بستن

اعتکاف هم لغو شد

هفت‌برکه: لغو مراسم اعتکاف و پذیرایی‌ها در مراسم‌ها همراه با تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های کرونایی مهمترین مصوبات هفته ۴۹ ستاد کرونا شهرستان گراش بود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش سه‌شنبه ۲۸ بهمن ماه دکتر مجید غلام‌پور فرماندار گراش در جلسه ستاد مقابله به شیوع بیماری کرونا، خواستار تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان شد و گفت: عادی انگاری کرونا و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی از شهروندان در شرایط فعلی بسیار خطرناک است.

دکتر مجید غلام‌پور با بیان اینکه پرهیز از عادی انگاری کرونا باید مورد توجه جدی مردم و مسئولان باشد، تصریح کرد: گراش در خصوص پیشگیری و کنترل کرونا وضعیت خوبی دارد اما در صورت بی‌توجهی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت دیگری ترسیم خواهد شد همانگونه که طبق گزارش‌ها شمار مبتلایان و بستری‌ها در شهرستان روند افزایشی به خود گرفته و با توجه به ماه‌های پایانی سال این وضع بسیار نگران کننده است.

رئیس شورای تامین شهرستان گراش با تاکید بر نظارت، کنترل و برخورد قاطع با متخلفان، گفت: محور تمام تصمیمات ما در ستاد مدیریت کرونا، سلامت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. اگر برخورد جدی و مؤثری با تخلفات صورت نگیرد با چالش‌های جدی مواجه خواهیم شد.

غلام‌پور از مردم خواست همچنان توصیه های بهداشتی کرونا را جدی بگیرند و پروتکل‌های اعلام شده در بحث فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک را رعایت کنند.

فرماندار گراش با تقدیر از تلاش شبانه روزی کادر درمان و‌ تیم‌های پزشکی و پرستاری، همراهی اصناف، کسبه و بازاریان و اقشار مختلف مردم گفت: در صورتی که شرایط شیوع کرونا در شهرستان با دامنه شدت بیشتر استمرار یابد، به ناچار برخی محدودیت‌ها مجدد اعمال خواهد شد.

دکتر مجید غلام‌پور اولویت شهرستان را حفظ سلامت مردم عنوان کرد و افزود: قطعا اعمال محدودیت‌های کرونایی با هدف تامین بهداشت عمومی و حفظ سلامت مردم همراه است.

وی با اشاره به اینکه باید بیش از گذشته جامعه را نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی هوشیار کرد خاطر نشان ساخت: با توجه به تدابیر اندیشیده شده در شهرستان برای مقابله با ویروس کرونا، نیاز است برنامه آموزشی جامع برای مقابله با این ویروس تدوین و اجرایی شود.

فرماندار گراش در این جلسه از نیروهای امنیتی، انتظامی و همراهی دستگاه قضایی و حضور دادستان در جلسات ستاد کرونا و پیگیری مسائل و برخورد جدی با متخلفان تقدیر کرد. 

مهترین مصوبات ستاد کرونا شهرستان گراش

۱. عدم برگزاری مراسم اعتکاف در حسینیه‌ها و مساجد

۲. لغو و کاهش جلسات غیر ضرور ادارات و نهاد‌های سطح شهرستان

۳. برگزاری مراسم عروسی تنها در وضعیت آبی با شرایط و محدودیت‌های اعلامی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش

۴. لزوم تشدید گشت مشترک، بازرسی‌ها و سرکشی از اصناف و بازار

۵. با توجه به وضعیت زرد شهرستان مشاغل گروه چهار از قبیل گیم‌نت‌ها تعطیل می‌شود

۶‌. هرگونه پذیرایی در مراسم عمومی و مراسم‌های آیینی و مذهبی حتی به صورت بیرون بر ممنوع است.

۷. صدور برگ تردد موارد پزشکی، تنها پس از تایید پزشکان متخصص و یا مراکز درمانی دولتی امکان پذیر است.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top