بستن

چهارمین درمانگاه گراش در خیابان بسیج افتتاح شد

هفت‌برکه: مرکز خدمات جامع سلامت ابوالفضل (ع) چهارمین درمانگاه شهر گراش در انتهای خیابان بسیج به بهره‌برداری رسید.

به گزارش هفت‌برکه، صبح امروز سیزدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ همزمان با دهه مبارک فجر و در ادامه برنامه‌های این دهه درمانگاه حضرت ابوالفضل (ع) واقع در انتهای خیابان بسیج  افتتاح شد. مراسم افتتاح با حضور دکتر رضایی،رییس مرکز مدیریت شبکه وزرات بهداشت و دکتر فرخی، معاون اجرایی مدیریت شبکه وزرات بهداشت و جمعی از خیرین و مسولین شهرستان گراش ساعت ۱۰:۳۰ برگزار شد.

حاج محمد خوشاب فرزند مرحوم عباس خوشاب بانی خیر این درمانگاه و ورثه مرحوم حاج علی قربانی زمین این درمانگاه را اهدا کرده‌اند.

دکتر محقق: با گسترش شهر، درمانگاه چهارم نیاز بود

دکتر سیدجواد محقق، رییس مرکز سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی علوم پزشکی گراش گفت: «با توجه به وضعیت قرمز شهرستان مراسم افتتاحیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز انجام می‌شود، جمعیت گراش به سرعت در حال رشد است و وسعت جغرافیایی شهرستان گراش هم در حال گسترش است، نیاز بود که در قسمت جنوب شرقی شهرستان گراش هم یک مرکز جامع سلامت برای خدمت‌رسانی به مردم عزیز ارایه شود.»

دکتر محقق با اشاره به اینکه خیرین همیشه حامی بهداشت و درمان هستند افزود:‌ «مکاتبات لازم با وزارت خانه انجام شد و مجوز احداث این درمانگاه گرفته شد. خیرین عزیز ما همیشه پای کار بوده‌اند و همیشه حامی درمان هستند، وقتی به وزراتخانه می‌رویم و بخواهیم داشته‌هایمان را ارایه دهیم نقطه قوت و پناسیل ما خیرین هستند، خیلی جاها دولت خدمتگذار هم هزینه کرده که نباید نادیده گرفته شود. با دو خانواده خیر صحبت کردیم، ورثه مرحوم حاج علی قربانی ۲۰۰۰ متر زمین در اختیار ما گذاشتند و حاج عباس خوشاب که قصد کار خیر در زمینه بهداشت داشتند صحت کردیم تا این درمانگاه احداث شود.»

رییس مرکز سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی علوم پزشکی گراش در ادامه اظهار داشت:‌ «این مرکز در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر و زیربنا ۷۰۰ متر با هزینه حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان احداث شده است. کلنگ‌زنی این درمانگاه در مهرماه سال ۹۸ انجام شد و خیلی سریع و به موقع به بهره‌برداری رسید. زمین اینجا کمی هم گودی داشت و در مسیر آب بود که باید پر می‌شد و خیر هزینه خیلی زیادی متقبل شد. برای زمین اینجا باید تهاتر انجام می‌شد، زمینی هم در پشت درمانگاه بود که با کمک حاج احمد اکبری این تهاتر انجام شد تا زمین درمانگاه به شکل مستطیل درباید و احداث شود.»

دکتر سید جواد محقق در پایان گفت:‌«از اعضای شورای پنجم، حاج علی دیباچی، حسین افشار، خلیل غلامی، مهندس فرهاد حسین‌شیری، مهندس فدایی، مهندس یحیایی، مهندس هادی‌پور  که در پیگیری زمین، ساخت و مجوزات و مهندس حسین‌زاده که هزینه انشعاب آب درمانگاه را متقبل شدند تشکر می‌کنم.»

درمانگاه تازه تاسیس ابوالفضل(ع) مرکز اصلی واکسیناسیون کرونا در شهر گراش خواهد بود.

چهارمین درمانگاه گراش

حوزه بهداشت و درمان از بخش‌هایی که خیرین گراش در آن بسیار فعال بوده‌اند. در کنار شیخ احمد انصاری که با ساخت بیمارستان و دانشکده شاخص‌ترین خیر گراش است برای ساخت درمانگاه‌های گراش نیز افراد مختلفی پیش‌قدم شده‌اند. 

به گزارش کتاب جامعه‌شناسی گراش نخستین درمانگاه گراش با همت جمعی مردم در سال ۱۳۳۶ افتتاح شد. ساختمان قدیمی این درمانگاه تا سال ۱۳۷۴ پابرجا بود که در این سال حاج علی‌اکبر فروزش درمانگاه را از نو ساخت و سال ۱۳۷۶ این درمانگاه به نام درمانگاه محمد رسول‌الله بازگشایی شد.

درمانگاه شماره ۲ گراش را نیز حاج علی‌اکبر فروزش به نام درمانگاه علی بن ابیطالب‌(ع) در شهرک شهید دستغیب ساخت. این درمانگاه سال ۱۳۸۵ افتتاح شد و بعد از ارتقا گراش به مرکز شبکه بهداشت و سپس معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش اختصاص پیدا کرد.

سومین درمانگاه گراش در مسکن مهر قرار دارد. درمانگاه یا مرکز جامع خدمات سلامت سعادت را حاج حسین سعادت به یاد پدرش حاج میرابوالحسن سعادت ساخت. این درمانگاه شهریور ۱۳۹۶ افتتاح شد و با شیوع کرونا پایگاه اصلی تست کرونا بود.

امروز ۱۳ بهمن‌ماه نیز چهارمین درمانگاه گراش به نام حضرت ابوالفضل(ع) با همت حاج عباس خوشاب و ورثه مرحوم حاج علی قربانی افتتاح شد.

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top