بستن

رییس اداره صمت گراش از داراب می‌آید

هفت‌برکه: انتصاب کارمند پیشین اداره صمت داراب به عنوان رییس اداره صمت گراش یک بار دیگر بحث مدیران بومی در گراش را داغ کرد.

اداره صمت گراش بعد از شهرستان شدن گراش در سال ۱۳۸۹ تاسیس شد و از آن زمان صادق ایزدی ریاست این اداره را بر عهده داشت. در حالی که خبری از تغییر در این اداره شنیده نمی‌شد امروز خبر غیر رسمی انتصاب مجتبی کوچکی به عنوان سرپرست اداره صمت گراش منتشر شد. 

رییس دادگستری، رییس اداره آبفا و رییس اداره منابع طبیعی از جمله مدیران دارابی ادارات گراش هستند. هفت‌برکه دو سال پیش در یادداشتی این موضوع را بررسی کرده بود. (لینک در هفت‌برکه) کوچکی، کارمند اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان داراب بود و به عنوان مسئول بازرسی و روابط عمومی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان داراب خدمت کرده است. 

نکته جالب این که مجتبی کوچکی ۲۱ مردادماه ۱۳۹۹ به عنوان رییس اداره صمت نی‌ریز منصوب شد و در کمتر از شش ماه در ۸ بهمن ۱۳۹۹ این سمت را ترک کرد. هورگان سایت خبر نی‌ریز «مسائل خانوادگی را علت عدم حضور در نی‌ریز» اعلام کرد.

بررسی هفت‌برکه نشان می‌دهد تنها ۲۸ درصد روسا ادارات و مدیران شهرستان را افراد بومی تشکیل می‌دهند که به نسبت شهرستان‌های دیگر آمار بسیار پایینی است. در حالی که مسئولین مختلف شعار حمایت از مدیران بومی را مطرح می‌کنند، تغییر یک مدیر بومی و جایگزین شدن یک مدیر با سابقه مدیریتی بسیار کمتر جای سوال دارد. 

به نظر می‌رسد این انتصاب مستقیما از سوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت فارس انجام شده است و باید دید آیا فرماندار و نماینده مجلس واکنشی به این انتصاب خواهند داشت یا نه؟

اداره صنعت، معدن و تجارت گراش از زمان تاسیس در ده سال پیش تاکنون به صورت نمایندگی اداره می‌شود و با دو کارمند در ساختمانی اجاره‌ای در خیابان بسیج مستقر است. 

 
 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

19 نظر

  1. جناب نماینده این اتفاق با شعار بومی گرایی شما در تضاد است!
    نکند رسیدگی به لار تمام وقت شما را پر کرده که فراموش کرده اید به گراش بپردازید!

  2. اداره صنعت و معدن گراش بعد از ۱۰ سال نیاز به تغییر داشت نمیشه که یک نفر تا آخر کار خود رییس یک اداره در یک شهر باشه ولی باید با رعایت شان آقای ایزدی انجام میشد.

  3. واقعا باعث تاسف است اگه لاربودلاریها زمین وزمان رابه هم میریختند جناب آقای حسین زاده نماینده محترم نیم نگاهی به مسائل شهرتون هم داشته باشین نمیگویم فقط گراش همه چهار شهرستان ولی بومی گرایی جزشعارشمابود

  4. نماینده نشان داده که« ناودان رو به کوچه است» و هیچ تلاش و دلسوزی برای گراش نمی کنه به امید اینکه دوره بعد بهش رای بدهند. ولی اشتباه می کنه . از اینجا رانده و از آنجا مانده می شود وقتی به همشهریان خود که برای رفتنش به مجلس این همه وقت و هزینه و اعتبار صرف کردند، پشت میکنه معلومه اونها هم پس از سوء استفاده از سادگیش پشت پا بهش می زنند . حالا نکاه کنید

  5. ملت گراش مطمئنید که نماینده گراشیه؟؟؟
    نه تنها مدیرانی مثل رضایی رو کنار نمی‌زنه، یه اداره با مدیر بومی رو هم تحویل یه غیر بومی می‌ده
    نَخَسته نماینده، مردم شهرت قضاوت خوبی از رفتارت نمی‌کنن

