بستن

چراغ‌های سینما فرهنگ بعد از ۱۱ ماه روشن شد

هفت‌برکه: سینما فرهنگ گراش پس از یازده ماه تعطیلی به خاطر کرونا، با احتیاط فعالیتش را از سر گرفت.

به گزارش هفت‌برکه، سینما فرهنگ گراش که از سوم اسفندماه ۱۳۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود، درهایش را از روز شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ با نمایش سه فیلم به روی علاقه‌مندان گشود.

مهرابی، مدیر سینما فرهنگ، در مورد دلیل تعطیلی یازده‌ماهه‌ی سینمای گراش می‌گوید: «از سوم اسفندماه ۱۳۹۸، یعنی دقیقا یک روز بعد از انتخابات مجلس، دستور تعطیلی سینماهای کل کشور صادر شد. تنها در اوایل تیرماه که وضعیت کرونا در کشور رو به وضعیت سفید می‌رفت و سینماهای سراسر کشور مجوز فعالیت گرفتند، ما هم تصمیم گرفتیم که درهای سینما را دوباره باز کنیم، اما دقیقا در همان زمان وضعیت شهرستان گراش قرمز شد! علیرغم این که تمام آمادگی‌ها را کسب کرده بودیم و فیلم‌ها هم آماده بود، ما مجبور شدیم همچنان تعطیل بمانیم. بعد از این که بود که تصمیم گرفتیم جنبه احتیاط را بیشتر رعایت کنیم و تنها زمانی شروع به فعالیت کنیم که دیگر وقفه‌ای در کارمان نیفتد.»

مدیر سینما سختگیری ستاد کرونا را نیز در این تصمیم موثر می‌داند: «ستاد کرونا در شهرستان گراش در مواردی خیلی سختگیرانه‌تر از کل کشور تصمیم‌گیری می‌کرد. زمانی که در کشور به سینماها مجوز بازگشایی داده بودند، ستاد کرونا در گراش اعلامیه می‌داد که سینماها هم باید تعطیل باشد.»

 

بازگشایی با احتیاط

مدیر سینما درباره‌ی شرایط اخذ مجوز برای بازگشایی سینما نیز توضیح می‌دهد: «اکنون هم مجوزی که برای فعالیت به ما داده‌اند، به شرط فروشِ بلیت برای یک‌سوم ظرفیت است، علی‌رغم این که در کشور مجوز فعالیت با ۵۰ درصد ظرفیت صادر می‌شود.»

البته او می‌گوید از این سختگیری استقبال کرده و اقدامات و پیشگیری‌های بهداشتی دیگری نیز در نظر گرفته‌اند: «ما تعهد داده‌ایم که با یک‌سوم ظرفیت فعالیت کنیم و سعی کرده‌ایم تا جایی که از دستمان برمی‌آید، موارد بهداشتی را رعایت کنیم. فروش بلیت آنلاین را راه‌اندازی کرده‌ایم (در سایت ایران‌تیک و به زودی در سایت سینماتیکت) که باعث می‌شود تجمع و اتلاف وقت مردم کمتر شود. نرم‌افزار فروش بلیت را هم طوری طراحی کرده‌ایم که بلیت‌ها حتما با شماره‌ی صندلی جدا از هم و با رعایت فاصله‌ی اجتماعی صادر شود. در لابی سینما صندلی‌ها با فاصله‌ی زیادتری گذاشته شده است. صندلی‌های سینما نیز به صورت مداوم ضدعفونی خواهد شد. هنگام حضور در سینما استفاده از ماسک هم الزامی است. هرچند این تمهیدات برای ما بار مالی اضافه‌ای دارد، اما برای ما نکته‌ی مهم‌تر این است که باعث می‌شود مخاطبان ما با خیال راحت‌تر از سینما استفاده کنند.»

 

انتخاب فیلم‌ها برای مخاطبان مختلف

مدیر سینما درباره‌ی سختی انتخاب فیلم بعد از وقفه‌ی یازده‌ماهه صحبت می‌کند: «چون وقفه طولانی‌مدتی در پخش فیلم‌ها افتاده بود، سعی کردیم که در انتخاب فیلم‌ها برای نمایش، همه‌ی سنین و سلیقه‌ها را در نظر بگیریم. بر همین اساس، برای کودکان و نوجوانان یک فیلم انیمیشن به نام «روح» انتخاب کردیم که از شرکت پیکسار دیزنی است و به تازگی دوبله و عرضه شده است. فیلم بعدی، یک فیلم درام سیاسی است به نام «دیدن این فیلم جرم است» که برای مخاطب حرفه‌ای سینما جذاب است. فیلم سوم هم با توجه به نیاز جامعه به نشاط، یک فیلم طنز پرفروش است به نام «پیشی‌میشی».»

او در انتها اضافه می‌کند: «به‌روز بودن فیلم‌ها برای مهم است و سعی می‌کنیم همپای سینماهای تهران حرکت کنیم. هرچند این مساله برای ما سختی‌های زیادی به همراه دارد، اما همین که مردم منطقه از دیدن فیلم‌های به‌روز سینما در تنها سالن تخصصی سینما در جنوب فارس بهره‌مند می‌شوند، برای ما دلگرم‌کننده است.»

برنامه‌ی سینما فرهنگ گراش هر دو هفته‌یک‌بار در روزهای چهارشنبه به‌روز می‌شود. روزهای سه‌شنبه هر هفته نیز بلیت سینماها نیم‌بهاست. برای اطلاع از برنامه‌ها، صفحه سینما فرهنگ به نام gerashcinema را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

برنامه نمایش سینما فرهنگ گراش در این هفته:

‌سانس اول: انیمیشن سینمایی «روح»soul  در ژانر کودک و نوجوان، ساعت ۱۷:۰۰ (اطلاعات فیلم در ویکیپدیا)

سانس دوم: فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» در ژانر درام و سیاسی، ساعت ۱۸:۳۰ (اطلاعات فیلم در ویکیپدیا)

سانس سوم: فیلم سینمایی «پیشی‌میشی» در ژانر طنز، ساعت ۲۰:۰۰ (اطلاعات فیلم در ویکیپدیا)

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top