بستن

خیرین همچنان مدرسه می‌سازند

هفت‌برکه: دولت‌مردان در هفته دولت، مدرسه‌ی خیرساز ابراهیمی را افتتاح و کلنگ مدرسه عظیمی را در فداغ بر زمین زدند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش، شنبه ششم شهریور ماه ۱۴۰۰ در پنجمین روز از هفته دولت، با حضور مجید غلام‌پور، فرماندار شهرستان گراش، بخشدار مرکزی، فرمانده نیروی انتظامی، مدیر آموزش و پرورش، برخی از مسئولین شهرستان و اعضای شورای اسلامی روستا، دبستان ۶ کلاسه‌ی حضرت ابوالفضل (ع) فداغ افتتاح و عملیات احداث مدرسه ۶ کلاسه‌ی مرحومه جانی خانم مولوی آغاز شد.

در این مراسم مدرسه شش کلاسه حضرت ابوالفضل(ع) در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع و ۷۰۰ متر مربع زیربنا با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان افتتاح شد. هزینه این بنا توسط خیر نیک‌اندیش حاج محمود (درویش) ابراهیمی گراشی تامین شده است و ۲۰۰ میلیون تومان اداره کل نوسازی استان فارس جهت تجهیز این مدرسه هزینه کرده است.

همچنین عملیات احداث مدرسه ۶ کلاسه مرحومه حاجیه جانی خانم مولوی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط ورثه شروع شد. این مدرسه قرار است با مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان فارس در زیر بنای ۸۵۰ متر مربع ساخته شود و برای ساخت این مدرسه اعتباری افزون بر ۷ میلیارد تومان پیش بینی شده است. زمین این دو واحد آموزشی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تامین شده است.

غلام‌پور: خیرین مدرسه‌ساز تضمین کننده توسعه پایدار جامعه هستند

مجید غلام‌پور فرماندار گراش در این آیین با بیان اینکه مدارس کانون اصلی تعلیم و تربیتند، اظهار داشت: «نظام آموزش و پرورش با توجه به رسالت مهم خود، رکن مهمی در تربیت نیروی انسانی کارآمد دارد. نقشی کلیدی آموزش و پروش، تعلیم و تربیت آینده سازان کشور است و کشور توسط همین دانش آموزان ساخته خواهد شد.»

فرماندار گراش با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر اسوه‌های حسنه خدمتگزاری صادقانه به مردم هستند، تصریح کرد: «کارگزاران نظام اسلامی باید به تاسی از منش و رفتار شهیدان رجایی و باهنر الگوی مدیریتی آنان را سرلوحه کار خود قرار دهند و در خدمت به مردم صادق باشند، خیرین مدرسه‌ساز تضمین کننده توسعه پایدار جامعه هستند، فعالین و خیرین مدرسه‌ساز با سهیم شدن در ساخت و تجهیز مدارس در کنار دولت و به خصوص در مناطق محروم نقش مهمی در توسعه مدارس و رفع مشکلات آموزشی کشور دارند.»

غلام‌پور ضمن تقدیر از خیرین و نیک‌ اندیشان مجمع خیرین مدرسه ساز گراش، خاطر نشان ساخت: «خیرین گراشی پیشگام امور خیر در کشور هستند و نقش تاثیرگذاری در رفع مشکلات و گذر از تنگناهای جامعه دارند. هفته دولت فرصتی در راستای تبیین خدمات نظام جمهوری اسلامی برای آحاد مردم است، نظامی که در طول بیش از چهار دهه فعالیت توانسته به موفقیت‌های بسیار بزرگ و چشمگیری در عرصه‌های مختلف دست پیدا کند.»

رعایت عدالت آموزشی در ساخت مدارس

عابدین ابولی، بخشدار مرکزی شهرستان گراش گفت: «احداث مدرسه در دهستان فداغ یکی از مهمترین کارهای زیربنایی در جهت توسعه مناطق روستایی است. مسیر توسعه بخش مرکزی از راه وحدت و برادری و همدلی می‌گذرد و همه مسئولین و مدیران در خدمت مردم هستند. مدرسه خیرساز ابراهیمی حاصل یک کار گروهی از جمله خیر، بنیاد مسکن و اداره آموزش و پرورش است، اگر در همه کارها به هین شیوه کار گروهی پیش برویم مشکلاتمان خیلی سریعتر و بهتر برطرف می‌شود.»

ذبیح الله رضایی، مدیر آموزش و پرورش گراش با بیان اینکه توسعه فضاهای آموزشی در راستای تحقق عدالت آموزشی است، اظهار داشت: «این پروژه با مشارکت خیر و اداره کل نوسازی مدارس است، ایجاد فرصت تحصیلی برای روستاییان و گسترش عدالت آموزشی از جمله عوامل موثر در توسعه جامعه است. باید خیرین که زحمت می‌کشند و ساخت مدارس انجام می‌دهند را باید به گونه‌ای هدایت کنیم که  توزیع امکانات در مدارس، چه شهر و چه روستا به صورت عادلانه باشد تا بتوانیم همه دانش‌آموزان را پوشش دهیم.»

این مراسم به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا و وضعیت نارنجی شهرستان با حضور حداقلی مسئولین و در کمترین زمان ممکن برگزار شد.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top