بستن

هشتمین جشنواره فیلم کل تخصصی‌تر از دوره‌های قبل

از امسال، داوران باید بهترین‌ها را در رشته‌های تخصصی‌تر سینمایی یعنی کارگردانی، تصویربرداری، فیلم‌نامه و تحقیق، صدابرداری و موسیقی، تدوین، و بازیگری انتخاب کنند.

به نقل از وب‌سایت جشنواره فیلم کوتاه کل؛ داوری‌ها و برنامه‌های هشتمین جشنواره استانی فیلم کوتاه کل گراش تخصصی‌تر و اصولی‌تر از دوره‌های قبل خواهد بود. عبدالعلی صلاحی، دبیر اجرایی جشنواره، در مورد ضرورت این امر می‌گوید: «جشنواره‌ی فیلم کوتاه کل از یک جشن محلی شروع شد و اکنون می‌بینیم که به یک جشنواره‌ای استانی موفق تبدیل شده است و حتی ظرفیت بیش از این را هم دارد. پیداست که در هر دوره جشنواره، پیشرفتی حاصل شده است، و در این دوره هم باید این پیشرفت محسوس باشد.»

از جمله مهم‌ترین تغییرات این دوره جشنواره، تخصصی شدن بخش‌ها و رشته‌های مورد داوری است. در حالی که داوران سال‌های قبل فقط در بخش‌های فیلم مستند، فیلم داستانی، پویانمایی، نماهنگ و بخش ویژه‌ی بومی‌گرایی به قضاوت بین آثار می‌پرداختند، از امسال، داوران باید بهترین‌ها را در رشته‌های تخصصی‌تر سینمایی یعنی کارگردانی، تصویربرداری، فیلم‌نامه و تحقیق، صدابرداری و موسیقی، تدوین، و بازیگری نیز انتخاب کنند. بدین ترتیب، ده تندیس جشنواره هشتم به اضافه‌ی دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین‌ها در هر کدام از بخش‌های ذکر شده تعلق خواهد گرفت. بهترین فیلم از نگاه تماشاگران نیز برنده‌ی تندیس یازدهم خواهد شد.

از دیگر تغییرات مهم جشنواره هشتم، شرکت فیلم‌سازان از استان‌های هرمزگان و بوشهر در بخش ویژه بومی‌گرایی است. پیش از این، بخش بومی‌گرایی نیز همانند سه بخش اصلی جشنواره (مستند، داستانی و پویانمایی) مختص شرکت‌کنندگان استان فارس بود، و فیلم‌های استان‌های هرمزگان و بوشهر به عنوان مهمان و خارج از مسابقه در جشنواره پذیرفته می‌شدند. عبدالعلی صلاحی در این زمینه نیز اظهار می‌کند: «بین استان‌های فارس، هرمزگان و بوشهر به عنوان استان‌های جنوب کشور، قرابت فرهنگی و اجتماعی زیادی وجود دارد که این تصمیم را بدیهی می‌کند. ضمن این که این تصمیم را می‌توان در واقع قدم اول در راه منطقه‌ای کردن همه‌ی بخش‌های جشنواره در سال‌های آینده دانست.» افزوده شدن دو کمیته‌ی تشریفات و انتشارات به کمیته‌های هیات برگزاری نیز نشانه‌ی دیگری از این هدف‌گذاری برای دوره‌های آینده جشنواره است.

یازدهم آبان‌ماه آخرین مهلت ارسال فیلم‌ها به جشنواره استانی فیلم کوتاه کل گراش است.

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top