بستن

برپا شدن «مدبخ» به مناسبت روز غذای سالم

هفت‌برکه: «مدبخ» و «دارتیپا» دو جشنواره بودند که  به صورت همزمان به مناسبت هفته تربیت بدنی و روز غذای سالم به مدت دو روز در پارک شهر برگزار شد.

به گزارش هفت‌برکه، ۲۴ مهرماه روز جهانی غذا و ۲۶ مهرماه روز تربیت‌بدنی است، به همین مناسبت نمایشگاه غذایی «مدبخ» با ۱۴ غرفه ۲۹ و ۳۰ام مهرماه ۱۴۰ در پارک شهر برگزار شد.

فاطمه فدایی، کارشناس تربیت بدنی و برگزار کننده این نمایشگاه در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «این نمایشگاه به مناسبت هفته تربیت بدنی و روز غذای سالم برگزار شد. پیشنهاد از طرف چند تن از دوستانم مطرح شد و ما هم به مجمع خیرین سلامت و هفت‌برکه پیشنهاد برگزاری و همکاری دادیم که استقبال کردند.»

فدایی با اشاره به عوامل برگزاری نمایشگاه مدبخ افزود: نمایشگاه با همکاری مجمع خیرین سلامت شهرستان گراش، موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه، هیات بدمینتون برپا شد و چند نفر از بانوان به صورت شخصی نه از طرف اداره یا ارگان خاصی برای برپایی این نمایشگاه با ما همکاری کردند.

نایب رییس هیات بدمینتون گراش در ادامه اظهار داشت: «ابتدا فراخوان دادیم که غذاهای بومی محلی را در غرفه‌ها داشته باشیم و علاوه بر معرفی به مردم فروش هم داشته باشند، استقبال برای ثبت‌نام زیاد بود و اکثرا هم بانوانی هستند که در خانه مشغول فعالیت هستند و از این راه درآمد کسب می‌کنند. پس تصمیم گرفتیم یک بخش آزاد هم به نمایشگاه اضافه کنیم و بانوان فعال در حوزه‌های صنایع دستی نیز بتوانند از این فرصت برای فروش و معرفی محصولات خود استفاده کنند.»

فدایی ضمن تشکر از ستاد کرونا خاطر نشان ساخت: «اجرای بازی‌های محلی در قالب جشنواره دارتیپا یکی دیگر از بخش‌هایی بود که در این نمایشگاه به آن پرداخته شد و استقبال خیلی خوبی هم از این برنامه شد. با توجه به استقبالی که روز اول از برنامه شد و درخواست‌های زیادی برای تمدید از سوی مردم و غرفه‌داران بود، که با کمک ستاد کرونا مجوز تمدید برای یک روز دیگر صادر شد.»

فاطمه فدایی با اشاره به این که غرفه‌دارها از نمایشگاه راضی بودند گفت: «۱۴ غرفه  از جمله کلاه کنی لطیفی، غرفه آب انار گوارا موسی جنگجو، غذاهای سنتی مریم حسین‌زاده، شیرینی و غذاهای محلی صدیقه قدسی، نقاشی روی صورت کودکان، خانم صفرپور، غرفه انجمن بانوان نیک‌اندیش با مدیریت خانم مقامی، حلوا آقای شفیعی، شمع‌های دست ساز مریم حسین‌پور، سمبوسه و آب میوه‌های طبیعی مریم پورشمسی که در نمایشگاه غذایی مدبخ حضور داشتند، بازخوردهایی که به ما رسید هم غرفه‌دارها و هم مردم از این نمایشگاه راضی بودند.»

گوشه‌هایی از این نمایشگاه را در کلیپ وحید دمساز و عکس‌های محمد جهاندیده ببنید: 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by هفت برکه گراش – گریشنا (@۷berkeh)

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

  1. دست همه برگزار کنندگان نمایشگاه درد نکنه دمتون گرم بعد از دو سال شادی به جمع مردم برگردانده شد خیلی عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top