  6. سلام جناب دکتر حسین زاده نماینده محترم مردم لارررر. مگه مردم شهرت نبودنند شما را با افتخار آمدن پای صندوق های رای تا کی باید صبر کنند که کاری کنید تا کی بشینیم مسئولین غیر بومی ببنیم که پشت میزهای ادارات دارنند تکیه میزنند یه خورده نگاهی به شهر و زادگاهت هم بنداز سرو و ضع شهر و تغییر بده فقط شما چسپیدی ب لار و و لار و لار گراش هم هزاران مشکلات داره که باید بهش برسی انشالله دیدگاهت به شهر خودت تغییری کنه و به داد ادارات برسی که دیگه نبینیم نیروهای غیر بومی بیان

  7. جناب آقای حسین زاده نماینده محترم همین مردم گراش بودند موقع انتخابات برات سنگ تموم گذاشتندوشماانتخاب شدیدالان چقدرازدوره نمایندگیتون گذشته چه اداره ای درگراش ازنمایندگی تبدیل به اداره کردین یا چه اداره جدیدی راه اندازی کردین کجاست اون بومی گرایی در دوره شما که چندبومی که دراداراتمون بودن هم دارن فراری میدن مرزبندی چی شدباشهرستان همجواربالاخره همینجورکه مردم لارواوزوحنج انتظار دارن مردم گراش هم ازتون انتظار دارن به درددل مردم برسیدبارای همین مردم انتخاب شدیدنگذاریدمردم ناامیدبشن ازتون اداره جدیدی که افتتاح نشده نمایندگی ادارات که هنوزهمونه نشده اداره وچارت‌تشکیلاتی نداره دانشکده علوم پزشکی که نشد دانشگاه مردم به کارهای جزئی اهمیت نمیدن کارهای اساسی و بزرگ برای گراش انجام بدین بودجه گرفتن وباوزرا دیدارکردن خوبه ولی کارهای مهم شهرستان چارت تشکیلاتی ادارات ومرزبندی دوشهرستان جاده چک چک تونل صحرای باغ واینکه گراش باجاده کشی ازانزوابیادبیرون وتبدیل دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه وجداکردن حوزه انتخابیه گراش واوزوخنج ازلارستان وبومی گرایی درادارات وجلوگیری از زمین خواران ازجمله کارهای مهم شهرستان گراش است البته منکرزحمات شما نیستیم وشایدکارهای زیادی هم انجام دادین که به خاطر بعضی حساسیتها اعلام نمیکنیدولی جهت یادآوری عرض کردم انشاالله که شما عنایت بیشتری بفرماییدچون طاقت مردم واقعا باوجودمشکلات اقتصادی کم شده وازنماینده اشون که بومی گراش است انتظاربیشتری دارند خداوند به شما توفیق خدمت بیشتربه مردم راعطابفرمایدانشاالله موفق ومویدباشید

  8. نمایندگی مجلس برازندگی هر کسی نیست حالا این دوره بخاطر رقابت شدید بین دو کاندید قدر و با سابقه در لار قرعه شانسی بنام کاندیدای گراش افتاد ایا واقعا اقای حسین زاده در حد و قواره نمایندگی است ایشان متاسفانه با هزینه زیاد خیرین گراشی فقط و فقط کار تبلیغاتی میکنند ملاقات با این مسول و ان مسول هنر نیست چه نتیجه ای داشته است جز تبلیغات یکسال فرصت کمی نیست برای گراش و حتی منطقه چکار کرده است چند در صد این بودجه هایی که در بوق و کرنا کرده است وصول شده است تذکر دادن و سوال از وزیر چه دردی دوا میکند در طول این یکسال چند تا از مدیران بومی ما عزل کرده اند الان میفهمیم اقای حسنی علیرغم مشکلاتی که دوره نمایندگی اش در رابطه با شرکت برگ سبز مطهر داشت چه کار بزرگی انجام داد گراش را شهرستان کرد و هر چه اداره داریم زمان ایشان بوده است اقای حسین زاده امکان نداره دوره بعد به مجلس راه پیدا کنید دیگه هرگز ان اشتباه در لار تکرار نخواهد شد لذا از فرصت باقی مانده نهایت استفاده کنید و اقدامات عملی و قابل اجرا انجام بدین مصاحبه تذکر و ملاقاتها هیچ دردی دوا نخواهد کرد شعار بس است جار و جنجال تو خالی مردم نیاز ندارند چند نفر از جوانان ما سر کار رفته اند شما به شعار زمان تبلیغات خود مراجعه کنید چند در صذ محقق شده چند اداره برای گراش و اوز خنج گرفتین اقای نماینده درد و دل زیاذ است زمان اندک خواش میکنم از تشکیل این گروه و ان گروه دیگه بس است جنابعالی خوب میدانید همه اینها جنبه تبلیغاتی داره و شاید بهانه ای باشد برای عدم موفقیت شما که این گروهها همکاری نکردن این گروهها پیگیری نکردند لطفا در تصمیمات خود تجدید نظر کنید موفق باشید

