بستن

آماده‌باش: دو مرکز اسکان اضطراری مشخص شد

هفت‌برکه: در جلسه ستاد بحران فرمانداری گراش با اعلام آماده‌باش سالن صالحین و حسینیه ابوالضل(ع) را برای اسکان اضطراری پیش‌بینی کرد.

فرماندار گراش هفته گذشته مرخصی و ماموریت همه روسای ادارات را لغو کرده بود و امروز به همراه دادستان، شهردار و برخی از مسئولین عضو ستاد از مسیلها و رودخانه‌های فصلی، سکونت‌گاه‌ها، کوچه‌ها و معابر بازدید و از نزدیک در جریان پاکسازی و مشکلات پیش رو قرار گرفتند.

فرماندار گراش همچنین ضرب الاجل تخلیه فوری ساکنان جنوب غربی حاشیه رودخانه در محمد آباد و سلطان آباد و ساختمان‌های مجاور پروژه‌های‌‌ گودبرداری شده در شهر را صادر کرد.

 

جلسه ستاد بحران در فرمانداری

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش شنبه ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۰، مجید غلام‌پور فرماندار گراش در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گفت: براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان فارس مبنی بر ورور سامانه بارشی شدیدی از بعد از ظهر امروز به این استان همه دستگاه‌های امدادی در حالت آماده باش قرار دارند.

مجید غلام‌پور با بیان اینکه پیش‌بینی و پیش‌گیری مهم‌تر از مدیریت بحران است، اظهار داشت: مخاطرات و بلایای طبیعی قابل پیش بینی نیست اما با پیشگیری و آمادگی دستگاه‌ها می‌توان خسارت های ناشی از حوادث را کاهش داد.

وی با بیان اینکه احتمال دارد طی روز‌های آینده گرفتار بارندگی و سیلاب ناشی از آن شویم، گفت: اقدامات لازم باید صورت گیرد تا وقوع روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌های احتمالی ما را غافلگیر نکند هر چند پاکسازی و لایروبی رودخانه‌ها و آبروها در دستور کار شهرداری ها و دهیاری ها قرار گرفته است.

فرماندار گراش بر آمادگی ماشین آلات و تجهیزات امدادی بخش خصوصی در شهرستان تاکید کرد و گفت: مسئولین دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی بخش خصوصی، گروه‌های جهادی و نیروهای امدادی و سمن ها باید خود را برای سخت‌ترین شرایط آماده کنند که با مشکل در زمان بحران مواجه نشوند.

وی با اشاره به لایروبی رودخانه‌های فصلی، بازدید از سد‌ها و بندهای خاکی شهرستان گفت: در زمان باقیمانده نیاز است وضعیت سد‌ها و بند‌های خاکی رصد و بررسی شود و در صورت نیاز رودخانه‌های فصلی لایروبی و اطلاع رسانی دقیق به مردم در این خصوص در روستاها انجام شود تا شاهد کم‌ترین مشکل برای شهروندان در خلال بارش رحمت الهی باشیم.

امیدواریم با کمترین خسارت بحران را پشت سر بگذاریم

فرماندار گراش با تاکید بر اینکه بارش‌های چند روز اخیر هیچگونه خسارتی درپی نداشته است، تصریح کرد: خوشبختانه بارندگی در یکی دو روز گذشته هیچ گونه خساراتی در پی نداشته است که امیدواریم در روزهای آینده نیز پیشگیری و آمادگی ها به نحوی انجام شود که با کمترین آسیب، بارندگی ها آرامش و رضایت مردم را همراه داشته باشد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان گراش همچنین تمامی مرخصی و ماموریت ها را لغو اعلام کرد و افزود: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان گراش باید با تمام توان خود در میدان باشند و اهتمام ویژه‌ای در زمینه مقابله با بحران‌های احتمالی داشته باشند.

وی هدف از برگزاری این‌گونه جلسات را ارزیابی دستگاه‌ها و امادگی امکانات و تجهیزات مورد نیاز در زمان وقوع بحران عنوان کرد و افزود: همه ادارات و اعضای ستاد مدیریت بحران تجهیزات و امکانات موجود را بررسی و مورد بازدید قرار دهند.

مجید غلام‌پور از آمادگی اسکان اضطراری در گراش خبر داد و افزود: فعلاً دو مکان اسکان اضطراری برای مواقع ضروری و اسکان موقت در شهرستان شامل سالن اجتماعات صالحین در مسکن مهر و حسینیه حضرت ابوالفضل در نظر گرفته شده است و در روستاها مدارس و مساجد تعیین شدند.

غلام‌پور از مردم شهرستان خواست به ارتفاعات و کوه سفر نکنند و از رفت و آمدهای غیر ضرور بپرهیزند، کشاورزان نکات لازم برای جلوگیری از خسارت را مد نظر قرار دهند و عشایر و دامپروران دام‌های خود را در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها نگه ندارند.

در این جلسه آگاهی و آمادگی دستگاه های عضو ستاد بحران و نیروهای تحت امر امدادی ارزیابی و کمبودها و نیازها مطرح و موانع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top