم که استان‌های دیگری نظیر تهران و قم را هم نمایندگی بگیریم و محصولات را صادر کنیم.»

فردفانی با اشاره به اینکه آب مصرفی شهرک صنعتی شور است افزود: «کیفیت آب شهرک صنعتی گراش مناسب تولید این نوشیدنی نیست، شهرک صنعتی اوز به آب سد سلمان وصل است ولی نمی‌دانم چرا برای شهرک گراش این موضوع پیگیری نمی‌شود، تمامی سرمایه‌های این شرکت از بخش خصوصی است و تاکنون هیچ نوع تسهیلاتی دریافت نکرده‌ایم با اینکه بارها پیگیر تسهیلات دولتی برای خرید ماشین‌آلات بودیم.»

مهدی فردفانی در پایان گفت: «شرکت کوکسان در حال حاضر برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۸۵ نفر به صورت غیرمستقیم در فاز اول اشتغال‌زایی داشته است برای سرمایه‌گذاری در بخش دوم و ادامه روند نیاز به تسهیلات دولتی و تاسیسات است که امیدوارم مسئولین برای اعطای تسهیلات نگاه ویژه به سرمایه‌گذاران داشته باشند.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

3 نظر

  1. با سلام ما از محصولات شما در شرکت سالکو استفاده می کنیم یک ایراد دارد ان هم بیش از اندازه شیرین است و برای کسانی که میانسال به بالا می باشد اصلا خوب نیست دوم اینکه اگر بتوانید این عرقیات را با گاز تولید نمایید فکر کنم بتوانید بیشتر موفق شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top