%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85 %D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87 %DA%AF%D8%B1%D8%A7%D8%B4

امام جمعه گراش در نماز جمعه ۸ دی‌ماه با انتقاد از هزینه‌های انجام شده برای برگزاری همایش‌های خواستار اقدام دولت برای استقرار ادارات شهرستان گراش شد.

به گزارش رویدادشهر، حجت الاسلام سید رضا حسینی امام جمعه گراش در ابتدای خطبه‌های امروز نماز جمعه، خود و نمازگزاران را به تقوای الهی سفارش نمود و گفت: نخستین شرط عبادت قربت الی الله است و اگر این نیت نباشد باید فریضه را اعاده کرد.

حسینی با اشاره حماسه عظیم یوم الله نهم دی گفت: حادثه نهم دی ماه بی ارتباط با حماسه حسینی نیست، که باید ابعاد این حادثه را روشن کنیم.

وی افزود: در انتخابات سال ۸۸ شاهد بودیم که چه مسائلی پیش آمد و از احساسات پاک ملت ایران سو استفاده شد. و وانمود کردند که در این انتخابات تخلفی صورت گرفته که سرنوشت کشور را تغییر داده است و خواستار ابطال انتخابات شدند.

امام جمعه گراش اظهار داشت: هتاکان جسارت را به حدی رساندند که مردم فهیم و ولایتمدار ایران اسلامی در نهم دی ماه به خیابان‌ها آمدند و بغض‌های فروخورده خود را شکستند و در یک هجوم حیدری این هتاکی ها را از خیابان ها جمع کردند.

سید رضا حسینی با اشاره به تاسوعا و عاشورای سال ۵۷ گفت: ملتی که رژیم پهلوی را در سراشیبی سقوط قرار داد، همین ملت قهرمانی است که با شور حسینی آمد و توطئه دشمنان را در سال ۸۸ خنثی کرد.

امام جمعه گراش در قسمت دیگری از خطبه های خود در رابطه با مسائل و مشکلات شهرستان تصریح کرد: حدود سه سال از ارتقا این شهر به شهرستان میگذرد، اما برخلاف پیگیری های انجام شده، هنوز برخی ادارات مانند اداره تامین اجتماعی، اداره اطلاعات و پلیس+۱۰ در این شهرستان مسقتر نشده است.

وی مسئولان استانی را سفارش به کاهش هزینه در اجرای همایش ها نمود و اظهار داشت: مسئولان از مقدار هزینه‌های مصرفی در سیمینارها و همایش‌هایی که در مرکز استان برگزار می‌شود که گاهی هیچ نتیجه‌ای را در برندارد، کاسته و صرف مستقر نمودن ادارات در شهرستان‌های استان نمایند.

وی تاکید کرد: کدام قانون، عرف و یا شرع می‌گوید برای مشکل تامین اجتماعی به شهرستان مجاور مراجعه کنید؟ این درست نیست و باید هر چه سریعتر اداره تامین اجتماعی در این شهر مستقر شود.

حجت الاسلام حسینی استقرار و تجهیز نمودن ادارات را وظیفه دولت دانست و گفت: این وظیف دولت است که در شهرستانها ادارات را مستقر کنند لکن نمی‌شود منتظر خیر ماند که برای ساخت یک اداره آیا خیر پیدا خواهد شد یا نه!

امام جمعه گراش مطرح نمودن مشکلات شهرستان را لازم دانست و گفت: بنا نداشتم که در خطبه‌های نماز جمعه مشکلات را بیان کنم اما اگر این مشکلات گفته نشود، ممکن است تا چند سال بعد همچنان وجود داشته باشد.