بستن

فداغی‌ها، خواهان برکناری مدیر آبفا شدند

هفت برکه: مشکلات آب در روستا و دهستان‌های بخش مرکزی همچنان ادامه دارد و اعتراض‌ها و مطالبات مردم شدت بیشتری گرفته است. آخرین واکنش مردم به این مشکلات تنظیم نامه‌ای است به فرمانداری گراش. در این نامه، ضعف مدیریتی، عامل ادامه‌دار شدن این مشکلات عنوان شده است. اما بخشدار مرکزی کمبود اعتبار دولتی برای رفع مشکلات را مانع سنگین‌تری برای حل مشکلات آب در بخش مرکزی می‌داند.

به گزارش هفت برکه:در این نامه اعتراضی مردم دهستان فداغ و روستاهای محمد زینا، کنگ وریشه، لب اشکن، بشیرآباد و حسین آباد به مشکلاتی که مدت زیادی است با آن درگیرند اشاره کرده و گفته‌اند:«ساکنین منطقه فداغ مدت‌ها است اعتراض خود را در خصوص مشکلاتی از قبیل کم آبی، قطع مکرر آب، عدم تنظیم کلر و آب ژاول، عدم حضور تیم اختصاصی تعمیرات در منطقه، غفلت از کنتورخوانی به مدت چندین ماه و تحمیل هزینه آب به صورت یکجا پس از قرائت کنتور، عدم تعویض خطوط فرسوده انتقال آب به منطقه و نیز بی توجه‌ای به وضعیت بی آبی محلات فداغ بالاخص محله گهدم در چندین نوبت و به طرق مختلف منعکس نموده‌اند اما همچنان شاهد تکرار مشکلات و معضلات ذکر شده هستیم.»

با ناامید شدن مردم از حل این مشکلات، این بار درخواست مردم، تغییر مدیریتی در این اداره است، در بخشی از این نامه آمده است:«جمعی از اهالی منطقه بزرگ فداغ تقاضا داریم با توجه به سومدیریت‌های فاحش اداره آبفا شهرستان، نسبت به تغییر مدیر این اداره اقدام نمایید.»

این طومار به امضای حدود صد و هفتاد نفر از معتمدین، فرهنگیان، بازاریان، اعضا شوراهای سابق و مردم عادی رسیده است و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای فداغ، لب‌اشکن، حسین‌آباد، بشیرآباد، محمدزینا، کنگ و ریشه و شورای بخش، با تایید این نامه و ارسال رسمی آن به  فرمانداری، خواستار پیگیری و اقدام فرمانداری شهرستان گراش در این زمینه شده‌اند.

عابدین ابولی، بخشدار مرکزی شهرستان در گفت و گو با هفت برکه گفت:«در جریان و پیگیر مشکلات مردم هستیم اما این مشکلات ناشی از مشکلات و ضعف در زیرساخت‌های اساسی است که رفع و رجوع آن به دلیل نداشتن اعتبار کافی، زمان بر است.»

او با اشاره به تعویض خط انتقال آب از عماد شهر به فداغ گفت:«تعویض خط انتقال آب از عمادشهر به فداغ به خاطر مشکلات اعتباری، قطره‌چکانی پیش می‌رود. آقای حسین‌زاده، نماینده‌ی مردم نیز موافقت انتقال آب از سد سلمان را گرفته است و طرح آماده است که نیاز به تنظیم و تخصیص اعتبار دارد تا مشکل به صورت اساسی حل شود، تعمیر شبکه‌های فرسوده نیز نیازمند اعتبار است و کم آبی و خشکسالی مشکل دیگری است که در این زمینه داریم.»

بخشدار مرکزی در ادامه می‌گوید:«معمولا تا ۳ روز بعد از تزریق کلر به آب طعم آب تغییر می‌کند و باعث اعتراض مردم می‌شود. ما این موضوع را که بررسی کردیم، جوابی که از مسئول این بخش شنیدم این بود؛ اگر کلر کم بزنیم، شبکه بهداشت ایراد می‌گیرد و اگر زیاد بزنیم باعث ناراحتی مردم می‌شود. حل این مشکل نیز راه‌حل‌های دارد که باز هم کمبود بودجه رسیدگی به آن را محدود کرده است. در زمینه کنتورخوانی نیز مشکل ما نداشتن نیرو است. چون حجم این کار زیاد و حقوق آن کم است کسی راضی به قبول این مسئولیت نیست. اگر شورا فردی را برای این کار به ما معرفی کند ما نیز برای حل موضوع اقدام می‌کنیم.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top