بستن

بازنشر: مرور آن چه در بهمن ۸۸ گذشت

این مطلب در شماره ۴۷ نشریه صحبت‌نو ویژه گراش- بهمن‌ماه ۱۳۸۸ منتشر شد.

۱۱ بهمن: ساعت هفت شب خبر شهرستان شدن گراش از شبکه خبر زیرنویس شد

۱۱ بهمن: محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس‌جمهور، در گفتگو با ایرنا؛ معاون اول رییس جمهوری از تصویب ارتقای بخش گراش به شهرستان در استان فارس با مرکزیت گراش خبر داد و خاطر نشان کرد: گراش از بخش به شهرستان ارتقا یافت که با توجه به اینکه در شب اول دهه فجر هستیم، دولت با تصویب آن، این هدیه را به مردم گراش تقدیم کرد.

۱۱ بهمن: مردم گراش با حضور در جلو حسینیه اعظم ابراز شادی کردند. سید عباس معصومی و حبیب‌اله مهرابی از مردم خواستند به دلیل در پیش بودن ایام اربعین از شادی خودداری کنند.

۱۲ بهمن: به مناسبت سالروز بازگشت امام خمینی(ره) به ایران رژه موتوری و سواره از پادگان بسیج تا گلزار شهدای گراش برگزار شد.

۱۲ بهمن: دانش‌آموختگان لارستانی در نخستین بیانیه خود خواستار توضیح مسئولین شهرستان شدند: انتظار داریم مسئولین و در راس آنها منصور محتاجی به عنوان نماینده دولت انتخابات ۲۲ خرداد در لارستان پاسخگوی این عقبگرد تاریخی باشند.

۱۲ بهمن: منصور محتاجی فرماندار لارستان در ظهر روز دوشنبه شایعه استعفا خود را رد کرد: محتاجی ضمن تایید تجمع پراکنده مردم و آتش زدن لاستیک در شهر قدیم گفت: در این تجمعات به هیچ موسسه دولتی آسیب وارد نشده است و برخی از مردم نیز مغازه های خود را تعطیل کرده‌اند.

۱۲بهمن: در عصر روز دوازدهم بهمن برخی از مردم روبه‌روی فرمانداری لارستان در شهر جدید تجمع کردند.

۱۳ بهمن: حسنی نماینده مردم در گفتگو با صحبت‌نو: ارتقای لارستان به شهرستان ویژه همواره در مکاتبات اداری بنده با وزارت کشور در کنار هم قرار داشته و من این دو طرح را همزمان پیش برده‌ام.

۱۳ بهمن: با وجود شایعه سفر وزیر کشور، دو نماینده مجلس از سوی رییس کمیسیون امنیت ملی و یک نماینده از وزرات کشور به لار سفر کردند.

۱۳ بهمن: ادامه اعتراضات لار

۱۴ بهمن:‌ سید صولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، با بیان این خبر که فرمانداری شهرستان لار از استان فارس به فرمانداری ویژه و معاونت استاندار تبدیل شده است،‌ گفت: در جلسه صبح امروز هیئت دولت بنا به پیشنهاد وزارت کشور فرمانداری شهرستان لار به فرمانداری ویژه و معاونت استاندار ارتقاء پیدا کرد و این موضوع با تصویب هیئت وزیران انجام شد.

۱۵ بهمن: سخنرانی حجت‌الاسلام نسابه در لار: اعتراضات تا اعلام استان لارستان ادامه خواهد داشت.

۱۷ بهمن: سفر علاالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به همراه معاون وزیر کشور به لار: تا ساعت ۹ صبح یکشنبه خبر قطعی داده خواهد شد.

۱۷ بهمن: ساعت شش عصر، انتشار شایعه لغو شهرستان شدن گراش و تجمع مردم در حسینیه چهارده معصوم. سخنرانی امام جمعه فعلی و سابق گراش

۱۷ بهمن: جلسه شورای تامین در بخشداری گراش، تجمع عده‌ای از مردم روبه‌روی ساختمان بخشداری گراش.

۱۷ بهمن: مصاحبه علی‌اصغر حسنی با ایسنای فارس، وی مدعی شد: معترضان از طرفداران آقای میر حسین موسوی هستند. این مصاحبه با واکنش دانش‌آموختگان لارستانی و انتشار دومین نامه سرگشاده آنان روبه‌رو شد.

۱۸ بهمن: بعد از ساعت ۹ صبح اعتراضات عده‌ای از مردم به صورت شکستن شیشه‌های اماکن عمومی و بانک‌ها همچنین آتش‌زدن ورودی شهرداری لار تشدید شد.

۱۸ بهمن: صحبت نو در خبری وضعیت را بررسی کرد: التهاب در لار، آرامش در گراش، اوز و بیرم در انتظار

۱۸ بهمن: احمد خضری سردبیر عصر اوز در نامه‌ای به استاندار فارس خواستار ارتقای بخش اوز با ۶۱ سال سابقه به شهرستان شد. خضری نوشت: «بخش گراش با ۱۸ کیلومتر مسافت با لار با استفاده از پتانسیل و جمعیت بخش اوز ارتقا یافته است.»

۱۸ بهمن: جلسه مشترک شورای اسلامی شهر گراش و اوز به نتیجه نرسید.

۱۹ بهمن: بیشتر مغازه‌ها در لار باز شد.

۱۹ بهمن: انتشار اطلاعیه آیت‌الله آیت‌اللهی امام جمعه لار: ما از حضور آرام مردم شریف تقدیر و تشکر و رفتار زشت عده ای مغرض را محکوم می‌نماییم.

۱۹ بهمن: در گراش نخستین پارچه‌نوشته‌های تبریک شهرستان شدن گراش نصب شد.

۱۹ بهمن: مسئولین و اصناف لار خواستار برگشت بخش‌های اوز و بیرم به لار، پیگیری طرح استان لارستان و حضور مسئولین کشوری در شهر لار شدند. این اطلاعیه روز سه شنبه در روزنامه خبر جنوب منتشر شد.

۲۱ بهمن: بیانیه‌ای با امضا بیش از صد نفر از دانشجویان و دانش‌آموختگان گراشی منتشر شد: «دولت آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد ریاست جمهوری محبوب ایران با اعلام خبر خوش ارتقای بخش گراش به شهرستان، آرزوی دیرینه‌ی مردم ولایی را تحقق بخشیدند.»

۲۲ بهمن: راهپیمایی ۲۲ بهمن در گراش با حضور مردم و تشکر از دولت برگزار شد.

۲۳ بهمن: به گزارش وبلاگ «محله‌گرایان» جهرم : امام جمعه جهرم خواستار پیگیری طرح فرمانداری ویژه شهرستان جهرم شد.

۲۹ بهمن: علی اصغر حسنی به گراش برگشت. با پایان ماه صفر جشن شهرستان شدن گراش برگزار شد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top