بستن

دعوت برای تشکیل بزرگترین تعاونی شهرستان

هفت‌برکه: با عضویت نیم درصد از جمعیت گراش، بزرگترین تعاونی شهرستان با همکاری اداره تعاون و فرمانداری گراش تشکیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گراش، دوشنبه ۵ آبانماه ۱۳۹۹، جلسه هماهنگی تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستان گراش به ریاست علی زمانی، سرپرست فرمانداری گراش، و با حضور رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای هیات موسس و تنی چند از مسئولین دستگاه‌های اجرایی و معتمدین برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، سعدین، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گراش، و محمد پاک‌سرشت، رئیس هیات موسس شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان گراش، به جزئیات تشکیل این تعاونی و نحوه عضوگیری در آن پرداختند و بر ضرورت تسریع در شکل‌گیری این تعاونی تاکید شد.

علی زمانی، سرپرست فرمانداری گراش، در این جلسه با بیان اینکه تعاونی توسعه عمران در شهرستان گراش تشکیل می شود، گفت: این شرکت به عنوان نهادی مردمی می‌تواند زمینه حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را در اجرای بسیاری از طرح های عمرانی و اقتصادی فراهم کند، ضمن آنکه منافع حاصل از فعالیت های این شرکت به خود مردم برمی‌گردد.

زمانی سرپرست فرمانداری گراش رسمیت یافتن این تعاونی را منوط به عضویت نیم درصد از جمعیت شهرستان عنوان کرد.

اسماعیل سعدین، سرپرست نمایندگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گراش، در خصوص اهداف شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران گفت: هدف از تاسیس این شرکت‌ها، تسریع در رشد و توسعه شهرستان‌ها، هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی، بسترسازی برای ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی و انجام طرح‌هایی که به دلیل افزونه‌زا (رانت‌زا) بودن امکان واگذاری آن به بخش خصوصی وجود نداشته است‌.

وی در ادامه گفت: طبق ضوابط قانونی این شرکت هر شهروندی می‌تواند به عنوان سهامدار عضو این تعاونی شود. حق سهم هر عضو یک میلیون تومان می‌باشد که هر عضو می‌تواند با پرداخت مبلغ ۳۵۰ هزار تومان به عضویت این شرکت در آید.

بر اساس آیین‌نامه، در مواردی که شرکت تعاونی، سرمایه‌گذاری در طرح یا طرح‌هایی را برای توسعه شهرستان ضروری بداند، می‌تواند به صورت شرکت مادر تخصصی (هلدینگ) عمل کند و با تشکیل شرکت‌های اقماری، زمینه را برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند. یعنی در بطن این شرکت تعاونی کلان یا مادر می‌تواند کارهای ساختمانی و عمرانی، تولیدی، حمل و نقل، پیمانکاری جز و پیمانکاری شهرداری و … انجام شود.

متن کامل قانون تأسیس شرکتهای تعاونی توسعه و عمران شهرستانی را از هفت‌برکه دانلود کنید.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top