بستن

۵ هزار تست سریع کرونا در گراش انجام می‌شود

هفت‌برکه: با انجام تست‌های سریع ۲۰ دقیقه‌ای به ویژه در روستاها و نمونه‌گیری در منزل، بیماریابی کرونا در گراش گسترش پیدا می‌کند. 

یکی از نقاط قوت مجموعه بهداشت گراش از ابتدای شیوع کرونا> انجام بیش از ۸ هزار تست کرونا و بیماریابی بوده است. مهندس علیرضا مساح، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش، از افزایش تعداد تست، انجام تست در منزل برای گروه های آسیب‌پذیر و انجام تست سریع در این شهرستان خبر داد.

علیرضا مساح در گفتگو با روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش گفت: یکی از راهبردهای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، «بیماریابی» از طریق افزایش تعداد تست‌هاست که این برنامه  با توجه به ظرفیت انجام تست و ظرفیت آزمایشگاه، در گراش نیز اجرا می‌شود و ما آمادگی داریم از هر متقاضی تست کرونا بگیریم.

وی افزود: در مراحل قبل، شرایطی برای انجام تست وجود داشت که این محدودیت‌ها نیز برداشته شده و با توجه به سرعت انتقال و انتشار ویروس، و حضور ناقلین بی علامت در جامعه،  افرادی که در روزهای اخیر با بیماران مبتلا به کرونا در ارتباط بوده‌اند و نیز خانواده‌های این افراد حتی اگر هیچ علائمی هم نداشته باشند و همچنین هر فردی که کوچکترین علائمی از بیماری را دارد، می‌تواند به مرکز منتخب مبارزه با کووید ۱۹ (پایگاه)  واقع در مسکن مهر برای انجام تست مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش درباره انجام تست در منزل اظهار داشت: یازده گروه نمونه‌گیری شامل ۶ گروه در شهر و ۵ گروه در روستا تشکیل شده است که برای افراد ناتوان، سالمند و گروه‌های آسیب‌پذیر که نمی‌توانند به مرکز منتخب کووید ۱۹ مراجعه کنند، این تیم با حضور در منازل، از آنها تست کرونا می‌گیرند.

مساح درباره انجام تست سریع گفت: تعداد ۵۰۰۰ تست سریع در اختیار علوم پزشکی گراش قرار گرفته است که امکان جواب دهی در مدت ۲۰ دقیقه را فراهم کرده است و بر اساس اولویت‌بندی که انجام شده در حال حاضر انجام این تست‌ها برای مناطقی است که مراجعه برای انجام تست PCR برای آنها مشکل است و از هفته آینده انجام این تست‌ها در ارد و فداغ آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: در ارد انجام تست سریع در ساختمان قبلی درمانگاه (جنب مرکز خدمات جامع سلامت ارد) و در فداغ در ساختمان جدیدالاحداث داروخانه و در خانه‌های بهداشت خلیلی و زینل‌آباد  انجام می شود و برای گروههای آسیب‌پذیر نیز در منازل آن‌ها انجام خواهد شد.

مقدمات انجام تست سریع در روستا در قالب آموزش نمونه‌گیرها و دیگر موارد لازم در حال انجام است.

 

1 نظر

  1. عرض سلام و احترام خدمت همشهریان عزیز
    یه سوالی که خارج از بحث این گزارش، ذهن مرا در دانشکده علوم پزشکی گراش مشغول کرده اینه که چرا هر چه زمان میگذره به جای اینکه دانشکده قوی تر بشه روز به روز افول می کنه.
    طبق اطلاعی که من دارم معاونین دانشکده قاعدتاً بایستی هیات علمی و استادیار باشن. الان با سال قبل دارم مقایسه می کنم می بینم حداقل دو تا از معاونین که دکتری تخصصی داشتن کنار رفتن(با شاید کنار گذاشته شدن) و جاشون دوتا کارشناسی ارشد قرار گرفتن؟!!
    در نظر داشته باشیم لار داره ۳ تا دانشکده اش با افتتاح دانشکده خنج کامل میکنه و خیز برداشته برای ارتقا یافتن به دانشگاه . اما ما بر عکس سیر قهقرائی داریم طی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top