هفت‌برکه: ۳ کیلومتر از جاده چک‌چک در دست ساخت و ۴ کیلومتر در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار است. حتی با ساخت این ۷ کیلومتر نیز جاده چک‌چک حتی به نیمه راه نرسیده است. 

به گزارش روابط عمومى اداره کل راه و شهرسازى لارستان ، مهندس شبانى مدیرکل راه و شهرسازى لارستان جزئیاتى از آخرین اقدامات صورت گرفته در پروژه محور گراش – چک چک را تشریح کرد:  احداث محور گراش- چک چک در قالب طرح احداث و توسعه راه‌های فرعی، با طول مصوب ۱۷ کیلومتری در دست انجام است که تا کنون شش و نیم کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۳ کیلومتر آن در دست اجراست.

ChakChak

شبانی در مورد ادامه پروژه گفت: با توجه به لزوم تسریع در اجرای عملیات، ۴ کیلومتر دیگر از مسیر مذکور، در دست فراخوان مناقصه جهت انتخاب پیمانکار ذیصلاح می باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان در مورد اهمیت این مسیر گفت: با توجه به اهمیت مسیر گراش- چک‌چک- سه راهی ارد، در بعد فرامنطقه ای و تاثیر قابل توجه آن در کاهش طول مسیر و ارتقای ایمنی تردد میان شهرستان‌های جنوبی استان فارس و لزوم اجرای کامل آن، به طول ۳۵ کیلومتر، که فراتر از طول مصوب استانی می‌باشد؛ الحاق آن به طرح تبدیل محور فرعی لار- لامرد به راه اصلی، در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازى لارستان خاطر نشان کرد : ضمن انجام مطالعات توجیهی و اخذ استعلامات مورد نیاز از مراجع ذیربط، مستندات مذکور، جهت طرح و تصویب در کمیسیون ماده ۲۳ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، به وزارت راه و شهرسازی ارسال و از طریق مقام عالی وزارت راه و شهرسازی مکاتبات لازم با معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، در این باره صورت پذیرفته است.

به گزارش هفت‌برکه طرح این جاده حدود سال ۱۳۸۷ پیش از شهرستان شدن گراش آغاز شد و چندین بار به دلایل مختلف انجام آن متوقف شده است. در حال حاضر با گذشت ۱۳ سال حدود یک پنجم این جاده احداث شده است. بودجه این جاده از محل بودجه جاده‌های فرعی تامین می‌شود که در صورت تبدیل به راه اصلی امیدواری برای شتاب گرفتن ساخت این جاده وجود دارد.