بستن

حاصل یک سال ورزشی ۴: هیات والیبال

هفت‌برکه – گریشنا: به مناسبت هفته تربیت بدنی، خبرنگار گربشنا به سراغ هیات‌های ورزشی فعال گراش رفته است تا گزارشی از عملکرد، برنامه‌ها و اهداف آنها تهیه کند. در این گزارش به هیات والیبال شهرستان گراش پرداخته شده است.

 مهدی مهرابی، رئیس هیات والیبال شهرستان گراش، در ابتدا از شروع به کارش در هیات والیبال می‌گوید: «من متولد ۲۶ خرداد ۱۳۶۲ هستم و فعالیت والیبال را از دوره راهنمایی و از سال ۷۵ به صورت حرفه‌ای آغاز کرده‌‌ام. در سال ۷۹ مدرک داوری درجه ۳ و سال ۹۷ هم کارت داوری درجه ۲ را اخذ کردم. در سال ۹۵ زمانی که عبدالحسین مهروری رئیس هیات والیبال بود، من در کنارشان سمت دبیری هیات را بر عهده داشتم. در خرداد ۹۸ با پیشنهاد اعضای هیات و موافقت رئیس اداره ورزش و جوانان، به عنوان رئیس هیات معرفی شدم.»

رئیس هیات والیبال شهرستان گراش با اشاره به عملکرد هیات در این مدت شروع به کارش گفت: «در طول ریاست بنده، جلسات متعددی با کارشناسان و ریاست اداره برای ایجاد تعامل و بررسی زیرساخت‌ها برگزار شده است. و مسابقات مختلفی از جمله مسابقه پیشکسوتان که شامل متولدین قبل از دهه ۶۰ بود برگزار شد که سه تیم از گراش حضور پیدا کردند و استقبال بسیار خوبی هم شد. با همکاری و همیاری خزانه‌دار هیات و خیرین توانستیم دفتر هیات را تجهیز کنیم که از خیرین بابت همکاری در امر ورزش بسیار تشکر دارم.»

مهرابی در ادامه خاطرنشان ساخت: «در یک سال گذشته همچنین اعزام تیم منتخب شهرستان به عنوان تیم شهدا به مسابقات دسته دوم استانی، اعزام داور گراشی برای قضاوت مسابقات دسته دو لیگ کشور برای اولین بار، اعزام مربی به شهرک فرودس کهنه برای آموزش پایه والیبال و دو مرحله اعزام تیم بانوان به استان از برنامه‌های برگزار شده توسط هیات والیبال گراش بوده است.»

مهدی مهرابی ضمن تاکید به اهداف پیش رو هیات والیبال افزود: «جلسات متعددی با کارشناسان و متخصصان محلی داشتیم تا اهداف و برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت را برای هیات برنامه‌ریزی کنیم. برنامه هیات در دو بخش توسعه همگانی و ترویج حرفه‌ای دنبال می‌شود. توسعه همگانی از طریق برگزاری مسابقات محله‌ای، مناسبت‌ها و تبلیغات سطح شهر انجام داده‌ایم و ترویج حرفه‌ای هم با برگزاری کلاس‌های آموزشی تخصصی عناصر سه‌گانه (ورزشکار، مربی، داور)، و برگزاری مسابقات لیگ شهرستان به صورت مستمر هدف‌گذاری شده است.»

 مهرابی با بیان اینکه اهداف هیات به سه دسته کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت تقسیم می‌شود به تشریح راهکار دهگانه برای این اهداف پرداخت و گفت: «بهره‌برداری حداکثری از حمایت‌های مادی و معنوی اداره ورزش و جوانان گراش و فارس، جذب کمک‌های خیرین با مراجعه مستقیم و یا واسطه خیرین، فراگیر نموندن ورزش والیبال در مدارس با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان گراش، گفتگو با شهرداری و شورای اسلامی شهر گراش جهت ایجاد زمین‌های والیبال مناسب در پارک‌های محلات گراش، جذب بودجه فرهنگی و ورزشی از شورا و سپاه در راستای اهداف هیات گراش، رایزنی ارگان‌ها، نهادها، سازمان‌ها و مشاغل جهت برگزاری فستیوال‌های ورزشی به نام خودشان یا به عنوان اسپانسر، رایزنی با استان جهت پذیرش یک یا چند نفر از والیبالیست‌های مطرح در تیم استان، برگزاری مسابقات بین شهرستانی در مناسب‌های مختلف، تهیه منشور اخلاقی والیبالیست‌های گراش و اعزام نیروهای مستعد مربیگری و داوری جهت شرکت در دوره‌ها برای بالا بردن سطح عناصر سه‌گانه می‌باشد.»

رئیس هیات والیبال شهرستان گراش برگزاری کلاس‌های آموزش والیبال را امری مهم دانست و اظهار داشت: «با پیشنهادات مکرر بنده چه قبل از ریاست و چه در حال حاضر برگزاری کلاس‌های آموزش والیبال بود که در آبشار اندیشه برقرار است و از تیم لوکس هم درخواست داشتیم که برای کسب مجوز مراجعه کردند که در هیات هم تصویب شد تا این تیم هم آموزش پایه والیبال را داشته باشد. در رده‌های پایه کمتر به آموزش پرداخته شده است که با همکاری مسئول تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش گراش و هیات والیبال قرار است مسابقات زیر گروه رده‌های سنی در آذرماه برگزار شود و تیم‌های پایه رونق پیدا کند.»

مهدی مهرابی در پایان گفت: «برنامه‌ای که به زودی برگزار می‌شود شروع لیگ شهرستان است که هرساله برگزار می‌شود و بعد از پایان لیگ هم مسابقات والیبال محله‌ای برگزار خواهد شد. یک دوره بازآموزی داوری هم قبل از برگزاری این مسابقات برای بانوان و آقایان خواهیم داشت. در طی ریاست این چند ماه اخیر تیم‌های بانوان شهرستان و تابعه رونق گرفته است و توقع ما هم این است که این فعالیت و رونق در طول سال باشد و فقط خاص مسابقات و لیگ نباشد. الحمدالله فعالیت بانوان رشد چشم‌گیری داشته است. در چند روز آینده هم کلاس ۱۳ تئوری لازمه کلاس مربیگری والیبال برگزار خواهد شد. کمبود مربی در بخش آقایان بیشتر است.»

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top