بستن

نماینده در سال ۹۹ برای گراش چه کرد؟

هفت‌برکه: در گزارش‌های عیدانه‌ای که حسین‌زاده، نماینده مجلس، در مورد چهار شهرستان حوزه انتخابیه منتشر کرد، سهم گراش از تلاش ویژه حسین‌زاده در سال ۹۹، «توسعه راه‌های گراش و رفع مشکلات مسکن و زمین» عنوان شده است. حسین‌زاده گفته است: «پیشرفت گراش نیازمند مشارکت مطالبه‌گر و همه‌جانبه مردم است.» مهم‌ترین نکات در این گزارش برای شهرستان گراش، بررسی زلزله‌های خلیلی، پیگیری تکمیل تونل بالنگستان (شهدا خلیج فارس) و جاده چک‌چک، و پیگیری وضعیت چند مورد از زمین و مسکن در مناطق گراش است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده، مهندس حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی معتقد است که پیشرفت گراش نیازمند مشارکت همه‌جانبه مردم است؛ بدین معنا که مردم هم در پیگیری مسائل و مشکلات و هم در حل آنان مشارکت اجتماعی و فعال داشته باشند. او می‌گوید: «مردم گراش برای رفع مشکلات خود باید از تمامی مسئولان مطالبه جدی و اثرگذار داشته باشند.»

در این گزارش چنین آمده است: معتمدان شهر گراش در جلسه اجماع انتخاباتی مجلس، مهندس حسین‌زاده را به دلیل توانمندی و تخصصی که داشت به عنوان گزینه نهایی اجماع شهر گراش به مردم منطقه معرفی کردند و مردم گراش با مشارکت بالا در انتخابات مجلس، رای حداکثری به مهندس حسین‌زاده دادند و حمایت کامل خود را از کاندیدای جوان و متخصصی که شعار خود را توسعه متوازن و انرژی‌محور منطقه اعلام کرده بود، نشان دادند. مهندس حسین‌زاده نیز پس از انتخاب ضمن تشکر از مردم شریف و بزرگ گراش در بیانیه‌ای عنوان کرد: «من در برابر تک تک آرای مردم چه آنانی که به من رای دادند و چه آنانی که به من رای ندادند، مسئولم. این مردم عزیز در حالی که از وضع موجود گله‌مند بودند پای صندوق‌های رای حضور پیدا کردند.»

اولین موضوعی که مهندس حسین‌زاده پس از آغاز دوره نمایندگی در رابطه با شهرستان گراش مشغول پیگیری و بررسی شد، وقوع چند زلزله در بخش مرکزی شهرستان بود. حسین‌زاده از نهادهای ذی‌ربط پیگیر وضعیت مدیریت بحران و همچنین خسارت‌های احتمالی ناشی از این حادثه شد و از مسئول دفتر خود در گراش نیز خواست همراه با مسئولان شهرستان از مناطق زلزله‌زده بازدید و مشکلات مردم را پیگیری کنند. چندی بعد نیز مهندس حسین‌زاده به همراه مسئولین قرارگاه جهادی مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای مرکزی بسیج قوه مقننه و مسئولین شهرستان گراش در روستاهای زلزله زده بخش مرکزی شهرستان گراش همچون فداغ، بشیرآباد، خلیلی و حسین‌آباد حضور پیدا کرد.

اما مهمترین موضوعی که مهندس حسین‌زاده در سال گذشته مورد پیگیری قرار داد، تکمیل تونل بالنگستان (شهدای خلیج فارس) و جاده چک چک بود. مهندس حسین‌زاده در خصوص اهمیت جاده چک چک و تونل بالنگستان می‌گوید: «محور روستایی چک‌چک از این بابت دارای اهمیت است که تا پیش از این مسیر دسترسی مرکز شهرستان به قسمت‌های دیگر بخش مرکزی و بخش ارد به صورت غیرمستقیم صورت می‌گرفت که این امر سبب بروز مشکلات عدیده‌ای از جمله طی کردن مردم در مسیر جاده خاکی، مشکلات ناشی از خطرات جاده‌ای و عدم امدادرسانی به موقع و سایر مشکلات دیگر را به دنبال داشت. احداث و تکمیل تونل شهدای خلیج فارس نیز از این منظر با اهمیت است که ۱۴ کیلومتر از گردنه بالنگستان حذف می‌شود.» بهسازی جاده فداغ – خلیلی و احداث راه روستایی ارد – مز نیز از موضوعاتی بود که توسط مهندس حسین‌زاده در سال گذشته پیگیری شد.

