بستن

گروه «ممم» برنده‌ی جایزه‌ی ده‌میلیونی «چارچار»

هفت‌برکه: پس از چند ماه رقابت و هفت مسابقه، گروه «ممم» برنده‌ی مسابقه اطلاعات عمومی چارچار شد.

به گزارش هفت‌برکه، جمعه هشتم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ مسابقه‌ی نهایی چارچار در سینما فرهنگ گراش، این بار با حضور مهمانان بیشتری برگزار شد. چهار مسابقه‌ی مرحله‌ی مقدماتی در اقامتگاه بومگردی «چل‌پسین» و دو مسابقه‌ی مرحله نیمه‌نهایی در سالن مدرسه محبی برگزار شده بود. با گذر از این دو مرحله‌ی مقدماتی و نیمه‌نهایی، چهار تیم «ممم»، «تشباد»، «سابات» و «بنخچه» به مسابقه‌ی نهایی راه یافته بودند (گزارش تصویری در هفت‌برکه).

مسابقه‌ی نهایی تنها یک تیم برنده داشت، و جایزه‌ی این تیم برنده ۱۰ میلیون تومان بود. به همین دلایل، مسابقه‌ای که برای اولین بار به صورت کامل به صورت زنده در چند صفحه‌ی اینستاگرامی از جمله صفحه‌ی هفت‌برکه پخش می‌شد، هیجان و رقابت ویژه‌ای داشت.

در نهایت، تیم «ممم» با حضور محمد خواجه‌پور، محمود باقری و مسعود غفوری توانست فاصله‌ی اندکش را با رقبا تا آخر حفظ کند و برنده‌ جایزه‌ی ده میلیون تومانی و یک «آدمکه»، عروسک محلی گراش، شود. جایزه‌ی نقدی مسابقه را رستوران صالح به مدیریت علی صالحی و بنیاد فرهنگی نوبهار به مدیریت عزیز نوبهار متقبل شده بودند. عروسک محلی گراش نیز ساخت کارگاه «هَش‌فَخ» به مدیریت خانم سکینه زینل‌پور بود.

 

برگزارکنندگان: به اهدافمان رسیدیم

تیم طراحان سوال شامل علی‌اکبر شاه‌محمدی (که اجرای مسابقه را نیز به عهده داشت)، مهدی عالمی و اسماعیل بلبلی، سوالات نسبتا سخت‌تر و چالشی‌تری را برای مسابقه نهایی در نظر گرفته بودند. رقابت نزدیک گروه‌های حاضر در مسابقه‌ی نهایی هم نشان‌دهنده‌ی این مساله بود.

مهدی عالمی در گفت‌وگو با هفت‌برکه گفت: «خوشحالیم که زحمات دوستان ما در یک بازه‌ی ده‌ماهه، از زمان کلید خوردن این پروژه و جلسات مشاوره با صاحب‌نظران تا شروع مسابقات، به نتیجه‌ی مطلوبی رسید. همانطور که از ابتدا اعلام شد، هدف ما زنده کردن اطلاعات در مورد منطقه و زبان مادری‌مان و همچنین ایجاد سرگرمی و نشاط در جامعه بود. بازتاب‌هایی که به ما می‌رسد نشان می‌دهد که تا حد مطلوبی به این اهداف رسیده‌ایم، هرچند بسیار مشتاقیم که نقدها و پیشنهادها را هم بشنویم تا بتوانیم دوره‌های بعد را با کیفیت بالاتری برگزار کنیم.» به این ترتیب، عالمی به صورت ضمنی، ادامه‌ی این مسابقه در سال‌های بعد را نیز تایید می‌کند.

تیم برنده: ما کاپ اخلاق را می‌خواستیم

محمود باقری، یکی از اعضای گروه «ممم» در مورد انتخاب اسم گروه گفت: «اسم گروه مخفف اسامی اعضای گروه یعنی محمد، محمود و مسعود بود. هدف گروه ما که در راستای هدف مسابقه هم بود، نشاط‌آفرینی در جامعه بود. می‌خواستیم با کارهایی مثل انتخاب اسم و طراحی لوگو و بخصوص انتخاب یک عروسک محلی گراشی به نام «کره اسب ملک‌ ممم» به عنوان طلسم گروه، میزان سرگرمی مسابقه را کمی بالا ببریم.»

به گفته‌ی باقری، عروسک «اسبه»، طلسم گروه ممم، را هم کارگاه «هَش‌فَخ» ساخته بود و ظاهرا برای گروه خوش‌یمن بوده است، چون این گروه توانسته بود در دو مسابقه‌ی مقدماتی و نیمه‌نهایی هم عنوان تیم برنده را به خود اختصاص دهد. تیم ممم با لباسی یک‌شکل به مسابقه‌ی نهایی آمده بود.

باقری در مورد مسابقه‌ی نهایی هم گفت: «ما با آنالیز کامل تیم‌های رقیب به مسابقه آمده بودیم و سعی کرده بودیم نقاط ضعفمان را هم تا حد امکان پوشش بدهیم. رقبای قدری در مسابقه‌ی نهایی داشتیم که بارها از ما پیشی گرفتند. البته نکته‌ی تعیین‌کننده، حمایت کانون هواداران فرهنگی تیم ممم (با عنوان مولیگان) بود و ما مدیون حمایت‌های آنها هستیم.»

در مسابقه‌ی نهایی چهار تیم ممم، «تشباد» با حضور حسین فولادی، مهدی جعفری و قدرت‌الله فانی؛ «سابات» با حضور عادل جعفری، مجتبی جعفری و مهدی عباسی؛ و «بنخچه» با حضور مهدی یحیایی، علی عظیمی و احمدرضا خودکامه برگزار شد. در نهایت بعد از طرح حدود ۷۰ سوال در چهار مرحله‌ی اختصاصی، حراجی، سرعتی و از کی بپرسم، تیم ممم با ۲۰ امتیاز اول شد و تیم سابات با ۱۵ امتیاز دوم. تیم‌های تشباد و بنخچه هم در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

فیلم کامل مسابقه‌‌ی نهایی به زودی منتشر خواهد شد. امور فنی این مسابقه را تیم رسانه‌ای حنین انجام می‌دهد. در روزهای آینده، جلسه‌ی نقد و بررسی این مسابقه نیز برگزار خواهد شد. گزارش تصویری مجید افشار و هادی افشار را در این خبر هفت‌برکه ببینید.

درباره‌ی مسابقات قبلی در هفت‌برکه بخوانید و فیلم‌های مسابقه را ببینید (اینجا).

تکمیل خبر: فیلم کامل مسابقه در تاریخ ۲۰ بهمن منتشر شد. فیلم‌ها را می‌توانید در صفحه‌ی چارچار در بسترهای اینستاگرام (اینجا) آپارات (اینجا) و یوتیوب (اینجا) و یا در پایین این خبر ببینید. 

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top