هفت‌برکه: باران شدت کمتری نسبت به موج قبلی دارد ولی به دلیل سیراب بودن زمین همچنان امکان سیلاب وجود دارد.

به گزارش هفت‌برکه، بارش باران از شب گذشته ۲۴ دی‌ماه آغاز شده است و تا این لحظه ۶ میلی‌متر بارش برای شب اول در باران‌سنج ایستگاه هواشناسی گراش ثبت شده است. بارندگی تا سه‌شنبه ۲۸ دی ادامه دارد و هواشناسی و ستاد بحران اخطار نارنجی صادر کرده است.

محمود آذرآیین، کارشناس هواشناسی گراش در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر تقویت و عمیق شدن موج فعال می‌باشد که از شب گذشته آغاز و تا اوایل سه‌شنبه ادامه خواهد داشت. اوج و پیک بارش‌ها برای ساعات بعد از ظهر فردا تا اوایل صبح سه‌شنبه خواهد بود.»

آذرآیین در ادامه افزود: «بدلیل بارش‌های اخیر و پر بودن اکثر سدها و آبگیرها و البته سیرابی زمین، بایستی منتظر وقوع رواناب گسترده با کوچکترین رگبارها بود و بدلیل ماندگاری بارش‌ها طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه سیل و طغیان شدید برای شهرستان پیش‌بینی می‌شود. از لحاظ شدت، بارندگی کمتر از موج قبل خواهد بود ولی به دلیل سیرابی زمین سیل تقریبا یکسانی پیش‌بینی می شود.»

عبدالله محسنی گفت:«بارش‌ها از روز شنبه آغاز می‌شود و تا روز دوشنبه بارش‌ها کلاسیک و نیمه شدید خواهد بود ولی از عصر دوشنبه بارش‌ها شدت خواهد گرفت، در نیمه جنوبی فارس، شرق، غرب و شمال هرمزگان این توده می‌تواند تا چند ساعت بارندگی شدید مثل دو هفته قبل داشته باشد. از روز چهارشنبه دمای هوا به شدت کاهش و هوا سرد می‌شود. امیدواریم که بارش‌ها در این چند روز بین ۴۰ تا ۸۰ میلیمتر باشد که با این بارش می توانیم نرمال سالانه را بگیریم.»

7Berkeh News 2