بستن

گراشنامه و گراش‌نیوز مجوز گرفتند

هفت‌برکه: با صدور مجوز دو رسانه‌ی گراشنامه و گراش‌نیوز، تعداد رسانه‌های مجوزدار گراش به عدد پنج رسید.

به گزارش هفت‌برکه، در روزهای پایانی دولت دوازدهم روند صدور مجوز رسانه‌ها سرعت گرفته است. بعد از پایگاه‌های خبری هفت‌برکه، گراش انقلابی و فداغ نیوز، در روزهای پایانی خرداد، دو رسانه‌ی دیگر نیز از هیات نظارت بر مطبوعات مجوز انتشار گرفتند. 

گراشنامه، تنها رسانه چاپی گراش

گراشنامه به عنوان تنها نشریه چاپی شهرستان گراش از تابستان امسال منتشر خواهد شد. محمد خواجه‌پور، مدیر رسانه‌های هفت‌برکه، در مورد گراش‌نامه گفت: «رسانه‌های چاپی به دلیل افزایش هزینه‌های چاپ و همین طور گسترش شبکه‌های اجتماعی و پایگاه‌های خبری در سال‌های اخیر به شدت زیر فشار هستند و خیلی از نشریات تعطیل شده است. اما با همه این مشکلات، جای خالی یک نشریه چاپی به شدت در شهرستان احساس می‌شد.»

خواجه‌پور گفت: «ماهنامه گراشنامه با صاحب امتیازی موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه، مکمل پایگاه خبری هفت‌برکه خواهد بود و سعی می‌کنیم در گراشنامه محتوای ماندگار و جذابی ارائه کنیم و رویکرد اصلی ما تحلیلی خواهد بود.»

خواجه‌پور در مورد نشریات پیشین موسسه هفت‌برکه گفت: «ما کارمان را سال ۱۳۸۵ با صحبت‌نو گراش شروع کردیم. بعد افسانه گراش را منتشر می‌کردیم. اوج کار نشریات چاپی در سال ۱۳۹۵ بود که همزمان هفته‌نامه افسانه گراش، دو هفته‌نامه گراش و فصلنامه هیمه که هر سه مجوزدار بودند، بدون هیچ حمایت دولتی، از سوی موسسه هفت‌برکه منتشر می‌شد. اما بعد به دلیل افزایش هزینه‌ی چاپ و البته شیوع کرونا که به همه رسانه‌های چاپی آسیب زد، کار سخت شد و این نشریات تک‌تک تعطیل شدند.»

مدیر رسانه‌های هفت‌برکه گفت: «همانطور که در نشریات قبلی نسلی از روزنامه‌نگاران و فعالان فرهنگی گراش رشد کردند، به گراشنامه هم امیدواریم که فضای فرهنگی مناسبی را برای نیروهای تازه به وجود بیاورد.»

گراش نیوز مجوزدار شد

مجوز گراش‌نیوز که چهار سال پیش، بعد از حضور اکبر باقرزاده در شورای شهر گراش شروع به فعالیت کرده بود، ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ صادر شد. 

اکبر باقرزاده، عضو شورای پنجم، که از حضور در شورای ششم بازماند، مدیر مسئول و صاحب‌امتیاز این رسانه است. در دوره‌های مختلف فعالیت گراش‌نیوز چند گروه از خبرنگاران با گراش نیوز همکاری داشته‌اند و باید دید این مساله با صدور مجوز گراش‌نیوز چه تغییری خواهد کرد. 

به جز این پنج رسانه مجوزدار، پندری به مدیرمسئولی عبدالمهدی قنبری نیز در نوبت صدور مجوز قرار دارد و قاسم ایزدیان از خبرنگاران باسابقه گراش نیز به دنبال دریافت مجاوز یک رسانه دیگر است.

گلشن، تازه‌ترین رسانه خبری لارستان

همزمان با صدور مجوز دو رسانه تازه در گراش، در لارستان نیز مجوز پایگاه خبری گلشن لارستان به صاحب‌امتیازی رستم روانبخش صادر شد. روانبخش در انتخابات ۲۸ خرداد به عضویت شورای شهر لار در آمده است.

میلاد لارستان، آفتاب لارستان، عصرنامه لارستان، خورشید لارستان، پسین جنوب، اخبار لارستان رسانه‌های آن‌لاین مجوزدار در لارستان هستند. میلاد لارستان،  عصر لارستان و پیک لارستان و لارستان کهن نیز به صورت چاپی منتشر می‌شوند.

چندین صفحه اینستاگرامی پرمخاطب نیز بدون مجوز در لارستان فعال هستند. 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top