بستن

به خاطر آب: چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی

هفت برکه: برای کاهش مصرف آب در بلوار شیخ احمد انصاری، چمن مصنوعی جایگزین چمن طبیعی شد.

به گزارش هفت‌برکه، بلوار شیخ احمد انصاری به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع برای کاهش مصرف آب و کاهش هزینه حفظ و نگهداری چمن طبیعی با چمن مصنوعی زیباسازی می‌شود.

حسین مهروری سرپرست شهرداری گراش گفت: «این طرح به صورت آزمایشی در بلوار شیخ احمد انصاری اجرا شده است و در صورت ماندگاری مناسب و رضایت شهروندان برای نقاط دیگر هم مدنظر داریم.»

عسگری‌زاده، مسئول فضای سبز شهرداری گراش، با اشاره به این که برای آبیاری این بلوار با تانکر آب مشکل داشتیم گفت: «هدف از انجام این کار کاهش مصرف آب و کاهش هزینه حفظ و نگهداری است، البته ناگفته نماند که برای آبیاری با تانکر هم در این قسمت مشکل داشتیم که تصمیم گرفتیم چمن مصنوعی کار کنیم. این چمن به مساحت ۱۸۰۰ مترمربع تا روبه‌روی بلوار امام حسین با برآورد هزینه ۴۰۰ میلیون تومان انجام می‌شود.»

مسئول فضای سبز شهرداری گراش با بیان اینکه چمن مصنوعی قبلا هم در پارک شهر اجرایی شده است افزود: «در بوستان شهر و  در چند جای دیگر زیر وسایل بازی چمن مصنوعی انجام داده‌ایم و فعلا در سطح شهر فقط در بلوار شیخ احمد انصاری انجام می‌شود. در حال حاضر زیرسازی کار انجام شده است و چمن مصنوعی در حال نصب است.»

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

4 نظر

  1. مصنوعی است دیگ انسان با آن ارتباطی برقرار نمیکنه و حس طبیعت و شادابی منتقل نمیشه اگر برای دیگرجاها مد نظر دارید خواهش می کنم جایگزین چمن طبیعی فعلی نکنید مثلا خلیج فارس بذارید طبیعی بمونه یا جلو شرکت تک سفر
    برای جاهای جدید الاحداث مصنوعی کار بکنید

  2. برای چمن طبیعی بلوار وسط خیابان درون شهر آب نیست ولی برای ۴۰۰ هکتار زمین برای پرورش شترمرغ آب هست. عجب!

  3. یه شهردار میاد گل میکاره اون یکی میاد گل و در میاره درخت میکاره یکی دیگه میاد همشو حذف میکنه موزاییک میکنه بعدیش میاد موزاییک و بر میداره چمن مصنوعی میکاره شهردار بعدی به نظرتون؟؟؟؟؟؟

  4. ۴۰۰ میلیون تومان😳😳 اونم با هدف کاهش مصرف آب و کاهش هزینه حفظ و نگهداری چمن طبیعی؟!واقعا که!!.
    وقتی پئت و بارون میاد نذارید آبها هدر بره و یه جایی نگهداریش کنین برا آبیاری درختا و چمنا ، دیگه دلیل کاهش مصرف آب نیارید برا جایگزینی چمن مصنوعی بجای طبیعی.
    و دوم مگه هزینه حفظ و نگهداری چمن طبیعی چقدره که حاضرین ۴۰۰ میلیون بجاش پرداخت کنین؟!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top