بستن

کوچه فراموش شده

هفت‌برکه: در زمان شورای سوم مصوب شد مسیر هفت‌برکه تا برکه حاج اسدالله سنگ‌فرش شود. بخش عمده این مسیر در پشت حسینیه اعظم در طی ۱۲ سال گذشته سنگ‌فرش شده است.

 اما بخش پایانی این مسیر که نزدیکی مخابرات گراش است از نظر کفپوش و سرازیر شدن فاضلاب وضع بسیار نامناسبی دارد. یکی از شهروندان در یک ویدیو کوتاه از وضع بد بهداشت این کوچه گلایه کرده است.

شهرداری گراش در پاسخ به گلایه این شهروند اعلام کرد: به جهت هزینه سنگین کفپوش و نبودن در لیست پروژه‌های امسال، می‌بایست با تصویب شورا در بودجه‌های آتی در نظر گرفته شود.

هر از چند وقتی نیروهای خدماتی شهرداری این مسیر را پاکسازی می‌کند، اما به نظر می‌رسد مشکل اساسی‌تر است و نیاز است هر چه سریع‌تر ادامه این پروژه تکمیل شود.

معضل سرازیر شدن پساب خانگی به کوچه در نقاط مختلف شهر گراش مشکلات فراوانی را به وجود می‌آورد اما هیچ کدام از طرح‌های اجرا شده در سال‌های اخیر به نتیجه نرسیده است. مجموعه مطالب مرتبط را در هفت‌برکه بخوانید

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

3 نظر

  1. با سلام خسته نباشید خدمت هفت برکه عزیز. من از اهالی کوچه های بی نام نشان پشت حسینه اعظم هستم بابت این فیلم عرض کنم که این خیابون کشی که زحمت کشیدن انجام دادن به هیچ درد نمی خوره هنگام بارندگی این جدول وسط خیابان جواب گوی آب باران نیست و آب‌های که از بالا میاد به جای که به برکه حاج اسدالله بریزه میاد داخل کوچه های (کوچه شیخی و زمانی. اسعدی) متصل به خیابون و در نهایت خونه های ما پر از آب میشه.و معضلات بعد بارندگی و گرفتگی جوی آب و بو بد آن که بماند به نظر بنده ادامه این طرح کار بسیار اشتباهی هست. و من خواهش می کنم که آقای شهردار روزهای که بارونی هست و روزهای بعد بارون حتما به اونجا سر بزن تا شاهکار خیابون کشی رو ببینن. بازم تشکر سایت هفته برکه بابت درج خبر

    1. پاسخ شهرداری گراش: همان‌طور که مطلع هستید این کانال صرفا برای هدایت رواناب (فاضلاب) رها شده شهروندان ساخته شده و نه برای هدایت سیل ناشی از بارندگی. بدیهی است مسیرهای هدایت سیل ولو این که تبدیل به کوچه و خیابان هم بشود همچنان شاهد سیلاب خواهند بود.
      اگر چه شاید بتوان با هزینه های سنگین از طریق کانال زیرزمینی سیلاب را هدایت کرد که تاکنون این طرح در گراش اجرا نشده است.

  2. باسلام خدمت آقای خواجه پور باید عرض کنم خدمت شهرداری که شما کانلی که برا روان آب (یا فاضلاب) کشیدن ام طراحی مناسب نداره. قبل از این که این کانل کشیده بشه آب از کوچه به راحتی می رفت الان ابتدای کوچه همیشه فاضلاب وایساده و آب از کوچه خارج نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top