بستن

نماینده در سال ۹۹ برای خنج چه کرد؟

هفت‌برکه: پیگیری پروژه بزرگ تقویت فشار میادین گازی خنج، رفع مشکل نوسانات برق و اینترنت‌دار شدن روستاهای این شهرستان از مهم‌ترین نکات در گزارش عیدانه نماینده مجلس در مورد شهرستان خنج بود. 

در این گزارش، روابط عمومی دفتر نماینده، به نقل از او نوشته است: «خنج برای خروج از محرومیت نیازمند یک اتفاق بزرگ است.»

مهمترین دیدار مهندس حسین‌زاده در روزهای تبلیغات انتخابات مجلس در خنج با امام جمعه اهل سنت این شهر این بود. شیخ عبدالصمد ابونجمی در این دیدار گفت که منطقه به یک نیروی جوان، متخصص و کارآمد نیاز دارد.

حسین‌زاده کاندیدای جوان و متخصصی بود که پس از رای‌آوری تلاش کرد، اقدامات مهم و اساسی برای توسعه خنج انجام دهد. او می‌گوید: «رویکرد من توسعه متوازن چهار شهرستان است. خنج علیرغم اینکه ۱۵ سال پیش به شهرستان ارتقا پیدا کرد، اما از محرومیت‌هایی رنج می‌برد که شاید ناشی از تبعیض و یا نگاه غیرعادلانه در توسعه منطقه باشد. امیدوارم در طول دوران نمایندگی فرزند کارآمدی برای مردم بزرگ و عزیز خنج باشم و گام‌های بلندی برای پیشرفت این شهرستان که دیار نام‌آوران است، بردارم.»

به همین دلیل اولین مقصد سفر منطقه‌ای مهندس حسین‌زاده پس از آغاز به کار مجلس یازدهم، شهرستان خنج بود و در جلسه‌ای که با حضور مدیران ارشد شرکت برق در یک روز گرم خردادی در روستای کورده برگزار شد، مهندس حسین‌زاده با دستور قطع برق سالن جلسه، مسئولان را متوجه محرومیت منطقه و لزوم انجام اقدامات جدی و فوری کرد. که در پی این اقدام و پیگیری‌هایی که انجام شد، مشکل نوسانات برق روستاهای کورده، فدویه و گرمشت شهرستان خنج حل و ایستگاه مولد دیزلی کورده از یک ژنراتور فعال به سه ژنراتور مجهز شد.

همچنین مسئولان دفتر نماینده در شهرستان خنج از همان ابتدا با دستور مهندس حسین‌زاده مامور بررسی و پیگیری محرومیت‌های روستاها و شهرهای خنج شدند.

مهندس حسین‌زاده نیز در همان روزهای نخست همراه با مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از محورهای مواصلاتی خنج بازدید و در طول چند ماه گذشته و در دیدار با وزیر راه پیگیر تسریع ساخت محورهای لامرد – خنج، فیروزآباد – قیر – خنج و باغان – کورده و اصلاح پرخطر گردنه محمله شد که پروژه گردنه محمله با اختصاص اعتباری بالغ‌ بر ۲۱ میلیارد ریال در ماه‌های پایانی سال گذشته قوت گرفت.

علاوه بر این توسعه زیرساخت‌های ارتباطی نیز در دستور کار نماینده جوان مجلس یازدهم قرار گرفت. آبان ماه سال گذشته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرکل مخابرات استان فارس برای پیگیری مسائل و مشکلات حوزه مخابرات به شهرستان خنج و روستای چاه‌طلا سفر کردند‌ و اقداماتی را پیگیری کردند که بسیاری از آنان تا پایان سال ۹۹ به سرانجام رسید و تعدادی از روستاها به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

برق شهرستان خنج نیز وضعیت مناسبی ندارد و مهندس حسین‌زاده در سال گذشته پیگیر اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایستگاه ۱۳۲ کیلوولت شد.

اما توسعه و پیشرفت خنج نیازمند رقم خوردن یک اتفاق بزرگ در این شهرستان است. از این رو مهندس حسین‌زاده پیگیر تحقق یک پروژه بزرگ و ملی در شهرستان خنج شد؛ ابرپروژه‌ای که پیش از دوره نمایندگی و در دورانی که در شرکت ملی نفت مسئولیت داشت، پیگیر انجام آن بود.

این پروژه بزرگ ۱۳۰ میلیون یورویی تقویت فشار میادین گازی خنج است که به سرانجام رسیدن آن موجب اشتغال ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۷۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم خواهد شد. هدف از اجرای آن نیز تثبیت تولید گاز در میادین جغرافیایی جنوب فارس است.

 پیگیری برای ساخت مجتمع فرهنگیان، تکمیل شهرک صنعتی خنج، تامین آب آشامیدنی روستاهای خنج، احداث خانه بهداشت جنگویه، آشنا، سیف آباد، لاغر، گرمشت و… نیز از جمله اقدامات مهندس حسین‌زاده در سال ۹۹ بود. او در دیدار با مسئولان استانی و کشوری توانست اعتباراتی برای تکمیل این پروژه‌ها دریافت کند. ۳ میلیارد تومان نیز برای تکمیل و تجهیز زمین‌های چمن کوچک روستاهای فدویه، گرمشت، آشنا، حسین‌آباد، مکویه، کهنویه، لاغر و جهره و تکمیل و تجهیز مرکز بهداشت محمله، گرمشت، آشنا، جنگویه، شیرداشی و کهنویه جذب شد.

در روزهای پایانی سال نیز خبر خوش اختصاص صد میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل چهار پروژه مهم و اولویت‌دار چهار شهرستان با پیگیری‌ها نماینده اعلام شد که یکی از پروژه‌های مهم شهرستان خنج از محل این اعتبار تکمیل خواهد شد.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top