با پیگیری‌های مستمری که مهندس حسین‌زاده انجام داد، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت جهت تکمیل تونل شهدای خلیج فارس اختصاص یافت.

پس از تغییر فرماندار و تثبیت شهردار در گراش، مهم‌ترین موضوعی که به شکل جدی‌تر در دستور کار مهندس حسین‌زاده قرار گرفت، ارتقا ادارات گراش و رفع موانع سرمایه‌گذاری بود. پیگیری‌ها در خصوص ارتقای ادارات همچنان ادامه دارد و در خصوص رفع موانع سرمایه‌گذاری، مهم‌ترین اتفاق پس از پیگیری‌ها و جلسات متعدد در تهران و مرکز استان و مجموعه استانداری منجر به رفع موانع سرمایه‌گذاری در پروژه «گراش‌لند» شد و هم‌اکنون با رفع این مشکلات در مرحله‌ی شروع به کار مجدد سرمایه‌گذار قرار دارد و سرمایه‌گذار نیز متعهد شده است در سریع‌ترین زمان ممکن کار را از سر بگیرد.

اختصاص ۷۵ میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل و تجهیز پروژه چمن مصنوعی بزرگ مجموعه ورزشی محبی، احداث سالن ورزشی مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) و پروژه‌های چمن مصنوعی کوچک روستاهای زینل آباد، محمد زینا، کنگ و ریشه، حسین آباد و لب اشکن، اختصاص تجهیزات پزشکی و آزمایشگاه کرونا به ارزش ۲۵ میلیارد ریال به دانشکده علوم پزشکی گراش، رفع مشکلات اینترنتی و مخابراتی شهر گراش و روستاهای این شهرستان با حضور یک تیم کارشناسی از وزارت ارتباطات در شهرستان، گازرسانی به مناطق باغ موسی و کوچه دبیری گراش، اهدای ۳۷ سری جهیزیه، تعدادی تبلت دانش آموزی و تعدادی سبد معیشتی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) گراش، پیگیری احداث پست توزیع برق در ارد، برق‌رسانی به روستای چک‌چک و تنگ‌خور و آب‌رسانی به روستاهای آغصه، زینل‌آباد و گزدان در جلسه با وزیر نیرو، پیگیری تکمیل خانه‌های بهداشت روستاهای حسین‌آباد، محمدزینا و کنار زیارت، پیگیری تکمیل ساخت مجتمع اداری گراش، بررسی مشکلات شهرک صنعتی گراش، بررسی مسائل و مشکلات شهرداری گراش و توسعه زیرساخت‌ها از دیگر اقداماتی که توسط مهندس حسین‌زاده در سال ۹۹ انجام گرفت.

وضعیت مسکن و زمین در شهرستان گراش نیز در سال گذشته به طور ویژه در دستور کار مهندس حسین‌زاده قرار گرفت. برای بررسی ساخت و ساز در حریم قانونی شهر و طرح ساماندهی سکونتگاه‌های شهر گراش در روز ۵ مرداد با پیگیری‌های مهندس حسین‌زاده و با حضور وی، مدیرکل بنیاد مسکن فارس، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، مدیر امور اراضی فارس، مسئولان شهرستان و نمایندگان محمدآباد، سلطان آباد، باغ موسی، شهرک آزادگان و تنگه حسین جلسه‌ای در فرمانداری گراش برگزار شد. در روز شانزدهم دی ماه نیز با درخواست مهندس حسین‌زاده، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان دیدار ۶ ساعته با مردم گراش داشت. در روزهای پایانی سال (۱۱ اسفند) نیز با پیگیری مهندس حسین‌زاده مسئولان عالی‌رتبه سازمان ملی زمین و مسکن برای گره‌گشایی از مشکلات مردم در پرونده‌های املاکی و حقوقی در گراش حضور پیدا کردند.

اقدام مهم دیگری هم که مهندس حسین‌زاده در سال گذشته پیگیری کرد و در روز پایانی سال خبر آن اعلام شد، اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای چهار پروژه اولویت‌دار و مهم در چهار شهرستان بود.

 

 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

14 نظر

  1. تلاش نماینده را می ستاییم .اما یک لطفی در حق کل منطقه بنماید . پیگیری جاده درزسایبان به فدامی و فرگ . و احداث جاده روستایی دهکویه کورده به مزیجان . اگرچه هر دو خواسته در حوزه ی لار نمی باشد اما نتیجه و سود این جاده ها به کل منطقه لار و گراش و اوز می رسد . عزیزان عنایت داشته باشید . مزیجان از جویم و بنارویه به لار نزدیکتر می باشد . رونق لار و گراش به هم گره خورده است .

