گراش میزبان نخستین دفتر آستان شاهچراغ در شهرستان‌های استان فارس شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گراش، بعد از ظهر امروز با حضور نمایندگان تولیت آستان مقدس احمدبن موسی (ع)، دفتر این آستان مقدس به عنوان نخستین دفتر در سطح شهرستان‌های استان فارس در گراش افتتاح شد.

مشاور عالی این آستان مقدس امروز در حاشیه آیین بهره‌برداری از این دفتر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گراش با اشاره به راه‌اندازی مجمع محبان حضرت احمدبن موسی (ع) در شیراز اظهار داشت: این مجمع مدتی است که با همت تنی چند از افراد خیر و علاقمندان به ساحت مقدس حضرت احمدبن ‌موسی (ع) راه‌اندازی شده که با توجه به استقبال گسترده مردمی، برنامه‌ریزی شده است که در شهرستان‌های فارس دفاتری ایجاد کنیم و با همت مردم این استان برای ارائه خدمات بیشتر به زائران حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) برنامه‌ریزی کنیم.

سیده معصومه دستغیب در سال‌های گذشته در دبیرستان کویر گراش خدمت کرده است. او در حال حاضر مشاور عالی آیت‌الله دستغیب متولی حرم شاهچراغ است. خانم دستغیب گفت: هم‌اکنون پانصد هزار نفر خادم افتخاری حرم احمد احمد بن موسی ثبت‌نام کرده‌اند و ۳۰۰ هزار تن از آنان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

خانم دستغیب در مورد فعالیت‌های این دفتر گفت: در این دفتر بسته‌های فرهنگی مربوط به حرم مطهر بین مردم توزیع می‌شود و همچنین برای برگزاری مناسبت‌ها اگر لازم باشد مداحان و سخنرانان را به این منطقه اعزام می‌کنیم. با افتتاح این دفتر یک ارتباط دوسویه و دوجانبه ایجاد می‌شود که هم حرم خدماتی را به این منطقه ارائه خواهد کرد و هم عزیزانی که در این دفتر عضو می‌شوند، خدماتی به لحاظ مادی یا معنوی به حرم ارائه می‌کنند.

دفتر آستان مقدس شاه‌چراغ (ع) در ساختمان امور بانوان مدیریت آموزش و پرورش گراش واقع در مجموعه آموزشی کوثر فعالیت خود را آغاز کرد. حاج احمد درویشی رییس سابق اداره آموزش و پرورش گراش سرپرستی این دفتر را برعهده دارد.

عکس‌های محمد جهاندیده را از این مراسم ببنید: