بستن

طومار به نماینده: مدیریت آموزش و پرورش عوض شود

هفت‌برکه: عده‌ای از شهروندان گراش در طوماری خطاب به نماینده، خواهانِ تغییر فوری در مدیریت آموزش و پرورش گراش شدند.

این طومار که کپی آن برای هفت‌برکه نیز ارسال شده است، ۷ شهریورماه ۱۴۰۰ به دفتر حسین حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس، تحویل داده شد. رونوشت‌هایی از این طومار نیز برای اداره کل آموزش و پرورش فارس، فرمانداری، امام جمعه و انجمن خیرین مدرسه‌ساز گراش ارسال شده است. 

در این طومار دلایلی مانند عدم آشنایی با محیط فرهنگی گراش، نداشتن سابقه مدیریت شفاف، موافقت با انتقال نیروهای غیر بومی از گراش و نتایج ضعیف کنکور به عنوان دلایل اصلی درخواست تغییر رضایی مطرح شده است.

باید دید در آستانه‌ی سال تحصیلی جدید، این درخواست‌ به جایی می‌رسد یا مدیریت ذبیح‌الله رضایی در گراش یک سال دیگر ادامه خواهد داشت. متن این طومار را در ادامه بخوانید. هفت‌برکه آماده‌ی انعکاس پاسخ احتمالی مدیریت آموزش و پرورش به این طومار است. 

باسمه تعالی

جناب آقای مهندس حسین حسین زاده

نماینده محترم مردم شریف لار، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید لازمه توسعه و پیشرفت در جوامع مختلف، توسعه انسانی و تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد می‌باشد. وظیفه‌ای که در کشور عزیزمان ایران بیش از دیگران متوجه نظام آموزشی و دستگاه آموزش و پرورش است. از این رو پویایی و سلامت این نهاد مهم تاثیر شگرفی در آینده شهرمان گراش دارد. چیزی که متاسفانه باید به آن اعتراف کنیم این است که امروزه آینده فرزندان این دیار در گرو ناتوانی و خودکامگی مدیران فعلی قرار گرفته که ما مردم شهر گراش، امضا کنندگان ذیل این طومار نسبت به تشدید این وضعیت ابراز نگرانی نموده و مراتب اعتراض خود را محضر شما نماینده محترم اعلام می‌داریم و از وکیل خود در مجلس تقاضامندیم نسبت به رفع این نگرانی عمیق و فراهم آوردن موجبات توسعه روزافزون انسانی و ایجاد بالندگی و شکوفایی در نهاد آموزش و پرورش اقدامات لازم را مبذول نموده، ضمن عزل مدیران فعلی با استفاده از مدیران جوان، توانمند، پاکدست و کارآمد بومی سبب رشد هرچه بیشتر فرزندان گراش عزیزمان باشید. در ضمن به اختصار برخی از موارد اعتراضی از سوی امضا کنندگان در ذیل این متن به حضورتان اعلام می‌شود.

– نهاد آموزش و پرورش بیش از آنکه یک نهاد علمی باشد، نهادی فرهنگی و با ساختاری فرهنگی است، لذا آشنایی و شناخت از بافت فرهنگی هر شهر و منطقه برای مدیران آن از ضروریات است. چیزی که در خصوص مدیر فعلی آموزش و پرورش گراش لازم به ذکر است این است که آقای ذبیح اله رضایی پیش از آغاز دوره مدیریتی خود هیچ شناختی از بافت فرهنگی این منطقه نداشته و جای ابهام است که چگونه شخصی با اصالت غیر می‌تواند سکان‌دار این نهاد فرهنگی باشد؟!

 – در افواه عامه همواره اینگونه تصور می‌شود که شهرستان گراش در نظر مدیران استانی محلی برای آزمون و خطای نیروهای زیر دست خود است، به نحوی که عمده‌ی مسئولان منصوب شده در این شهرستان اولین تجربه مدیریتی خود را از سر می‌گذرانند. این مورد در خصوص آقای ذبیح اله رضایی نیز صادق است چرا که تصور می شود حضور ایشان در این جایگاه بیش از اینکه ناظر بر سوابق آموزشی و مدیریتی باشد، یک تصمیم سیاسی بوده و به پاداش فعالیت های سیاسی ایشان در زمان انتخابات صورت گرفته. عدم سابقه مدیریتی شفاف و مشخص ایشان نیز برهانی بر این ادعاست. حال این انتظار از نماینده محترم مطرح است که خط بطلانی روی این رویه کاذب کشیده و مانع از حضور افراد بی‌تجربه در مناصب مدیریتی شهرستان گراش باشند.

– عدم رضایت جمع کثیری از فرهنگیان و معلمان از یک سو و اتفاق نظر جمع دیگری با ایشان از سوی دیگر خبر از ایجاد شکافی در میان این قشر زحمتکش و حساس می دهد، شکافی که تشدید آن قطعا به ضرر مردم، دانش آموزان و فرهنگیان است و لذا برطرف کردن عامل این شکاف ضروری و نیازمند تصمیمی عاجل می باشد.

– همه ساله به جهت تامین پرسنل آموزش و پرورش سهمیه‌ای به هر منطقه و شهرستان تعلق می گیرد که متاسفانه در شهرستان گراش استقبال دانش‌آموزان بومی به نحوی نیست که تمام این نیاز را برطرف سازد و لذا در بسیاری از موارد افراد غیربومی در این سهمیه‌ها پذیرفته می شوند؛ حال به گوش می‌رسد سیاست غلط مدیریت فعلی در اعطای مجوز انتقالی به این افراد و خروج آنان از گراش اداره آ.پ را برای تامین نیروی کافی خود دچار مشکل اساسی نموده، مدیران غیربومی چند صباحی حضور دارند و پس از آن شهر را ترک می‌کنند اما اثرات سو مدیریت آنان تا مدت ها ساری و جاری است.

– نتایج دانش آموزان محصل در مدارس گراش در کنکور سراسری ۱۴۰۰ به قدری فاجعه و افتضاح بوده که حتی رسانه‌ها نیز بدان نپرداختند! اتفاقی تلخ که مسئولیت آن مستقیما به رییس اداره آموزش و پرورش یعنی آقای رضایی باز می‌گردد.

– در خصوص املاک و ساختمان های تحت تمکل این نهاد همواره این دغدغه وجود دارد که مدارس ما خیر ساز است پس برای حفظ آن عزمی جدی‌تر لازم است. اما چیزی که امروزه شاهد آن هستیم اجاره دادن این ساختمان‌ها به افرادی فاقد اهلیت یا دست کم بدون نظارت بر عملکرد آنان است که سبب خسارات سنگینی به این سرمایه‌های مردمی می‌شود. مدیریت فعلی حتی از اجاره دادن بنای خیرساز مدرسه به گروه‌های بازاریابی زنجیره‌ای نیز دریغ نورزیده است.

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

16 نظر

  1. سلام
    وقتی دانش اموز درس نمیخونه هزار تا استاد هم عوض بشه فرقی نمی کند
    شماهایی که امضا کردید پر واضح هست که این طومار برای اهداف شخصی هست
    از خدا بترسید و با حیثیت این مرد بازی نکنید
    کمی به دستخط امضاکنندگان دقت کنید و از تشابه دستخط ها لذت ببرید
    شرم بر شما

  2. احسنت.واقعا خواسته به جا و درسته .ملکی متعلق به آموزش و پرورش هست رو اجاره داده به شرکت بازاریابی ایرانیان زمین یا همون شرکت بیز.واقعا متاسف باید شد.

  3. چند نفر که اهداف شخصی دارن میان اینکارو میکنن
    واقعا کسی که اینجا رییس بوده، به شرایط اینجا اگاه نیست؟؟چه حرفیه اخه
    کاش رصایی بیشتر با گروه نردبان (گروهی غیررسمی و ثبت نشده) همکاری میکرد تا اینطور موضع نگرین

  4. از دکدحسینتر حسین زاده درخواست داریم از اداره اموزش پرورش عملکرد سال گذشته این اداره رو بخوان، چون بوی منافع شخصی میاد در این درخواست

  5. افرادی که این طومار رو امضا کردن در بدنه آموزش و پرورش حضور ندارند و هیچ شناختی نزدیک از این مدیر ندارن. قطعا دلایل شخصی از این طومار وجود داره که تمیدوارم جناب حسین زاده اجازه ندن کسی بدون نظر سنجی خارج از این بدنه طومار بنویسه و به خودشون حق دخالت بدن.نتایج کنکور امسال در شهر همجوار هم دست کمی ازگراش نداره و هیییچ ربطی به عملکرد ایشون نداره و منتج از کلاسهدی مجازی هست. ایشون بعد از چند سال واقعا نشون دادندمدیری بی طرف و اهل شفافیت در عمل هستند. گروه نردبان یک گروه مستقل هست که چند سال پیش با نام کانون دانشجویان گراشی فعالیت میکردن و قطعا حسن نیت آنها بر کسی پوشیده نیست و قابل احترام هستند.