  9. هر مسئولی میاد گراش یک مینی بوس از همسهریانش هم می آورد و در ادارات گراش مشغول می کند. همه ادرات پر شده از دارابی و لامردی و لاری و فسایی
    لابد فرماندار جدید هم یک اتوبوس آدم از وراوی و لامرد می آورد . بیچاره مردم گراش که نماینده شون هم گراشی نیست! که دوتا جوون گراشی را بگذاره سر کار. ما در هیچ چیز و هیچ جا شانس نداریم

  10. ضمن اینکه با کلیت نظر بسیاری از عزیزانی که کامنت گذاشته اند و اعتقاد دارند که حذف مدیران بومی، به صلاح نیست و اگر مدیران بومی با شناختی که از فرهنگ و جغرافیا دارند می توانند برای مردم مفید تر باشند، موافقم. اما در مورد مقصر جلوه دادن مهندس حسین زاده در این امر نه تنها مخالفم، بلکه این تصور و مقصر دانستن این عزیز غیر اخلاقی نیز هست.
    با توجه به اصل تفکیک قوا در قانون اساسی، دخالت نماینده در عزل و نصب به هیچ عنوان از وظایف نماینده نبوده و نیست. و دخالت نماینده به صورت مستقیم در این امر حتی می تواند تخلف نماینده هم باشد.

  11. آقای شاه محمدی
    از شما بعیده!
    مکر آقای جعفرپور(نماینده سابق)، فرماندارگراش و لار استاندارفارس و رئیس اداره ارشاد فارس و…بر منطقه تحمیل نکرد؟
    مگر نماینده خودش ادعا نکرد که فرماندار فعلی گراش با پیگیری و هماهنگی او صورت گرفته ؟
    اگر حرف شما درست باشد پیگیری بودجه و طرح های عمرانی هم کار مسئولین اجرای است. پس چرا روابط عمومی نماینده هر روز حجم زیادی از ظرفیت رسانه را از فعالیت های نماینده پر می کند؟
    پس یا دروغ و خالی بندی است یا جرم و تخلف

  12. جناب دادخواه ارجمند:
    بحث انتخاب و عزل و نصب فرماندار نیست، بحث سر مدیران منطقه‌ای داران است. معمولا انتخاب فرماندار با
    مشورت نماینده مجلس انجام می‌شه. اینجا با دو درخواست مواجه هستیم: اول استفاده از مدیران بومی و تغییرات مدیریتی ادارات شهرستان بهتر است بومی گزینی بشه.( موافقم). دوم درخواست و مطایبه برای مورد اول از نماینده محترم مجلس. که من با مورد دوم مخالفم با توجه به وظایف و اختیارات قانونی یک نماینده.( با این مخالفم). و در کامنت دوم گفتم درخواست به حق مردم بیشتر به حوزه فرماندار و بخشدار مربوط است که پیگیر این موضوع و پاسخگو باشند.

  13. آقای ایزدی عزیز و محترمه ولی ۱۰ سال رییس بوده مگه قرار بوده مادام العمر رییس باشن؟ کارامدی و تحول مهمه یا نه البته تغییر اشخاص باید محترمانه باشه
    کاری به عملکرد آقای ایزدی ندارم ولی اگر فرماندار و نماینده مجلس عملکرد رییس یک دستگاه رو ضعیف ارزیابی کردن و دست به تغییر زدند و رییس هم بومی بود آیا باید به نماینده و فرماندار حمله ور شد؟

  14. خدمت نام شما:
    امان از این کیبورد گوگل که خودکار کلمات را تغییر می دهد!
    دقیقا مطالبه یعنی درخواست که کیبورد به به مطایبه عوض کرد، مثل کلمه مد نظر حضرتعالی که مطایبه خواستید بنویسید و به «مطاببه» تغییر داده!
    البته کلمات اشتباه نایبی در متن بنده بیشترند مثل ادارات به «داران» تبدیل شده.
    امیدوارم سوای این غلط‌های تایپی مقصود نوشته‌ام برای خوانندگان آشکار شده باشد.

  15. خوب ایزدی با این سابقه ۱۰ساله باید یه پست بالاتر ارتقا باید .به نظرم ۱۰سال پاک دستی و مدیریت ایشان را زبده و کار دیده کرده هست و دیگر پست مدیریتی اداره سمت گراش براش کم بوده هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 نظر
scroll to top