بستن

گذر از رنگ قرمز: وضعیت نارنجی در تصمیمات ستاد کرونا

هفت‌برکه: با نارنجی شدن وضعیت شهرستان گراش، جلسه ستاد کرونا در آرامش برگزار شد. 

به گزارش هفت‌برکه ظهر پنجشنبه ۲۰ آذرماه ۱۳۹۹ جلسه هفتگی ستاد مقابله با کرونا شهرستان گراش در سالن فرمانداری برگزار شد. پیش از این جلسه اعلام شده بود که وضعیت شهرستان از روز شنبه نارنجی خواهد بود.

تشکرهای سرپرست فرمانداری گراش

علی زمانی سرپرست فرمانداری گراش گفت: «با تلاش اعضای شورای تامین و همکاری اصناف، خوشبختانه وضعیت شهرستان از قرمز به نارنجی تبدیل شد.»

زمانی با اشاره به امیدها برای رفع این معضل گفت: «بر ماست که از جان و دل توبه کنیم و به خدا برگردیم. هیچ راهی در دنیا نیست به جز وصل شدن به خدا و الحمدالله ایران از طریق ولایت مطلقه فقیه به خدا وصل است. قطعا یک سال گذشته به مردم سخت گذشت و حال مردم را درک می کنیم. انشاالله آینده روزهای بهتری در پیش داشته باشیم.»

سرپرست فرمانداری گراش در چند نوبت از ارگان‌های فعال در پییشگیری از کرونا تشکر کرد: «در این مدت بیمارستان و شبکه بهداشت خوب درخشیده است و از اینجا باید درود فرستاد بر روان خیرینی مانند شیخ احمد انصاری که این ابنیه را گذاشت و اگر این‌ها نبود ما هم مثل بعضی شهرستان ها مشکلات بیشتری داشتیم و این جای شکر دارد. در این مدت اقدامات خوب دیگری مانند کمک‌های مومنانه برگزار شد که در این مورد خیرین و بسیج هماهنگی خوبی داشتند و این کمک کرد تا مشکل مردم کمتر شد و این کار باید ادامه پیدا کند.»

زمانی با اشاره به برگزاری گشت‌های مشترک گفت: «با همکاری خوب ادارات در گشت‌های مشترک، ۹۵ درصد کسبه در این مورد همکاری کردند و کمتر از ۵ درصد مقاومت کردند که در این موارد اقدام قانونی شد.»

فرماندار با تشکر از رسانه‌ها گفت:‌«خط ارتباط مردمی که کار ابتکاری بود کمک کرد در مورد عروسی‌های و عزاداری‌ها بازدارندگی خوب داشت و در مواردی هم پرونده تشکیل شد و به دادگاه ارسال شد.»

مراجعات در حال کاهش است 

دکتر محقق معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش دومین فردی بود که از وضعیت موجود گزارش داد و گفت: «اگر میزان مرگ و میر کشوری را دقت کنید بعد از هشدارهای وزیر بهداشت و اهتمام ستاد ملی کرونا، کاهشی بوده است و از نزدیک ۵۰۰ نفر به حدود ۲۰۰ نفر رسید. هر چه همکاری بیشتر باشد نتیجه بهتر حاصل می‌شود.»

محقق در مورد آخرین وضعیت شهرستان گفت: «امروز پنجشنبه ۱۵ بستری داریم که ۸ نفر بومی و ۷ نفر غیربومی هستند. که بستری‌های غیربومی تاثیری در رنگ‌بندی ندارد. در این مورد رنگ‌بندی تحلیل هفت‌برکه نشان داد که بیماریابی و خدمات خوب باعث شده بود که هر چند بستری بیشتر بود اما آمار متوفیان به طور متوسط پایین‌تر از آمار کشوری است.»

معاون درمان علوم پزشکی گراش از کاهش مراجعات اورژانس خبر داد و گفت: «مراجعه به تریاژ در ۲۴ساعت گذشته ۵ نفر بوده است که روزهای قبل تا ۲۰ روز هم داشتیم که نشانه روند کاهشی است. در روزهای اوج کنار تا  روزانه ۴۰ نفر هم مراجعه به اورژانس هم داشته‌ایم. از ابتدای کرونا ۷۳۱ بیماری مشکوک در بخش‌های کرونا و تنفسی بستری شده‌اند که ۴۲۶ مورد کرونا PCR مثبت قطعی بوده است.»

از افراد بیشتری تست کرونا گرفته خواهد شد. محقق گفت: «ما افزایش تست داده‌ایم و هر کسی با کمترین علائم هم مراجعه کند بدون محدودیت تست‌ها انجام می‌شود. در این مورد تابع دستورالعمل‌های ملی هستیم مدتی تعداد تست‌ها کاهش پیدا کرد ولی در حال حاضر از تمامی افراد مشکوک تست رایگان گرفته می‌شود.»

