بستن

فقط ۱۰ درصد کامل واکسینه شده‌اند

هفت‌برکه: روند واکسیناسیون کرونا در گراش تقریبا همراه با کل کشور به پیش می‌رود و با گذشت بیش از شش ماه فقط ۱۰ درصد افراد دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

به گزارش هفت‌برکه، در آخرین آمار واکسیناسیون منتشر شده از سوی دانشکده علوم پزشکی گراش تاکنون ۳۸۸۱ نفر یعنی فقط ۱۰ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند که هنوز فاصله زیادی تا ۷۰ درصد مورد نیاز وجود دارد. 

واکسیناسیون در گراش از ۲۵ بهمن سال گذشته آغاز شد. تا ۷ شهریورماه امسال ۳۶ درصد افراد بالای ۱۸ سال دوز اول واکسن را دریافت کرده و منتظر تزریق دز دوم هستند. در مقایسه با آمار کشوری واکسیناسیون دز اول بیشتر از میانگین کشوری است اما واکسیناسیون دو دز ۴ درصد کمتر از میانگین کشوری است که نشان می‌دهد در هفته‌های اخیر روند واکسیناسیون در گراش سرعت گرفته است اما ضروری است هر چه سریع‌تر واکسن مورد نیاز کسانی که دزهای نخست را تزریق کرده‌اند تامین شود. 

از نظر رده سنی سه هفته است که اعلام واکسیناسیون روی رده سنی بالای چهل سال متوقف مانده است. به نظر می‌رسد با توجه به کمبود واکسن در کل کشور و جمعیت زیاد رده سنی ۳۰ تا ۴۰ ساله‌ها آغاز واکسیناسیون این رده سنی بعد از تامین واکسن به مقدار کافی آغاز شود. در حال حاضر موجود واکسن علوم پزشکی گراش بیش از ۵ هزار دز است که مختص دز دوم است. 

استقبال از واکسن به نسبت مطلوب است و حتی در روز دوشنبه ۸ شهریورماه که نوبت دوم واکسن فرهنگیان اعلام شد تراکم در مرکز واکسیناسیون باعث شد برخی افراد نتوانند از نوبت خود استفاده کنند. 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top