  2. سلام خدمت نماینده محترم
    به نظر خودتان اینهایی که گفته شده را میتوان عملکرد یک ساله دانست؟!
    صرفا یک سری وعده ها و جلساتی که ظهور و بروز عینی نداشته
    میترسم سه سال دیگر شما هم با این گزارش های نه چندان حرفه ای و پر ایراد بگذره
    آقای مهندس لطفا در نحوه کار و پیگیری و ارائه گزارشها و مشاورینتون تجدید نظر کنید
    شما نتیجه جمع اقدامات مردم و جوانان دلسوز بودین
    زیبنده نیست که انتخاب شدنتان را صرفا توانایی شخصی و انتخابهایتان اینگونه باشد
    خیلی از رقیبان خیالشان راحت شده که حداقل شما کاری برای هیچ کجا انجام نمیدین برای همین حساسیتها روی شما کم شده و کاری به شما ندارن و آگاه باشید که این رفتار مردم بسیار جای تامل دارد

  3. این که عملکرد نبود این گزارش بیشتر مشکلات شهرستان است که سالیان سال مردم خواستار حل آن هستند آیا از زمان حضور آقای حسین زاده در مجلس یک متر از جاده چک چک آسفالت شده آیا یک اداره ارتقا اضافه شده آیا یک مسول بومی پست مدیریتی گرفته آیا یک ریال از آن مبالغ میلیاردی که در گزارش آمده است وصول شده است آیا مشکل محدوده حل شده است آیا مشکلات روستایی حل شده است آیا دانشکده به دانشگاه ارتقا یافته است لطفا کارهایی که فقط با پیگیری ایشان بوده است گزارش کنید زمین چمن خیر ساز یا کارهایی که قبل از نمایندگی ایشان پیگیری شده است و اتفاقی بعد از نمایندگی کار صورت گرفته است ارتباطی به ایشان ندارد در بحث سرمایه گذاری ایشان چند مجوز گرفته است و چقدر سرمایه گذاری شده است برادر من مردم عاقلند مردم خوب می‌فهمند این گزارشات برای شما حقوق بگیران و مبلغین نماینده محترم خوب است مردم پایان هر کاری را می‌خواهند که گزارش شود نه این وعده وعیدها

  4. دقیقا ایرادی که آقای حسین زاده به آقای فرودی می گرفت خودش دارد مرتکب می شود
    کاری که دیگران و مردم انجام می دهند به شما چه ربطی دارد که در کارنامه خود ثبت می کنید؟
    دنبال کارهای اساسی باشید . گول افراد دور و برتان را نخورید که گزارش های الکی را براینان بزک کنند
    مردم را چی فرض کردین ؟
    کجا رفت و چی گفت و به کی چی گفت و از کی چی در خواست کرد و…اینها که نشد گزارش کار.
    با این روند نه گراشی ها از شما رضایت خواهند داشت . جاهای دیگه هم پس از سوء استفاده از شما, طردتان می کنند

  5. سلام
    در ابتدا نوروزتان را همایون و فرخنده باد,
    و اما بعد ؛خیلی از چشمها یا از تنگ نظری یا مغرضانه وارد گزارشات جناب نماینده شده اند، گرچه اولین نماینده حوزه است که چنین پاک و سره و خالصانه اقدام به این همه زحمات بی بدیل و امورات انجام گرفته در این مدت کوتاه از پشت پلک چشمان خواب الودمان ببینیم ! این همه سفرهای روستایی و پای درددل و حرف و خواسته های پیرو جوان نشستن فقط در همین یک نماینده دیدیم بعد از چهل و اندی سال انقلاب!
    ناسپاسی است که نماینده جوان منطقه را با این همه زحمات بی شائبه را نادیده بگیریم و موجب دلسردی ایشان گردیم!
    یا ایها الضمایر و ذوالبصائر و آراالظواهر چشم دلتان را باز کنید! و این همه امورات و کارهای انجام گرفته را نادیده گرفتن چیزی جز حسادت و غرضورزی نیست!
    در ادوار گذشته این همه نماینده از منطقه به مجلس راه یافتند و آنها را با بیلان کاریشان در مدت چهار سال با جناب اقای دکترحسین زاده در این مدت کوتاه مقایسه نکنید که قیاس عملیست شیطانی ! وشیطان به قیاس رفت و گفت :من از انسان بهترم. ! و از اینجا بود که قیاس رونق گرفت و این همه عمل شیطانی در میان عامه جای خوش کرد! ولی میشود با عقل سلیم و تدبیر خردمندانه فهمید که دکتر در این مدت کوتاه چه ها که انجام ندادند ! شکر نعمتت ،نعمتت افزون کند! کفر نعمت ،نعمت از کفت بیرون کند! پس بیایید امیدوارنه و دلگرم کنندانه به سپاس برآییم و تا به امورات و کارهای بیشتر و کاستیهای منطقه بپردازد! پیروز باشید و فیروز بمانید.👍🏼