دکتر محقق در مورد قرنطینه گفت: «برای راه‌اندازی اماکن قرنطینه دستورالعمل جدید آمده است. ما در مورد قبلی تجربه خوبی نداشتیم که این بار قرار شده از اماکن اقامتی استفاده شود. در گراش هتل نداریم ولی از اماکن اقامتی دیگر می‌توانیم استفاده کنیم و با آن‌ها قرارداد ببندیم. مریضان در اینجا بستری نمی‌شوند بلکه قرنطینه می‌شوند.»

کارشناس بهداشت: برخوردها اطلاع‌رسانی شود

محمد نوروزی کارشناس بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده گفت: «خوشبختانه شهرستان از وضعیت قرمز خارج شد، اما این روند ممکن است با سهل‌انگاری و شل‌گرفتن به یک باره تغییر کند. اقدامات مطلوبی در این مدت داشتیم که باید این روند امتداد داشته باشد.»

نوروزی در گزارشی از اجرای طرح پیشگیری گفت: «در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی هدف اصلی قطع زنجیره انتقال است. افرادی که باید قرنطینه باشند در نرم‌افزار ماسک وارد می‌شود که افراد نتوانند از خدمات استفاده کنند. سامانه فروش بلیت به سامانه وصل است اما در زمان سوار اتوبوس شدن هم باید افراد چک شوند.»

نوروزی با تشکر از همکاری مردم گفت: « گزارش مردمی خوبی از طریق خط مردمی ۰۹۱۷۷۷۰۷۷۸۳ دریافت شده است ولی مردم انتظار دارند نتایج برخوردها هم اطلاع‌رسانی شود.»

کارت ملی برای ورود به ادارات اجباری می‌شود

محمدکاظم جعفری دبیر ستاد کرونا شهرستان در مورد تغییرات محدودیت‌های در هفته آینده گفت:‌«در مورد فعالیت اصناف منتظر تصمیم‌گیری ستاد کرونای استان هستیم. محدودیت‌های کرونایی تا ۲۰ آذرماه اعلام شده بود و باید مصوبه جدید اعلام شود.»

جعفری در مورد نحوه کنترل افراد مبتلا گفت: «برای ورود به ادارات و اماکن کارت ملی اجباری است. تمامی نگهبان‌های ادارات و پاساژها باید برنامه ماسک را نصب کنند تا کد ملی افراد در زمان ورود به ادارات بررسی شود و اگر فرد مبتلا باشد از دادن خدمات به آنان خودداری می‌شود.»

جعفری با اشاره ادامه ممنوعیت‌های برگزاری مراسم‌ها گفت: «در خواست‌هایی ارسال شده است ولی برای برگزاری مراسم‌های فاطمیه همچنان ممنوعیت وجود دارد و حتی نماز جمعه هم تعطیل است.»

روز گذشته نامه مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس منتشر شد که در آن فعالیت باشگاه‌های ورزشی را در وضعیت زرد و نارنجی بلامانع اعلام کرده بود. این موضوع نیز در جلسه ستاد کرونا شهرستان مطرح شد و قرار شد بعد از تایید استانداری موضوع اطلاع‌رسانی شود.

تیموریان نماینده آرایشگاه‌های زنانه در این جلسه گفت: «چه فرقی بین فعالیت آرایشگاه‌های زنان و مردانه وجود دارد؟ آرایشگاه‌های زنانه سه هفته است تعطیل است. خیلی از افراد از این راه نان می‌خورند. همکاران ما می‌گویند در لار اعلام کرده‌اند که از شنبه باز است.»

جعفری در مورد فعالیت آرایشگاه‌های زنانه گفت: «آرایشگاه‌های مردانه در گروه دوم و آرایشگاه‌‌های زنانه در گروه سوم گروه‌های شغلی قرار دارند و در کل کشور یکسان است. اگر در لار هم آرایشگاهی باز باشد تخلف است و همکاران ما برخورد می‌کنند.»

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. در خانه می‌مانیم و رعایت می‌کنیم ولی یک سری نفهم خدانشناس کاغذای تبلیغات مغازه‌شون و کاغذای آب و برق و گاز رو لای درب ورودی خونه‌ها میذارن😡😬 و برا ما ضرر داره که درب ورودی خونه‌مون مستقیما به فضای داخل خونه ‌مون وصله.اینا رو کیا باید پی‌گیری کنن؟آهای ستاد کرونا لطفا ایقد شعار ندین به عمل کار برآید.
    شعار این تبلیغات مغازه‌ها و ماموران آب و برق و گاز اینه: در خانه بمانید ما خودمون ویروس رو براتون میندازیم داخل خونه‌هاتون😡
    آیا اینا واقعا صندوق پستی را نمی‌بینن یا نمی‌فهمن صندوق پستی که روی درب نصبه واسه چیه؟
    امان از بی‌خیالی و بی‌تفاوتی و کار را سرسری انجام دادن😬😤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top