بستن

چرا حسین‌زاده پیش‌نهاد راه‌اندازی اداره کل راهداری در خنج را داد؟

هفت‌برکه: در حاشیه جلسه روز شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در وزارت راه و شهرسازی، موضوع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز مطرح شد.

رستم روانبخش، عضو شورای شهر لار، در صفحه شخصی خود در گزارشی از جلسه نوشت: «بحثی هم در مورد اداره کل راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای پیش آمد.‌ آقای حسین‌زاده نظرشان این بود که اداره‌ کل نه در لار باشد نه در لامرد بلکه در خنج باشد.»

این پیش‌نهاد بازتاب زیادی در رسانه‌های لار داشت. امروز «خنج فردا» نامه ۱۵ روز پیش شورای اسلامی شهر خنج به فرماندار و نماینده مجلس را منتشر کرد. در این نامه شورای شهر خنج برای ساخت ساختمان و تامین تجهیزات اداره کل راه و شهرسازی اعلام آمادگی کرده است که به نظر می‌رسد منظور همان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است. به نظر می‌رسد پیش‌نهاد حسین‌زاده با اشاره به این درخواست بوده است و هنوز هیچ تصمیمی در این مورد گرفته نشده است.

چالش راه‌اندازی این اداره کل از چهار سال پیش و تفکیک دو اداره کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وجود دارد و شهرهای لار و لامرد برای محل آن با هم رقابت دارند. فعالان اجتماعی لار معتقدند کارشکنی لامردی‌ها، به ویژه وزیر اطلاعات پیشین، باعث جلوگیری از استقرار اداره کل راهداری در لار شد.

شبانی، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، خرداد امسال در گفتگو با فارس گفت: اداره کل راه‌ و شهرسازی لارستان، تنها اداره‌ کل در سطح کشور محسوب می‌شود که اداره‌ کل راهداری آن منفک نشده و این اقدام در سایر ادارات کل مشابه، نظیر جنوب کرمان و سیستان‌ و بلوچستان، اجرایی شده و تنها نقطه‌ای که این کار صورت نگرفته، جنوب فارس است.

شبانی با تأکید بر اینکه ایجاد و استقرار اداره‌ کل راهداری‌ و حمل‌ونقل جاده‌ای و تفکیک آن از اداره‌ کل راه‌ و شهرسازی لازم و ضروری است. گفت: اگر فردا هم دو نماینده مردم لارستان و لامرد در مجلس شورای اسلامی محل اجرا را مشخص کنند، کار انجام می‌شود. با توجه به مسائل سیاسی موجود، نیاز به توافق حوزه‌های لارستان و لامرد است.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شش شهرستان لارستان، گراش، اوز، خنج، لامرد و مهر را پوشش می‌دهد و جالب این که رستم قاسمی، وزیر فعلی راه و شهرسازی، اهل شهرستان مهر است.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

5 نظر

  1. راهکار و پیشنهاد. بایدبگونه ای باشد که با عمل سازگاری داشته باشد . شهرستانی که هنوز مرکب ابلاغ شهرستانی اش خشک نشده . اداره کل به ان می دهند .؟!!!

  2. آقای حسین زاده که خود در مرکز قانون گذاری کشور حضور دارند،چطور پیشنهادی غیرقانونی ارائه می دهند؟؟ این پیشنهاد غیرقانونی، جز ایجاد تفرقه در منطقه نتیجه دیگری نخواهد داشت همانند اقدام شورای شهر گراش در برگزاری جلسه معروف.به نظر می‌رسد گراش و گراشی ها راه ایجاد تفرقه در منطقه البته بنام وحدت را در پیش گرفته اند که متاسفانه بد راهیست.

  3. لار تاریخ مصرف اش تمام شده.
    در پاسخ با احمد:
    شما اینقدر بیسوادی که حتی نمی توانی نام خودت درست بنویسی،
    مهر مدرک سیکل گویا هنوز خشک شده. وقتی خشک شد، بیا سخن بگو و چیزی هم بنویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top