بستن

معلم‌ها پشت نیمکت هیات

هفت‌برکه: هیات محبان اهل‌بیت(ع) به مناسبت روز دانش‌آموز، میزبان معلمانی از گراش و لار بود. 

به گزارش پندری، ویژه‌برنامه‌ی «مدرسه‌ای‌ها» به مناسبت ۱۳ آبان در هیات محبان اهل‌بیت(ع) برگزار شد. معلمانی از جمله عبدالرضا خواجی و علی‌اصغر شریعت‌زاده از لار و محمد ناصری و ابوالقاسم مقدسی از گراش، مهمانان این ویژه‌برنامه بودند. سخنرانی امیرحمزه مهرابی و اجرای سرود رایت‌الهدی از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه بود.

۱۲ آبان ۱۴۰۰، هیات محبان اهل‌بیت(ع) برنامه‌ی هفتگیِ چهارشنبه‌شب‌های خود را به موضوع روز دانش‌آموز اختصاص داده بود. سخنرانی امیرحمزه مهرابی با موضوع ۱۳ آبان، اولین بخش از این برنامه بود. خواجی و شریعت‌زاده، دو معلمِ اهل لار که سال‌ها در گراش معلمی کرده‌اند، اولین معلم‌هایی بودند که پشتِ نیم‌کتِ دانش‌آموزی نشستند و به سؤالات مجری برنامه، احمدرضا خودکامه پاسخ دادند.

هم لاری هم گراشی

عبدالرضا خواجی، که سال‌هاست بازنشسته شده، در ابتدای صحبتش با زبانِ مادری نیز صحبت کرد، گفت: «من هم خودم را لاری می‌دانم و هم گراشی.» بعد از این جمله، حاضرین آقای خواجی را تشویق کردند. او در درباره سال‌های تدریسش گفت: «من ۱۸ سال در روستا درس داده‌ام و ۱۳ سال در شهر گراش معلمی کرده‌ام. مدارس سعادت، هرمزی، بهزادی، احمدی و بانوحقانی از مدارس گراش بودند که من در آن‌ها خدمت کرده‌ام.» خواجی در پاسخ به این سؤال که در دوران دانش‌آموزی می‌خواستید چکاره شوید، گفت «می‌خواستم خلبان بشوم.» همسر خواجی نیز در گراش معلم بود.

علی‌اصغر شریعت‌زاده، دیگر معلمِ مهمان از لار بود. او وقتی در معرفی خود گفت: «من داماد گراشی‌ها هستم.»، با تشویق حاضرین مواجه شد. شریعت‌زاده یک سال در فداغ و ۲۱ سال در گراش معلم و معاون بوده‌ است. او سال‌ها در مدرسه‌ی ابتدایی شهید بهزادی معاون بوده است. شریعت‌زاده گفت: «وقتی دانش‌آموز بوده، دوست داشته کاسبی کند و برود سرِ کار.». او در ادامه از روند معلم شدندش هم خاطراتی تعریف کرد.

دو معلمِ گراشیِ مهمان برنامه، هر دو متولد سال ۱۳۴۴ هستند. محمد ناصری که کماکان دبیر زبانِ مدارس گراش نیز هست، از شش سال تحصیلِ دوران ابتدایی‌اش در مدرسه‌ی هرمزی خاطراتی را تعریف کرد. او همچنین از چند سالی که در کنکور شرکت کرده، چگونگی معلم شدنش و حضورش در روستای درز و سایه‌بان نیز برای حاضرین خاطراتی را بیان کرد. ناصری در پایان صحبت‌هایش توصیه‌ای به خانواده‌ها داشت. او گفت: «شب زود بخوابیم تا صبح‌ها سحرخیز باشیم.» این مدل جمله‌ها از ناصری، در کلاس‌های زبان نیز زیاد شنیده می‌شود.

ابوالقاسم مقدسی، نیز در مدرسه‌ی ابتدایی هرمزی درس خوانده است. مقدسی پیش‌دانشگاهی‌اش را در دبیرستانِ حاجی‌پور گذرانده است. او گفت: «در آن سال‌ها، هم تحصیل می‌کردیم، هم به جبهه می‌رفتیم.» او در پایان صحبت‌هایش از دانش‌آموزان گراشی خواست تا وارد حرفه‌ی معلمی بشوند. او با برشمردن برخی ویژگی‌های مثبت دانشگاه فرهنگیان، دانش‌آموزانِ حاضر در مراسم را به معلم شدن دعوت کرد.

اجرای سرود «فریاد» کارِ مشترک گروهِ سرود رایت‌الهدی وابسته به هیات محبان اهل‌بیت(ع) و ستاد مردمی جشنواره عمار و پخش کلیپِ مصاحبه با دانش‌آموزان با عنوان «اگر به جای دانش‌آموز، مدیر بودی…» از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

در پایان از مهمانان این برنامه تجلیل شد. نعمت‌الله عجمی از لار و محمدجواد اکبری، دبیر عربی نیز از مدعوین برنامه بودند که به این برنامه نرسیدند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top