بستن

شوخی ۱۳: خبرنگاران واکسن کرونا می‌زنند

هفت‌برکه: با نارنجی شدن وضعیت کرونا در جنوب فارس، بعد از پاکبان‌های شهرداری، خبرنگاران دومین صنفی هستند که واکسن خواهند زد.

شغل خبرنگاری بعد از کار در معدن، دومین شغل خطرناک دنیاست. به همین دلیل و به مناسبت اول آوریل، روز جهانی مبارزه با مطبوعات، ۱۳ خبرنگار شهر گراش دوز اول واکسن چینی سینوفارم را دریافت می‌کنند.

مهدی خوشبخت، روابط عمومی و بین‌الملل دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان گراش با تبریک روز جهانی مبارزه با مطبوعات گفت: «این هدیه کوچک به پاس زحمات شبانه‌روزی خبرنگاران و سایت‌های خبری به این قشر زحمتکش اهدا خواهد شد و امیدواریم با این کار بتوانیم از خجالت آنان در بیاییم.» او در مورد دلیل انتخاب واکسن چینی برای خبرنگاران نیز گفت: «اصلا ما می‌توانستیم اعلام نکنیم و بگوییم که واکسن آکسفورد-زنکا است. کسی متوجه هم نمی‌شد. این واکسن از طریق خیرین از کشور امارات تامین شده و خارج از سهمیه مصوب وزارتخانه است.»

تاکنون ۳۲۱ نفر از کادر درمان، افراد در معرض خطر و پاکبان‌های شهری واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. با اضافه شدن این ۱۳ نفر، دریافت‌کنندگان واکسن کرونا به ۳۳۳ نفر خواهد رسید.

انتخاب خبرنگاران دریافت‌کننده‌ی واکسن طبق قانون به عهده‌ی مهدی آینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، بوده است. آینه‌افروز با بیان اینکه با توجه به چینی بودن این واکسن، اسامی دریافت‌کنندگان واکسن کاملا محرمانه است، به هفت‌برکه گفت: «البته انتخاب این سیزده نفر کار سختی نبود. چون خوشبختانه تقریبا همه‌ی مدیران رسانه‌های ما در انتخابات شورا نامزد شده‌اند و بر اساس تحقیقات جدید دانشمندان، این می‌تواند در کنار تب و لرز، یکی از علائم خفیف ابتلا به کویید باشد.»

این اقدام دانشکده علوم پزشکی با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد. مدیر سایت گراش انقلابی در بیانیه‌ای اعلام کرد از دریافت واکسن به دلیل خارجی بودن آن خودداری می‌کند و منتظر واکسن داخلی خواهد ماند (متن کامل بیانیه).

مدیر سایت گراش‌نیوز نیز در این مورد سکوت را ترجیح داد، تا این گمانه را تقویت کند که او پیش از این واکسن را از طریق روابطی که دارد دریافت کرده است.

یکی از نامزدهای شوراهای اسلامی شهر گراش که سابقه‌ی کار خبری نیز دارد، در یک تماس تلفنی که نخواست که به نام وی منتشر شود گفت: «این یک تبعیض آشکار است و به زودی زود بعد از تکمیل پروژه مسکن ارزان، در مورد مسائل پشت پرده واکسن خبرنگاران افشاگری می‌کنم.»

بدین ترتیب، مدیر خبری رسانه‌های هفت‌برکه امروز ۱۳ فروردین ۱۳۴۰۰ نخستین کسی بود که واکسن کرونا را دریافت کرد. با توجه به کافی نبودن یک دوز به خاطر جان‌سخت بودن نامبرده، سه دوز واکسن کرونا به او تزریق شد و تاکنون نیز علائمی از عوارض احتمالی کویید بروز نداده است.

تکمیل خبر: این یک شوخی ۱۳ بود

این خبر به عنوان شوخی ۱۳ در فروردین ۱۴۰۰ منتشر شد. هدف از انتشار این شوخی یا دروغ ۱۳ ایجاد آگاهی و حساسیت در مخاطبان در زمان دریافت اطلاعات و اخبار است. (درباره شوخی ۱۳ در هفت‌برکه). از زمان شیوع کرونا هفت‌برکه با دقت فراوان در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی مشارکت داشته است و این طنز نیز به نوعی یک شوخی دوستان با تلاشگران حوزه بهداشت و همکاران رسانه‌ای خود ما بود و امیدواریم هر چه سریع‌تر واکسیناسیون عمومی کرونا طبق وعده‌ مسئولین آغاز شود. 

در ادامه تکذیبه روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش را بخوانید.

تکذیبه: کرونا شوخی بردار نیست

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری هفت‌برکه گراش

در زمینه خبر منتشر شده در تاریخ ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ با تیتر «واکسن چینی برای خبرنگاران گراشی» به استحضار مردم شریف شهرستان گراش می‌رساند که اولویت تزریق واکسن کرونا بر اساس دستورالعمل وزارتخانه بوده و تاکنون هیچ واکنسی خارج از این اولویت‌بندی به افراد دیگر از جمله خبرنگاران تزریق نشده است و مساله تزریق واکسن به خبرنگاران به هیچ وجه صحت ندارد.

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش در طی این مدت همکاری کاملی با رسانه‌ها داشته است اما در مورد خبر فوق نقل قول‌های ذکر شده از روابط عمومی صحت نداشته و این گونه صحبت‌ها به وضوح بر خلاف روش ارتباط روابط عمومی با رسانه‌ها است.

ضمن تشکر از همکاری رسانه‌های شهرستان در طی بیش از یک سال گذشته، موضوع شیوع کرونا یک موضوع کاملا جدی است و شوخی با آن‌ ممکن است باعث انحراف افکار عمومی و سختی بیشتر کادر زحمت‌کش بهداشت و درمان شود. از این رو خواهشمند است بر اساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات تکذیبه فوق به نحو شایسته جهت استحضار عموم مردم منتشر شود.

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش

15 نظر

  1. واکسن برای همه خبرنگاران است یا فقط برای اعضای رسانه و خبرنگارانی که فقط از دانشگاه علوم پزشکی و مسولین بیمارستان تعریف و تمجید می کنند خبرنگار منتقد چی؟

  2. سلام
    من به عنوان یکی ازپرسنل کادردرمان خواستم بگم خوشبحالتون.آخه هنوزتعداد زیادی ازپرسنل بیمارستان ازجمله خودم،واکسینه نشده ایم.تازه این سری آخر که واکسن هندی اورده بودن که کیفیت اون به مراتب ازواکسن روسی و چینی کمتره.

  3. می‌زنی تو میییی‌زنی تو زخمه‌و بر میی‌رود بر‌مییی‌روَ‌ َ َد 😄😃
    آهنگ شهرام ناظری کی شنفته؟
    ای مهار عاشقان در دست تو😲👨😂😂

  4. سلام
    هنوز شورا نرفته، سیایت‌های رسانه ای خودتون رو دارید به کار میبرید. وای به حال روزی که به شورا راه پیدا کنین و شما خودتون خبر های شورا رو تنظیم کنین…
    قطعا صداقت موج خواهد زد

    متاسفم واسه خودتون و و رسانه تون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 نظر
scroll to top