بستن

پیش‌بینی کشت ۳۵۰ هکتار کنجد در گراش

هفت‌برکه: با ترویج کشت مکانیزه ، سطح زیر کشت کنجد در شهرستان گراش نسبت به سال گذشته رشد ۶ درصدی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش ، حسن مرادی گفت: به طور متوسط میزان مصرف بذر در کشت به روش سنتی و دست پاش حدود ۲۵ کیلوگرم در هکتار می باشد، اما در کشت مکانیزه این رقم به ۶ کیلوگرم در هکتار تقلیل می‌یابد.

وی خاطر نشان شد: استفاده از ارقام محلی و دست پاشی بذر به روش حفاظتی در بقایای مزارع گندم‌، سال‌ها روش رایجی بوده و مزایای زیادی نیز دارد ،اما با توجه به افزایش شدید قیمت بذر کنجد کشت مکانیزه برای کشاورزان باصرفه‌تر خواهد بود .

وی ضمن اشاره به دوره نسبتا کوتاه کاشت تا زمان برداشت کنجد تصریح کرد : بهترین تاریخ کشت این محصول در شهرستان‌های جنوبی اواسط تیر تا اواخر مرداد ماه است و معمولا در مهرماه نیز محصول برداشت می‌شود.

مرادی افزود : نیاز آبی کم و پرفروش بودن از جمله مزایا و عامل اصلی انگیزه و ترغیب کشاورزان جهت کشت کنجد است و تمام سعی ما بر این است که با استفاده از دانش روز و بکارگیری مکانیزاسیون در کشاورزی در مجموع سود بیشتری نصیب کشاورزان گردد.

این مقام مسئول در پایان ضمن اشاره به مصارف کنجد در تهیه روغن خوراکی و انواع حلوا ، ارده و شیرینی‌جات گفت: کجاله کنجد نیز جهت خوراک دام ماده ای بسیار مغذی است که در این شرایط کمبود علوفه و نهاده های دامی می تواند برای دامداران بسیار با ارزش باشد.

1 نظر

  1. چه عجبی تیتر مثبتی هم در ۷ برکه دیدیم .هرچه تا حالا دیدیم، همه اش نمیشه. نمی شود .شرکت نمی کنند . نمی توانیم و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top