  6. آغای حاجیان! صحت خواب.
    تفکر جنسیت زده دارید که ایقد از ایشان دفاع می‌کنید؟ یا اینکه چیزی بهت می‌ماسه‌ که ایقد دفاع می‌کنید؟
    یا تازه بیدار شدید که آدم باید حقو ببینه و ناحق نگه و ناشکری نکنه و از اینجور حرفا .
    خیلیامون برا این شهر حتی در عرض دو سه ماه ورودمون به محیط کار برا این شهر فعالیتهای مثبت و زیاد داشته‌ایم و زحمات فراوان و بی‌ادعا کشیدیم حتی یک‌میلیونیوم ایشان و شما هم حقوق نداشته‌ایم و برا پیشرفت فرهنگی این شهر عین سنگر‌سازان بی‌سنگر کار کردیم و فعالیت داشتیم و چیزی جز ضرر از این جور آدما ندیدیم ولی در حد فی‌سبیل‌الله خدمت کردیم حتی یکی مثل شما یا ندید و نگفت و یا مثل خیلیا خودشو به کوری زد و نادیده گرفت و حتی بدگویی و سنگ‌اندازی کرد.
    پس زیاد به خودت زحمت نده و ایقد فشار به خودت نیار.اگه اون رفتارای ناشکری و نا‌سپاسی و نمک‌نشناسی همشهریا نسبت به یکی مثل من اشکال نداشته الانم اشکال نداره و خیلی عادیه و ایقد بولدش نکن. مگه ناسپاسی و ناشکری به قول تو، فقط نسبت به نماینده بده و نسبت به ما انجام بدن خوبه؟!
    گراش تا بوده همین بوده و خواهد بود زیاد خودتو ناراحت نکن اینهم می‌گذرد.چهارسال فوقش اگه بشه هشت سال، دیگه بیشتر از این که نیست ، بیست سال که نیست که عمرتو جوونیتو سلامتیتو پای کار و فعالیت زیاد کم حقوق برا این شهر بذاری و آخرشم وقتی قطار رو ریل صاف و نرم و راحت قرار دادی، خستگی و دردت یک طرف و ناسپاسی و نمک‌نشناسی این جور آدما داشته باشی و مجبور باشی برا راحت شدنت و خلاص شدنت از شر نیشاشون از علاقت دس برداری و خونه بشینی.
    باز خوبه که میگن یه روزی
    (به نام روز حساب و کتاب) هست که همه چی بررسی خواهد شد.

  7. دلسوز عجب بشری هستی تو!!!یه کم جنبه داشته باش 😀 یادمه پارسال توی موبایلا صدایی فرستاده بودن یه خانمی بود که هی التماس میکرد برین به آغای فلانی رأی بدین از اینجور التماسها و شبش آخرین ساعتای رأی گیری توی کوچه هم ماشین با بلندگو داد میزد که چنین و چنان و التماس میکرد.
    حالاااا دیگه همین مردم محترم و همشهریان زحمت‌کش و خون‌گرم و انقلابی ، شدن حسود که باید چشماشون کوووررر بشه. واقعا که!!! بزرگی اساس میخواد نه تعصب و فقط خودنگری.یه کم ملایمتر کامنتا رو بخون و ملایمتر برداشت کن و جنبه داشته باش عزیز برادر.

  8. خانم مینا شما چه بشری هستی که چشم دیدن همشهری زحمت کش خودتو نداری این همه کار انجام داده و بیلان کاریشو تو یه سال به اندازه چهارسال نماینده های قبلی رو ارایه داده .بعضی ها فقط منتظر لقمه اماده هستن که کارشون انجام بشه .نه اینجوریا نیست خودتون هم باید تلاش کنین و بیایین پای کار داداش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 نظر
scroll to top