بستن

نرخ تاکسی تلفنی رسما ۸ هزار تومان شد

هفت‌برکه: از پنجم آبان‌ماه باید برای تاکسی تلفنی درون شهری هشت هزار تومان پرداخت کنید.

به گزارش هفت‌برکه، پنجم آبان‌ماه ۱۴۰۰ سازمان حمل نقل شهرداری گراش در اطلاعیه شماره ۲ اعلام کرد نرخ تاکسی درون شهری از مبلغ ۶۰۰۰ تومان به ۸۰۰۰ تومان افزایش پیدا کرد.

پیش از این سی‌ام شهریور ماه شهرداری گراش با انتشار اطلاعیه شماره یک گفته بود نرخ تاکسی همان شش هزار تومان است و فعلا خبری از افزایش نرخ در گراش نیست و در صورت افزایش اطلاع‌رسانی می‌شود ولی از مدت‌ها پیش بعضی رانندگان مبلغ ۷ یا ۸ هزار تومان را از مسافرین دریافت می‌کردند.

موضوع افزایش نرخ تاکسی درون شهری موضوع جدیدی نیست و هرساله طبق قانون این اتفاق می‌افتد اما بعد از هربار افزایش نرخ شورای شهر و شهرداری گراش خبر از اضافه کردن تاکسی‌متر، اسنپ، مینی‌بوس شهری و تاکسی‌های زرد می‌دهد و سال‌هاست که این وعده عملی نشده است باید ببینیم آیا این بار با افزایش نرخ این وعده عملی می‌شود یا خیر؟

عباس رحمانی، بازرس سازمان حمل و نقل شهرداری گراش گفت: «پس از جلسات متعدد و چانه‌زنی‌های فراوان بین رانندگان و مسئولین مربوطه بالاخره با تصویب شورای شهر و تایید هیات تطبیق فرمانداری، از امروز ۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰ نرخ هر سرویس آژانس درون شهری گراش از ۶۰۰۰ تومن به ۸۰۰۰ تومن افزایش یافت. این افزایش در حالی صورت گرفت که طبق قانون می‌بایست هرساله در ابتدای سال مبلغی متناسب با تورم به نرخ حمل و نقل عمومی اضافه گردد که در ابتدای امسال با توجه به نبود شورا این افزایش صورت نگرفته بود و موجب نارضایتی رانندگان فعال در این بخش شده بود.»

بازرس سازمان حمل و نقل شهرداری گراش با اشاره به اینکه موارد جایگزینی در نظر گرفته شده است افزود: «مبلغی که رانندگان درخواست داشتند مبلغ ده هزارتومان بود، ولی در مقایسه با شهرهای لار و لامرد این مبلغ برای گراش زیاد بود و ما قبول نکردیم، مبلغ را هشت هزار تومان تایید کردیم و به زودی وسایل نقلیه جایگزین برای رفت و آمد همشهریان معرفی می‌شود. منتظر جلسه دیگری با شورای شهر هستیم که صحبت‌های نهایی انجام شود. زمزمه‌هایی از افزایش نرخ بنزین در کشور وجود دارد با اینکه قطعی نیست و بیشتر هم شایعه است ولی همین مسئله باعث شده است رانندگان تاکسی فشار بیشتر برای افزایش نرخ بیاورند.»

رحمانی در پایان گفت: «همشهریان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را از طریق تماس با شماره‌های ۵۲۴۵۰۹۵۰، ۰۹۱۷۳۲۲۳۴۹۶ به بازرس سازمان حمل و نقل شهرداری گزارش نمایند تا با متخلفین برابر مقررات برخورد صورت گیرد.»

مصطفی خورشیدی، نایب رئیس شورای ششم در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «در شورای پنجم مدت کوتاهی مینی‌بوس‌های شهری راه‌اندازی شد ولی از طرف مردم استقبالی نشد و تعطیل شد. الان هم می‌شود مجدد راه‌اندازی کرد ولی بهتر است تاکسی‌متر جایگزین شود.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

4 نظر

  1. چرا تاکسی متر استفاده نمیکنن؟
    چرا مینی بوس های خط واحد ها رو جمع کردن؟
    ۸ تومن برا گراش که مسافت های طولانی نداره خیلی زیاده.
    مطمئنا کرایه از مسکن مهر تا شهرک فلسطین هم بیشتر از ۸ تومن میگیرن.
    هر چند میدونم که راننده هم حق داره ولی باید یه فکری به حال افردای کرد که وسیله نقلیه ندارن و روزانه باید ۴ بار آژانس بگیرن برای رفتن سر کار.

  2. گراش همه چیزش با بقیه جاها فرق داره، دقیق نمیدونم قانون گذاشتن یا عرف شده که اگر شما بسته ای رو با آژانس بفرستین جایی ، دقیقاً همون کاری که پیک موتوری انجام میده ولی برای تاکسی تلفنی کار خدماتی محسوب میشه و کرایه دوبل میگیرن. همچین موضوع عجیبی رو تا حالا هیچ جا غیر از گراش ندیدم. نمونه دیگر اینکه بعضی آژانس ها مثل برگ سبز و… چند مسافر اتوبوس را با هم سوار میکنند و از تک تک آنها کرایه کامل میگیرند…
    این یعنی نظارت صفر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top