بستن

بخشداری با ساخت و ساز غیرمجاز خارج از حریم شهر برخورد می‌کند

هفت‌برکه: ارائه هرگونه خدمات به ساخت و سازهای غیرمجاز خارج از حریم شهر و محدوده روستا و نیز در محدوده روستاهای فاقد دهیاری ممنوع است.

به گزارش هفت‌برکه، بر اساس اعلام بخشدار مرکزی گراش ساخت و ساز خارج از حریم شهر و در محدوده روستا تخلف و هرگونه خدمات‌رسانی از جمله آب، برق، گاز و… ممنوع است و پرونده به کمیسیون ماده ۹۹ ارجاع داده می‌شود، افراد قبل از شروع ساخت و ساز در خارج از حریم شهر و محدوده روستا برای گرفتن مجوز به بخشداری مرکزی مراجعه کنید تا بعدا شامل جریمه یا تخریب بنای غیرمجاز نشوند.

عابدین ابولی، بخشدار مرکزی گراش در گفتگو اختصاصی با هفت‌برکه گفت: «هرگونه احداث بنا اعم از مسکونی، تجاری، صنعتی، خدماتی و… در خارج از حریم شهر و محدوده روستا و نیز در محدوده روستاهای فاقد دهیاری منوط به دریافت پروانه ساختمانی و طی مراحل قانونی از طریق بخشداری است. به استناد ماده ۱۰ آئین‌نامه استفاده از اراضی، احداث بنا و تاسیسات در خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها، دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند قبل از احداث هرگونه بنا در اراضی موضوع این آئین‌نامه پروانه ساختمانی دریافت نمایند. مرجع صدور پروانه ساختمانی و نظارت بر ساخت و ساز موضوع این ماده توسط معاون امور عمرانی استانداری تعیین می‌گردد که در حال حاضر بخشداری‌ها می باشند.»

بخشدار مرکزی در ادامه گفت: «بر اساس ماده ۸ قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی کلیه سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های تامین کننده خدمات آب، برق، گاز، تلفن و همانند آن مکلفند خطوط و انشعاب به ساختمان‌ها را بر حسب مراحل مختلف عملیات ساختمانی فقط در قبال ارائه پروانه معتبر ساختمانی، گواهی عدم خلاف یا گواهی پایان کار معتبر صادر شده توسط مراجع مسئول صدور پروانه و ذکر شماره و تاریخ مدارک مذکور در قراردادهای واگذاری، تامین و واگذار نمایند. واگذاری خطوط و انشعاب اینگونه خدمات به واحدهای مسکونی، صنعتی و هرگونه بنایی که به طور غیرمجاز و برخلاف ضوابط و مقررات اجرایی طرح‌های مصوب احداث شود ممنوع است.»

ابولی یکی از چالش‌ها و مشکلات حال حاضر بخش مرکزی گراش را ساخت و سازهای غیرمجاز خارج از حریم شهر و محدوده روستا دانست و تاکید کرد: «بخشداری مرکزی با حساسیت ویژه و در راستای انجام وظایف قانونی خود این مسئله را دنبال و پرونده ساخت و سازهای غیرمجاز خارج از حریم شهر و محدوده روستا و نیز در محدوده روستاهای فاقد دهیاری را جهت تعیین تکلیف و صدور رای به کمیسیون ماده ۹۹ ارجاع و با متخلفین برابر قانون رفتار خواهد شد.»

عابدین ابولی در شرح وظایف کمیسیون ماده ۹۹  گفت: «به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در خارج از حریم مصوب شهرها و نحوه رسیدگی به موارد تخلف، کمیسیونی مرکب از نمایندگان وزارت کشور، قوه قضاییه و وزارت مسکن و شهرسازی در استانداری‌ها تشکیل خواهد شد. کمیسیون حسب مورد و با توجه به طرح جامع (چنانچه طرح جامع به تصویب نرسیده باشد با رعایت ماده ۴ آیین نامه‌ی احداث بنا در خارج از محدوده‌ی قانونی و حریم شهرها مصوب ۱۳۵۵) نسبت به صدور رأی قلع بنا یا جریمه معادل پنجاه درصد تا هفتاد درصد قیمت روز اعیانی تکمیل شده اقدام خواهد نمود. مراجع ذیربط موظفند برای ساختمان‌هایی که طبق مقررات این قانون و نظر کمیسیون برای آن‌ها جریمه تعیین و پرداخت گردیده در صورت درخواست صاحبان آن‌ها برابر مقررات گواهی پایان کار صادر نمایند.»

بخشدار مرکزی گراش از شوراهای اسلامی و دهیاران و نیز شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز خارج از حریم شهر و محدوده روستا و نیز در محدوده روستاهای فاقد دهیاری مراتب را با ذکر مشخصات مالک و آدرس دقیق محل احداث بنا از طریق شماره تلفن ۳-۵۲۴۵۰۸۸۱ به بخشداری مرکزی اعلام نمایند.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

6 نظر

  1. آقای بخشدار اگر می‌گفتید میخواهم گراش را آباد کنم باور نمی‌کردیم ولی تخریب نیاز به گفتن نیست بیشتر از این از شما انتظار نداریم

  2. باید با تخریب و ساخت و ساز غیر مجاز برخورد کرد .نباید از تعداد و اقلیت سودجو ترسید .اینان باعث شده اند که نرخ زمین بالا برود .البته تاکید من به باغ داران و تفکیک کنندگان غیر مجاز هست.ان شاالله آقای رییسی بتوانه جلو اینا رو بگیره

  3. دست بردارین ,هی خراب ,خراب خراب ,انگار مشکل دیگه ندارین ,شماها از اول غلط کردید که زمین ده هزار متر و یک هکتار بدین ,همون زمین خواراکه به.بهانه کار بیان الان تیکه تیکه بفروشن ,خاکتوسرتون

  4. برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز دقیقا در راستای آباد کردن گراش هست…بخشدار به نکته مهمی اشاره کرده و همه مردم باید همکاری کنند… کسی با ساخت و ساز و عمران و آبادانی مخالف نیست اما از راه قانونی و پس از دریافت مجوزهای لازم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top