بستن

وزارت نفت در فداغ مسئولیت اجتماعی دارد

هفت‌برکه: اعضای کمیسیون انرژی و مسئولان ارشد وزارت نفت در سفر دوروزه به استان‌های فارس، هرمزگان و بوشهر، از تلمبه‌خانه‌ی خط لوله نفت گوره – جاسک در فداغ بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده، دکتر فریدون حسن‌وند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، و جمعی از اعضای کمیسیون انرژی و مسئولان ارشد وزارت نفت، عصر پنج‌شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ به دعوت مهندس حسین حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز، از تلمبه‌خانه شماره ۴ خط لوله انتقال نفت خام گوره – جاسک در دهستان فداغ بازدید کردند.

دکتر حسنوند و مهندس حسین‌زاده پس از این بازدید در نشستی که مسئولان وزارت نفت نیز حضور داشتند، بر ضرورت توجه به مسئولیت‌های اجتماعی آن وزارتخانه تاکید کردند و گفتند: «لازم است وزارت نفت توجه ویژه‌ای به مسائل بهداشتی منطقه داشته باشد و اقداماتی در راستای محرومیت‌زدایی انجام بدهد. همچنین انتظار است وزارت نفت در ساخت راه‌ها و انتقال آب به شهرها و روستاها نقش داشته باشد.»

مهندس حسین‌زاده همچنین بیان داشت: «مردم فداغ و شهرها و روستاهای اطراف نیازمندی‌های بسیاری دارند که مهمترین آن‌ها آب آشامیدنی مناسب و تکمیل تونل شهدای خلیج فارس (بالنگستان) و جاده‌هاست. وزارت نفت طبق قانون باید مبلغی را به مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص دهد، اما پروژه ساخت مجموعه ورزشی فداغ حدود دو سال است که متوقف شده است. انتقال نفت گوره به جاسک اقدامی راهبردی است، اما زمانی این پروژه به کام مردم منطقه خواهد نشست که از آن نفع ببرند.»

اعضای کمیسیون انرژی همچنین روز پنج‌شنبه به منظور نظارت میدانی از پالایشگاه لاوان و تاسیسات فلات قاره در استان هرمزگان بازدید و با مدیران آن پالایشگاه و تاسیسات‌ جلساتی برگزار کردند. در ادامه بازدیدها جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ نیز مهندس حسین‌زاده و سایر اعضای کمیسیون انرژی از پالایشگاه پارسیان و چند پروژه در شهرستان لامرد بازدید کردند.

مدیرعامل زاگرس جنوبی، مدیرعامل فلات قاره، مدیرعامل اکتشاف نفت و گاز ایران، معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، معاون شرکت ملی پتروشیمی ایران، معاون برنامه‌ریزی شرکت ملی نفت ایران، معاون منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران، معاون وزیر نفت، مدیر پروژه و مدیر عملیات پروژه خط لوله گوره – جاسک از مسئولان ارشد وزارت نفت که اعضای کمیسیون انرژی را در این نظارت میدانی همراهی می‌کردند.

خط لوله گوره-جاسک قرار است نفت خام و ترش و میعانات گازی را برای صادرات از گوره در استان بوشهر به بندر جاسک در هرمزگان در شرق هرمزگان منتقل کند. این خط لوله که هزار کیلومتر طول خواهد داشت، داری پنج تلمبه‌خانه است که یکی از آن‌ها در فداغ قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top