بستن

پرواز قیمت مرغ تا آزادی

هفت‌برکه: بعد از ۴۵ روز کنترل بازار برای حفظ قیمت مرغ ۲۴۹۰۰ تومانی با اعلام تعرفه‌ی مصوب دولتی، قیمت مرغ افزایش خواهد یافت. 

اسماعیل بلبلی، رئیس تازه‌نفس اداره صمت، در گفت‌وگو با هفت‌برکه می‌گوید: «در راستای یکسان‌سازی قیمت مرغ، تعرفه‌ی قیمت مصوب تغییر می‌کند؛ ولی خبری از کاهش قیمت نیست و این قیمت، بالاتر از قیمت فعلی مرغ خواهد بود. فعلا در انتظار رسیدن این مصوبه هستیم.»

چند ماه قبل، کمبود مرغ مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورد که این موضوع حواشی‌ای را نیز به دنبال داشت (خبر در هفت‌برکه). بلبلی با اشاره به این موضوع گفت: «این تصمیم از استان برای ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا است که مشکل کمبود مرغ نداشته باشیم. ما مرغ مورد نیاز شهر را از جهرم و اوز تهیه می‌کنیم و مرغ هر روز در بازار موجود است.»

او دلیل افزایش قیمت مرغ را افزایش قیمت دام زنده می‌داند و می‌گوید: «این که قیمت مرغ گران شده به دلیل این است که دام زنده گران شده است، و دست ما نیست. تامین دام زنده هم با جهاد کشاورزی است. شاید آن‌ها هم مشکلاتی دارند. امروز قیمت مرغ در گراش کیلویی ۳۰ هزار تومان است. لار ۲۹ هزار تومان و جهرم ۳۳ هزار تومان، یعنی هر شهری قیمت‌ها فرق دارد و این بسته به نرخی است که کشتارگاه به آن‌ها می‌دهند.»

به هر حال یک قیمت مصوب به ما اعلام خواهد شد که نسبت به قیمت فعلی مرغ بالاتر است.»

در تماسی که با مرادی، رئیس اداره‌ی جهاد کشاورزی داشتیم او از پاسخ به این سوال که آیا  افزایشی در قیمت طیور و دام زنده داشته‌ایم امتناع کرد و گفت:«از استان به ما اطلاع دادند و گفته‌اند که حق هیچ گونه مصاحبه در رابطه با افزایش قیمت گوشت را نداریم.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

  1. چرا گیر دادین به خرید و فروش مرغ؟ مرغ نیست ؟ گرونه ؟
    خروس بخورین.
    این منطق و سفسطه‌ایه که خیلیا با این کلمات جوابمونو میدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top