بستن

فراخوان دومین جشنواره عکاسی گراش منتشر شد

هفت‌برکه: «نگاهی به آینده» عنوان دومین جشنواره عکاسی گراش است که به مناسبت روز گراش در ۱۱/۱۱ برگزار می‌شود.

زندگی شهری و مردم گراش، دو موضوع بخش اصلی جشنواره است. عکاسان از سراسر ایران، چه آماتور و چه حرفه‌ای، می‌توانند آثار خود را تا ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۰ برای جشنواره ارسال کنند. شماره موبایل ۰۹۱۷۹۸۱۰۳۱۴ برای ارسال آثار در پیام‌رسان واتساپ یا تلگرام اعلام شده است.

مجید افشار، دبیر دومین جشنواره عکس گراش، در مورد رویکرد این دوره از جشنواره می‌گوید: «رویکرد دومین جشنواره عکس گراش به سمت نگاه به آینده و ارائه‌ی تصویر تازه‌تری از شهر گراش است. به همین منظور، موضوعات زندگی شهری و مردم گراش برای این دوره انتخاب شده است.»

سوژه‌های پیشنهادی برای موضوعات جشنواره

دبیر جشنواره سوژه‌هایی را برای دو موضوع جشنواره پیشنهاد می‌کند. سوژه‌های پیش‌نهادی افشار برای بخش زندگی شهری اینهاست: «بناهای نوساز و جدید، مقایسه زندگی امروز و گذشته، جلوه‌های دینداری و زندگی مذهبی، آیین‌ها و مراسم‌های نوظهور، خودرو و موتورسیکلت، تغییر سبک زندگی، استفاده از فناوری، بازار و پاساژگردی، عکاسی صنعتی، و زندگی شبانه».

در بخش مردم نیز سوژه‌های پیشنهادی دبیر جشنواره شامل این موارد است: «جریان زندگی در خانه و خیابان، پرتره‌های اجتماعی از افراد در سنین مختلف، پرتره شخصیت‌های گراش، عکاسی خبری، و مد و فشن.»

تقویم جشنواره

مهلت ارسال آثار تا ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۰ است. ۲۷ دی‌ماه آثار داوری خواهد شد. هفتم بهمن‌ماه ۱۴۰۰، با شروع نمایشگاهی از عکس‌های منتخب، اسامی پذیرفته‌شدگان و نفرات منتخب اعلام خواهد شد. آئین پایانی و انتخاب نهایی برگزیدگان نیز یازدهم بهمن‌ماه مصادف با روز گراش برگزار خواهد شد.

جوایز برگزیدگان

به نفرات برتر در هر بخش جوایز زیر تقدیم خواهد شد: نفر اول  ۵۰۰ هزار تومان؛ نفر دوم ۳۰۰ هزار تومان؛ و نفر سوم ۲۰۰ هزار تومان. به عکس برگزیده‌ی بازدیدکنندگان از نمایشگاه نیز ۲۰۰ هزار تومان اهدا خواهد شد.

شرایط شرکت در مسابقه

  • شرکت در مسابقه برای عموم عکاسان، اعم از آماتور و حرفه‌ای، از سراسر ایران آزاد است و هر شخص می‌تواند ۱۰ عکس در هر بخش به پیام‌رسان تلگرام یا واتس‌آپ بارگذاری نماید.
  • به‌کارگیری نرم‌افزارهای ویرایش عکس نباید به مرزهای گرافیک، تصویرسازی، و حذف ابعاد و پرسپکتیو نماها بینجامد. تراز نور و سفیدی، افزایش یا کاهش کنتراست، کنترل رنگ، کنترل درجه اشباع و برش و تکنیک پانوراما آزاد است.
  • اندازه عکس‌های بخش اصلی باید حداقل ۳۰۰۰*۴۰۰۰ پیکسل (۱۲ مگاپیکسل) باشد.
  • عکس‌های ارسالی می‌‌توانند با انواع دوربین‌های حرفه‌ای دیجیتال و موبایل عکاسی شده باشند.
  • هنرمندان آثار خود را به همراه مشخصات فردی به تلگرام یا واتس‌آپ ۰۹۱۷۹۸۱۰۳۱۴ ارسال نمایند.
  • شرکت‌کننده در مسابقه و صاحب فایل بزرگ و اصلی عکس، به عنوان عکاس و مالک اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده جشنواره خارج است.
  • پس از داوری آثار و در صورت راهیابی اثر به بخش مسابقه، ارسال فایل اصلی عکس در ابعاد بزرگ جهت ارائه در نمایشگاه الزامی است. بدیهی است درصورت عدم تحویل فایل بزرگ در مهلت مقرر، نام عکاس از فهرست پذیرفته‌شده‌گان و نمایشگاه حذف خواهد شد.
  • برگزارکننده حق استفاده و چاپ عکس‌های ارسالی برای اطلاع‌رسانی و سایر مصارف فرهنگی در چهارچوب جشنواره را خواهد داشت.
  • جوایز برگزیدگان در آیین پایانی نمایشگاه به عکاسان اهداء خواهد شد.
  • شرکت‌کنندگان باید آثار خود را حداکثر تا ساعت ۲۴ روز ۲۴دی ماه ۱۴۰۰ارسال نمایند.‌
  • از حضور هنرمندان عکاس شهرهای مختلف استقبال می‌شود و صرفا مکان عکس‌ها باید در شهرستان گراش باشد.
  • محدودیتی در مورد تاریخ گرفتن عکس وجود ندارد و امکان ارسال عکس‌های سال‌های پیش در موضوعات مرتبط وجود دارد.
  • آثار خود را به ۰۹۱۷۹۸۱۰۳۱۴ در پیام‌رسان واتساپ یا تلگرام ارسال کنید.

 

حامیان مادی و معنوی

حامیان معنوی و مادی جشنواره عکاسی روز گراش شامل شهرداری و شورای اسلامی شهر گراش، ️اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان گراش، انجمن فیلم و عکس شهرستان گراش، موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه، موسسه خیریه شباب البرکه، دفتر فنی مهندسی نواردو، محصولات غذایی تبسم، بنیاد فرهنگی نوبهار و آتلیه عکاسی پلک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top