بستن

اداره هواشناسی گراش، یک گام به پیش

هفت‌برکه: ایستگاه هواشناسی گراش در زمینی به مساحت یک هکتار در بلوار دکتر احمد اقتداری تاسیس می‌شود.

به گزارش هفت‌برکه شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ با حضور مدیرکل هواشناسی استان فارس آخرین وضعیت تاسیس ایستگاه و اداره هواشناسی گراش در فرمانداری گراش بررسی شد.

قاسم فرسوده معاون سیاسی امنیتی فرمانداری گراش در مورد سابقه پیگیری اداره هواشناسی گراش گفت‌:‌«دغدغه وجود هواشناسی در گراش از سال‌های پیش وجود داشت و پیگیری اداره هواشناسی گراش بعد از ارتقا شهرستان از سال ۱۳۸۹ آغاز شد. مشکلی در مورد تعیین محل زمین وجود داشت که رفع شده و زمینی به مساحت یک هکتار در ورودی گراش از سمت اوز مشخص شده است.»

فرسوده گفت: «کارهای زیرساختی محل اداره هواشناسی مانند دیوارکشی، نصب ترانس برق انجام شده است. بعد از راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی، فاز دوم و ساخت فضای اداری پیش‌بینی شده، آغاز می‌شود.»

معاون فرماندار گراش گفت:‌«خوشبختانه دستگاه هواشناسی سه سال پیش از محل اعتبارات شهرستان و اداره کل هواشناسی خریداری شد و موجود است. ارزش این دستگاه در حال حاضر نزدیک به یک میلیارد تومان است. با تکمیل فاز اول و ساخت نگهبانی، دستگاه در محل نصب خواهد شد.»

مهرداد قطره‌سامانی مدیرکل هواشناسی فارس در اولین سفر خود به گراش گفت: «دستگاه خریداری شده از بهترین نمونه و مارک موجود است. با توجه به فاصله کم ایستگاه مجاور گرفتن کد ایستگاه نیاز به پیگیری دارد باید برای این ایستگاه کد بین‌المللی هواشناسی بگیریم تا ایستگاه به نام گراش در در سایت‌های بین‌المللی هواشناسی شناخته شود.»

مدیر کل هواشناسی فارس گفت: «حق هر شهرستانی است که اطلاعات هواشناسی اختصاصی خودش را داشته باشد. اگر ابتدا به ساکن بود شاید مخالفت می‌کردم اما الان ۷۰ درصد کار انجام شده و دستگاه هم آماده است و امیدواریم با پیگیری‌های مجموعه فرمانداری گراش سریع‌تر کار به نتیجه برسد.»

مدیرکل هواشناسی و هیات همراه به همراه کارشناسان فرمانداری گراش از محل ساخت اداره هواشناسی در ورودی گراش از سمت اوز بازدید کردند.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

3 نظر

  1. با تشکر از اقای فرسوده و اقای عالمی کارمندان محترم فرمانداری که این قضیه را از صفر تا صد پیگیری کردند و الان به نتایج خوبی رسیده است

  2. پس کی انشالله شاهد افتتاح آن خواهیم بود الان چندسال است میگین درحال پی گیری است زمان افتتاح اون کی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top