  6. ریاست نهاد مهمی چون آ.پ اولین لازمه‌اش هم‌فرهنگ بودن یا حداقل آشنایی به فرهنگ مردم آن منطقه‌ است. قحط‌الرجال است که از آن سر استان رئیس آورده‌اند؟

  7. اولین و مهم ترین خصیصه مدیریت، همدل و متحد کردن افراد زیر دست جهت رسیدن به غایت و هدف گروه یا اداره مذکور است که متاسفانه رضایی چنین توانی ندارد.😑

  8. درودو احسنت بر مردم گراش دانش آموزان گراشی فقط امسال نتایج ضعیف به دست آورده اند و مردم اینگونه واکنش نشان داده اند بدبخت مردم شهر اوز که سال هاست با مدیریت ناکارآمد آموزش و پرورش سر می کنند و روزبه روز شاهد افت بیشتر تحصیلی هستند ولی دم نمی زنند اوز نیز نه تنها باانتقالی نیروهای غیر بومی که ازسهمیه ی فرهنگیان این شهرستان استفاده کرده اند را سریع منتقل می کند بلکه با زدن حرف ها گفته های ناصواب محدود نیروهای بومی باسواد منطقه را از هم از ادامه ی کار در آموزش و پرورش دلسرد می کنند ای کاش مردم اوز هم کمی غیرت به خرج می دادند وبرای حل ضعف مدیریتی اداره چاره ای می اندیشیدند.در خصوص نتیجه ی کنکور که ماچندین سال است که نتیجه ی خوبی نداریم و دیگر برای مردم شهرمان عادی شده و به این قضیه اصلا پرداخته نمی شود .

  9. همکاری خیرین و اولیا با نیروی بومی صدچندان هست.واضح بود که تغییر ریاست قبلی با فعلا صرفا بخاطر جناح بندی سیاسی بود نه کارامدی

  10. با سلام.
    در یکی از بند های طومار نوشته شده مدیران غیر بومی شهر گراش رو ترک میکنن و اثرات سوء مدیریت آنها تا سال ها جاری هست.چرا همش نیمه خالی لیوان رو میبینید؟بعضی از مدیران هم کارآمد بودن و بی انصافی هست.
    جناب آقای حسین زاده عزیز.نماینده پر تلاش.همانگونه که در زمان انتخابات غیر بومی همانند بومی های عزیز پای صندوق رای حاضر شدند و در آن زمان همگی برادر و برابر بودند حال غیر بومی ها هم همانند بومی ها در پی پیشرفت و ارائه خدمات بهتر هستند که این نیز بی انصافی هست که بگوئیم غیر بومی ها نا کارآمد هستند.از شما خواهشمندیم در خصوص آقای رضایی و دیگر مدیران تحقیقات بیشتری بعمل آید و تصمیمی که در اینخصوص اخذ میفرمایید به دور از بومی گرایی و حاشیه هایی که دوستان به وجود آوردند باشد.انشالله خداوند به شما و خدمتکاران نظام جمهوری اسلامی سلامتی عاجل عنایت فرماید.

  11. قطعا هر کس تلاش بیشتری کرد لایق پیشرفت هست.انتخاب مدیر هم بر اساس آیتم هایی از جمله آزمون مدیریت ، عملکرد و سابقه و ….. هست.همون جوری که در تمام شهرهای کشور رقابتی بین درخواست کنندگان هست که بر اساس آیتم فوق محاسبه میشه.و در هیچ جایی بحث بومی و غیر بومی ملاک نیست.ممنون از اینکه وقتون رو گرفتم.سالم و تن درست باشید

  12. نکته جالب کامنت ها اینه که کسایی که از رضایی تعریف کردن جرأت ندارن با اسم خودشون بیان و کسایی که نقدش می کنن با نام و نام خانوادگی خودشون میآن!!!
    این می‌تونه نکته قابل تأملی باشه.

    مطمئنا حامیان از خیلی چیزا خبر ندارن و در صورت هر گونه حمایت در پیشگاه خداوند متعال باید جواب پس بدن؛
    پس در مورد موضوعی که اطلاع ندارین یا دارین و خودتونو به خواب زدین بی مورد وارد نشین.

  13. جالبه بیشتر اسامی که میبینم نه فرهنگی هستن نه تحصیلکرده عمدتا مغازه دار و کارگرو…لااقل طومارو میبردین جاههایی که اشخاصی امضا کنن که در جریان کار باشن و اطلاع داشته باشن

  14. عملکرد رضایی واضح و غیر قابل دفاعه، باید کور بود تا افت آموزش و پرورش گراش رو طی این چند سال ندید. البته بعضی منافعشون ایجاب میکنه کور باشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 نظر
scroll to top