بستن

پست جدید دکتر مهدی مهرابی در بانک سپه

هفت‌برکه: دکتر مهدی مهرابی به سرپرستی بانک سپه حوزه جنوب استان فارس منصوب شد. او ۱۶ شعبه‌ی بانک سپه در سه شهرستان لارستان، گراش و اوز را مدیریت می‌کند.

به گزارش هفت‌برکه، دکتر مهرابی پیش از ادغام بانک انصار در بانک سپه، به مدت چند سال ریاست شعبه‌ی گراش را به عهده داشت. سپس به مدت سه سال مسئول توسعه‌ی کسب‌وکار استان، و بعد مسئول حوزه‌ی منطقه‌ی جنوب در بانک انصار شد. بعد از ادغام بانک‌ها در بانک سپه، از چندی پیش او مسئولیت بانک سپه در حوزه‌ی لارستان را پذیرفته است، که سه شهرستان لارستان، گراش و اوز را پوشش می‌دهد.

مهرابی در توضیح این عنوان به هفت‌برکه می‌گوید: «این حوزه‌بندی، مدلی از یک استان کوچک‌شده است. چون بانک سپه خیلی گسترده شد و الآن بزرگترین بانک کشور از نظر تعداد شعب و نیرو است، استان‌های بزرگ از جمله اصفهان و فارس و خراسان را حوزه‌بندی کردند. من مسئولیت حوزه‌ی جنوب فارس را پذیرفته‌ام. البته هنوز در کارگروه مجموعه‌ی بانک‌های ادغامی در حوزه‌ی کسب‌وکار حضور دارم.»

دکتر مهرابی در زمان حضورش در منطقه، در سه دفتر در بانک‌های سپه حضور خواهد داشت: در بانک سپه شعبه آبیاری گراش؛ شعبه شهر جدید کنار فرمانداری؛ و در شهر قدیم شعبه آیت‌اللهی.

به گفته‌ی مهرابی، شش بانک و موسسه مالی در بانک سپه ادغام شد (خبر در هفت‌برکه + و +). هدف اصلی سامان‌دهی این موسسات و ساخت یک بانک در تراز جهانی برای پیوستن احتمالی به بازارهای جهانی بود، تا بحث‌های فنی مثل کفایت و حجم سرمایه مطابق با استانداردهای جهانی فراهم شود.

مهرابی در مورد وضعیت بانک‌های سپه در منطقه و هدفش در سمت جدید می‌گوید: «من با هدف توسعه و حمایت از کسب و کارهای بومی محلی از طریق ارایه تسهیلات، تعهدات و مشاوره های مالی و بازاریابی،  این پست را پذیرفته‌ام. در این سه هفته که مسئولیت را به عهده دارم، رتبه اول استان را در پرداخت تسهیلات کسب کرده‌ایم. ما در همین سه هفته به اندازه‌ی یک‌چهارم تاریخ بانک‌های سپه و مجموعه‌ی ادغامی، تسهیلات پرداخت کرده‌ایم. یعنی عمده‌ی منابع بانک‌های منطقه را در همین منطقه مصرف می‌کنیم. الان رتبه‌ی اول پرداخت تسهیلات مجموعه‌ی بزرگ بانک سپه، حوزه‌ی لارستان است. حقیقتا من با این نیت و با پشتوانه‌ی سابقه‌ای که در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب‌وکار در استان داشتم، این مسئولیت را پذیرفته‌ام. چون این منطقه چنین ظرفیت‌هایی را هم در منابع و هم در افراد و هم در بکر بودن بازار کسب‌وکار دارد. در نظر داریم حتی در صورت نیاز، برای توسعه‌ی کسب‌وکار منطقه، از جاهای دیگر هم منابع را بیاوریم و اینجا مصرف کنیم.»

مهرابی از پرداخت تسهیلات برای توسعه‌ی کسب‌وکارهای منطقه استقبال می‌کند: «ما در سطوح مختلف نزدیک به ۶۰ طرح تسهیلاتی داریم، از مستمری‌بگیران کمیته امداد و موسسات خیریه تا پروژه‌های کلان چند هزار میلیاردی. بخشی از این کار مستلزم این است که مردم هم از نظر منابع، بانک سپه را پشتیبانی کنند تا ما بتوانیم در استان حرفی برای گفتن داشته باشیم.»

مهدی مهرابی فرزند مهرعلی متولد ۱۳۶۰ است. او مدرک کارشناسی مدیریت صنعتی، کارشناسی ارشد مدیریت مالی و دکترای بازرگانی در گرایش بازاریابی از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تهران را دارد (سوابق در هفت‌برکه).

 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

5 نظر

  1. حفیقتا ایشان یک مدیر جهادی،انقلابی و توانمند است که در کلاس استانی بلکه ملی است . خدا حفظشون بکنه

  2. ضمن عرض تبریک خدمت مدیر لایق و جوان شهرمان جناب دکتر مهرابی عزیز
    مایه مباهات ماست که چنین جوانان تحصیل کرده و فهیمی در شهرمان داریم
    انشالله بتوانیم تمام کرسی های مدیریتی در شهرمان را همین جوانان سالم و کاربلد بدست بگیرند.

  3. با سلام
    قطعا باعث مباهات هست که گراشی ها امور شهر در سطح استان و کشور را در دست بگیرند اما سوال اینجاست که چقدر این انتصابات از روی عدالت و به دور از حزب بازی بدست آمده است؟
    به مدارک دانشگاهی ایشان نگاهی بیندازید؟ آیا از یک دانشگاه دولتی فارغ التحصیل شده اند؟ آیا به زبانی غیر از فارسی تسلط دارند؟ آیا مقاله ای در سطح بین الملل در کنفرانس ها و ژورنال ها دارند؟
    آیا ایشان به واسطه سمت برادر خود دکتر حمزه این سمت‌ها رو به دست آورده اند چرا که بانک انصار و سپه همه از زیر مجموعه های حوزه اقتصادی سپاه می باشند جایی که برادر ایشان فعال می باشند.
    مملکت ما مملو از مدارک دکترای دانشگاه آزاد و پیام نور می‌باشد که نه‌تنها هیچ گره ای از مشکلات اقتصادی کشور باز نکرده بلکه با همین القاب فساد را در کشور پخش کرده است.
    پیشرفت کشور تنها در سایه شایستگی محوری و فرا حزب و جنایی نگری حاصل می شود نه تنها ژنهای خوب همه سمت ها را اشغال کنند آن هم با تکیه به وابستگی به مراکز قدرت نظامی!
    با تشکر از

  4. کاملا درست گفتید البته که الان دیگه همه میدونن ماشاالله تا دلت بخواد آدم باسواد داریم که صداشون به جایی نمی‌رسد.
    درد کشور همینه….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top