بستن

هفت‌برکه دومین پایگاه خبری برتر فارس

هفت‌برکه: در چهارمین رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری کشور، «هفت‌برکه گراش» در رتبه ۷۰ پایگاه‌های خبری استانی قرار گرفت. 

به گزارش دبیرخانه کمیته رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری، مجموعا ۷۰۷ پایگاه خبری با تکمیل و ارسال فرم‌های خوداظهاری، در چهارمین رتبه‌بندی مشارکت داشته‌اند.

هرساله معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بررسی وضعیت رسانه‌ها، طرح رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری و رتبه‌بندی نشریات را اجرا می‌کند. در چهارمین رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری که نتایج آن دی‌ماه ۱۳۹۹ اعلام شد، هفت‌برکه گراش در رتبه ۷۰ پایگاه‌های خبری استان و رتبه ۱۲۵ پایگاه‌های خبری کشور قرار گرفت. 

فاز عملیاتی چهارمین دوره رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری، با همت و همیاری نمایندگان رسانه‌ها و مدیران مسئول در دوران شیوع کرونا، انجام و با توجه به درخواست‌های مکرر مدیران مسئول برای شرکت در رتبه‌بندی، مهلت دریافت فایل‌های خوداظهاری طی دو مرحله تمدید شد.

اعضای کمیته دور چهارم رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری بر اساس رویه پیشین دوره‌های گذشته رتبه‌بندی، بازنگری و به‌روزرسانی شاخص‌های رتبه بندی پایگاه‌های خبری برای دور آتی را لازم می دانند و از همه مدیران مسئول پایگاه‌های خبری، فعالان و صاحب نظران این حوزه دعوت می کنند در فرایند به روزرسانی و ارتقای شاخص های رتبه بندی پایگاه‌های خبری دبیرخانه رتبه‌بندی را یاری کنند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی، دو استاد دانشگاه و مدیر چهار پایگاه خبری بر اساس خوداظهاری رسانه‌ها و دو مرحله بررسی، رتبه‌بندی نهایی را در سه لیست منتشر کردند.

در رتبه‌بندی کلی، پنج پایگاه خبری تابناک امروز، انتخاب، شفقنا، عصر ایران و ورزش سه بیشترین امتیاز را به دست آوردند و هفت‌برکه در ۲۹۷ رتبه اختصاص داده شده در رده ۱۲۵ قرار گرفت.

در رتبه‌بندی استانی ۳۸۰ رسانه بررسی شده‌اند. البته تمامی پایگاه‌های خبری در این رتبه‌بندی حضور ندارند. در میان ۸ رسانه استان فارس، هفت‌برکه با ۳۴.۹۳ امتیاز در رده دوم استان فارس قرار دارد. در میان رسانه‌های استانی کل کشور نیز هفت‌برکه با امتیاز مساوی در رده ۷۱ جدول قرار دارد. 

محمد خواجه‌پور، مدیر هفت‌برکه، در مورد اهمیت این رتبه‌بندی گفت: «این رتبه‌بندی معیار کیفیت کار رسانه‌ها از نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. بیشتر امتیاز ما در این دوره به دلیل تولیدی بودن محتوای هفت‌برکه است.»

خواجه‌پور ضمن دعوت از دیگر رسانه‌های منطقه برای حضور در رتبه‌بندی گفت‌: «رسانه‌ها برای این که بتوانند از حمایت قانونی برخوردار باشند، بهتر است هر چه سریع‌تر برای دریافت مجوز اقدام کنند. رسانه‌های مجوزدار موجود نیز با شرکت در طرح رتبه‌بندی می‌توانند از حمایت مالی وزارتخانه برخودار شوند. هر چه تنوع رسانه‌ها بیشتر باشد، فشار کاری رسانه‌ها کمتر می‌شود و در نتیجه کیفیت کار رسانه‌ای افزایش پیدا می‌کند.»

هفت‌برکه نخستین پایگاه خبری دارای مجوز شهرستان گراش است. این پایگاه خبری از سال ۱۳۹۰ به نام گریشنا آغاز به فعالیت کرد و مجوز آن در سال ۱۳۹۴ به نام هفت‌برکه صادر شد. گراش انقلابی و پیام فداغ‌نیوز دو پایگاه خبری دیگر شهرستان هستند که مجوز آن‌ها در سال ۱۳۹۹ صادر شد.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top